רפי בארי, סמנכ"ל שיווק רשת מלונות דן, מוסיף: "מגוון לקוחות רשת מלונות דן כולל משפחות עם ילדים, תיירים, קבוצות, אנשי עסקים וכן זוגות מבוגרים יותר. אנו משקיעים את מירב המשאבים העומדים לרשותנו על מנת להציע את סל השירותים האופטימלי עבור כל אחד מפלחי האוכלוסייה. באופן טבעי בנינו תכנית לבני ה-50 פלוס שכן מדובר בנתח שוק גדול של אנשים הדורשים לדעת מראש כיצד יקבלו את מלוא התמורה עבור כספם. אנו צופים כי בשלב הראשון יצטרפו למועדון "e-Dan Club50" רבים מלקוחות e-Dan המקבלים מאיתנו דיוור מקוון באמצעות האינטרנט באופן שוטף."
"מספר החברים במועדון e-Dan עומד היום על כ-60,000 איש, קרוב לרבע מהם, כ- 22%, בגילאי 50 פלוס. להערכתנו, עד סוף 2005 יצטרפו כ-10,000 חברים חדשים למועדון "e-Dan Club50" , ציין בארי.
אוכלוסיית בני ה- 50 פלוס בארץ מונה כ- 1.5 מליון נפש, מהם 800 אלף בני 50-65, ה"בייבי בומרס". לפי הערכות של "50Club" , סך ההוצאה השנתית של אוכלוסייה זו של נופש בארץ עומדת על 1.5 מיליארד ש"ח. מסקרים שערכה "50Club" עולה כי מחצית מבני ה 65-50 יצאו במהלך שנת 2004 לנופש בארץ אשר כלל לינה. מתוך אלו, 66% לנו במלונות בדרגת 4-5 כוכבים.
עוד עולה מהסקר כי שיעור גילאי חמישים פלוס אשר יצאו בשנה האחרונה פעם אחת לנופש, גבוה יחסית בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע, בעלי השכלה אקדמית אשר עדיין נמצאים בשוק העבודה וכאלה שמעריכים את מצבם הבריאותי כטוב יחסית.
נתונים מפתיעים העולים מסקר "50Club" מתייחסים להרגלי הגלישה באינטרנט בקרב אוכלוסייה זו: למעלה מ-40% מבני ה 65-50 גולשים באינטרנט באופן קבוע, 21% מאוכלוסייה זו נוהגים להזמין באינטרנט נופשים, מלונות וטיסות. שיעור זה גבוה מאשר בקרב אוכלוסיות צעירות יותר ונמצא בשיעור אימוץ הטכנולוגיה בקצב גבוה ביותר.
בעקבות זאת הוחלט ברשת מלונות דן לבנות תכנית מיוחדת המותאמת לאותם הלקוחות. בין היתר נלקחו בחשבון הפרמטרים הבאים:
· מדובר בלקוחות המעדיפים שהייה בתקופות שאינן "שיא" בהן פחות המולה וצפיפות של משפחות עם ילדים, כן הם מעדיפים לנפוש באמצע השבוע.
· אנשים בגילאי 50 פלוס הנם על פי רוב בעלי ניסיון חיים עשיר ותחומי עניין ברורים דבר המאפשר בניית תכנית מוגדרת מראש התואמת את העדפותיהם.
· היצע קולינארי התואם את "מגבלות הגיל": אופציות למזון דל שומן, ללא סוכר, ללא מלח…
· בנוסף, התכנית מאפשרת לחבריה ליהנות גם מהטבות הקשורות לחדרים עצמם: קירבה למעלית, חדרים בקומות נמוכות או גבוהות, שימוש מיוחד במתקני המלון ועוד.