במהלך חודש ינואר 2007, תצא רשת שוקן, מקבוצת הארץ, עם מיתוג מחדש לעיתוני הרשת. במסגרת השינוי, יתאחדו כלל העיתונים המקומיים של הרשת ברחבי הארץ תחת שם המותג "העיר" (עיתון העיר, עכבר העיר ולוח העיר), וכן יעשו שינויים בתוכן ובעיצוב העיתונים.
המטרה העיקרית של עיתוני הרשת החדשים היא לשמש כמדיה מקומית, איכותית, מובילה, משפיעה וקשובה לקהל הקוראים שלה, זאת באמצעות חיזוק הקשר בין הקוראים לסביבת מגוריהם. בבסיס השינוי עומד הרצון ליצור חיבור אמיתי, ישיר ובלתי אמצעי של העיתון עם תושבי העיר. בנוסף, יעברו עיתוני רשת שוקן מתיחת פנים, הכוללת קו עיצובי אחיד לכלל עיתוני הרשת, וכן החלפת צבע הלוגו של "העיר" מהאדום הותיק לצבע ירוק צעיר ורענן, המבטא ערכים של שמירה על איכות הסביבה.
עיתוני העיר החדשים, לרבות עכבר העיר, יצורפו ללא תשלום למנויי עיתון הארץ. עיתון העיר, היוצא לאור בתל אביב, יימכר ב- 5 ₪ לגיליון, ובכך יצטרף ליתר עיתוני הרשת המופצים בתשלום.
על מהלך שינוי הפורמט של עיתוני רשת שוקן שקדה הנהלת הרשת, בראשות מנכ"ל הרשת, ישראל גולדשטיין והעורך הראשי של הרשת, אבי סולומון ובשיתוף המנהלים, העורכים והעיתונאים הבכירים, במשך קרוב לשנה של חשיבה מאומצת לגיבוש התכנים, הקונספט והמאפיינים הויזואליים המרכיבים את מותג העיר החדש. כמו כן, במטרה לגבש את הפורמט האיכותי ביותר, ערכה הרשת מחקרים מקיפים, שהעלו כי העיתונים המקומיים הינם כוח עולה בעולם כולו והם משמשים מקור מידע צרכני וקיומי מרכזי בחיי הקוראים.
למהלך שותפים גם חברת המיתוג OPEN, שליוותה את גיבוש הקונספט החדש ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, שאחראי על קמפיין ההשקה. מהלך זה משלים את המהלך הכולל שהחל ברשת שוקן לפני כשנה, עם מינויו של אבי סולומון לעורך הראשי של רשת שוקן ומעבר למודל של רשת המשלב בין תכנים כלליים של רשת שוקן לתכנים מקומיים.
לדברי ישראל גולדשטיין, מנכ"ל רשת שוקן, "השינוי שאנו מובילים נועד להפוך את מותג 'העיר' למותג ארצי, עם כוח מקומי מוביל, מחובר ומשפיע בקהילה. לכל עיר יש את הישות והייחודיות שלה, את הקודים והשפה המקומית שלה, ועיתון העיר החדש יתאים את עצמו למאפיינים הייחודיים לכל עיר ויפעל מתוך אהבה וגאווה למקום. מותג העיר יהווה גם מנוף למגוון פעילויות נוספות, סינרגטיות לחיי הקהילה, דוגמת אירועים, מסיבות, ירידים ועוד".
גולדשטיין הוסיף כי, "העיתונות המקומית היא כוח עולה ומתחזק בשיח הציבורי הישראלי, בשל האפשרות לתקשורת בלתי אמצעית עם הסביבה המיידית של כל אחד מאיתנו. הרחבת מותג 'העיר' למותג חזק ובעל מוניטין בפריסה ארצית, יאפשר לקהל הקוראים שלנו לקבל מוצר איכותי הנותן מענה לצורך מרכזי זה, כפי שעלה ממחקרים שערכנו, לפיהם הקורא הישראלי מעוניין בעיתון שייתן במה עדכנית ואמינה לאירועים המתרחשים באזור מגוריו".
לדברי אבי סולומון, העורך הראשי של רשת שוקן, "השלמת מהלך המיתוג של העיר החדש, היא מבחינתנו הרגע בו הקורא הופך להיות חלק מצוות העיתון וצוות העיתון הופך להיות בן בית של הקורא. אנו מקווים שתוך זמן קצר יהפוך העיתון המקומי לכתובת מרכזית בה יוכל הקורא לזהות את עירו על כל מרכיביה, דרך החדשות המקומיות, הדמויות המוכרות, הטרנדים החדשים וההמלצות לבילוי".
רשת העיתונים המקומיים של שוקן היא הרשת המובילה בישראל (לפי סקר TGI). הרשת מונה כיום כ-1000 עובדים ב-14 עיתונים מקומיים שונים, שעם הידועים ביותר שבהם ניתן למנות את "העיר" התל אביבי, "כל העיר" ירושלים, "העיר כלבו" החיפאי ו"העיר צומת השרון" – העיתון המקומי של אזור השרון.