רשת מיכל נגרין פשטה את הרגל. מה יזמים יכולים ללמוד מכך


"אני מבקשת סליחה מכולכם שניסיתי ללכת עם החלום שלי ונכשלתי", כתבה אמש במכתב לעובדים מיכל נגרין אחרי שהתפרסם כי החברה הנושאת את שמה פשטה את הרגל.



לפעמים חלומות יכולים להביא אותנו עד שלב מסוים, ומשם יש צורך ביותר יכולות ניהול ואסטרטגיה. ערן שומרון הבעלים של המכון לניהול מעשי, יועץ עסקי בכיר ובעברו מנכ"ל מתייחס מספק נקודת מבט שיווקית ועסקית על המצב אליו הגיעה החברה.


כצופה מהצד, האם הכתובות הייתה על הקיר?


חד משמעית כן. כל בר דעת שראה את החנויות של מיכל נגרין בשנים האחרונות זיהה האטה חריפה במכירות. החנויות היו לרוב שוממות. באותה נשימה יש לציין את השפעת המכירות באינטרנט והיציאה של הרשתות מהקניונים בשל גובה השכירות, כסימנים נוספים המראים כי הכתובת היתה על הקיר.



איך זכיין יכול להגן על עצמו מפני קריסה של הרשת בה הוא מושקע? האם הוא יכול לזהות בזמן מקרה כזה?


יש קושי רב לזכיין להגן על עצמו במקרה שכזה. ראוי כי הזכיין יבחן בידיים נקיות את מאזני החברה לאורך תקופה ארוכה, יבחן באופן אובייקטיבי את המודל העסקי ואת שולי הרווח הנותרים בידיו. זכיינים רבים מטילים את מלוא האחריות, השליטה והבקרה על חברת האם ואינם ערים למגמות השונות בחברה. עובדה זאת מובילה אותם להפסד כספי משמעותי.



מיכל נגרין הוא מותג מאוד ממוקד וצר, האם יש יכולת קיום לאורך זמן למותג מהסוג הזה?


למרות הקושי הברור לעין התשובה היא חד משמעית כן. באמצעות המצאת עצמך מחדש, יצירת מותגים נוספים לשיווק לקהלים חדשים, פתיחת חנויות באינטרנט, יציאה מקניונים למרכזי מסחר זולים יותר, מעבר ליצור זול יותר , שיווק אגרסיבי, יצירת בידול וזיהוי פלח שוק דומיננטי ספציפי ניתן לייצר יכולת קיום לאורך שנים- ראי המותגים לואי ויטון פרדה ודומיהם.



אם נתייחס לדבריה של מיכל כפי שצוטטה בתקשורת: 'התחלנו תהליך שנראה מבטיח ונכון אך לצערנו בשבוע האחרון הבנו שהבור הכספי עוד עמוק בהרבה ממה שחשבנו, ואין לנו את הכסף והיכולת להמשיך להפעיל את כל המערך הזה'. אז בעל עסק חייב להיות ער כל הזמן למצבו הכספי, למחזור, לרווח הגולמי והתפעולי שלו, להוצאות המימון השונות שלו ולהוצאות הצפויות להגיע.


ערן מציע כמה טיפים לבעלי עסקים שיכולים לסייע לעסקים דומים הנקלעים למצב דומה:


1. יש צורך בשינוי קבוע. מה שהתאים לפני 30 שנה, ככל הנראה לא מתאים לימינו. רשתות גדולות שעושות שינויים כל הזמן מצליחות לשמור על רלוונטיות. חברת נייקי היתה בעבר רלוונטית בגלל מייקל ג'ורדן וכרגע רלוונטית בזכות המחקר והשאיפה לרדת מ 2:00 במרתון. מקדונלדס רלוונטית בזכות ההתאמה לאוכל בריא יותר וסטארבאקס גם היא עושה שינויים כל העת בתפריטיה בהתאם לצורך המשתנה ובהתאם למדינה בה היא נמצאת. רשת מיכל נגרין שמרה על אותו קונספט אשר היה בעבר רלוונטי ביותר וכיום הפך לפחות רלוונטי.


2. מיקום הסניפים- הרשת שכרה סניפים במיקומים היקרים ביותר אשר שחקו את שורת הרווח שלה בצורה משמעותית. שכירת חנויות בקניונים מובילים ובשדות תעופה גוררת עמה אחוז משמעותי מההכנסות אשר אינו מותיר יכולת להרוויח בצורה נאותה.


3. יצירת אפיקי השקעה נוספים- בשיאה הרוויחה הרשת מילוני דולרים רבים. מומלץ לרשת בסדר גודל שכזה לפתח אפיקי הכנסה נוספים בתחומים משלימים ומשיקים.


4. יצירת איזונים ובלמים- זוהי תקופה ארוכה שהרשת מדשדשת. על כל בעל עסק להיות עירני למצב החברה ולהתבונן בתוצאותיה במבט מפוכח ואובייקטיבי ולשים 'דגלים אדומים' אשר חצייתם מצריכה פעולות מנע אשר יקטינו את ההפסדים.


5. העולם עובר לדיגיטל – רכישות און ליין הפכו להיות החביבות על קהל הצרכנים גם בתחום התכשיטים , יש לשים לב שהרשת נותנת מענה בתחום האון ליין.


אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח