מבדיקה שערכה חברת "יפעת מחקרי מדיה" בנושא הסיקור התקשורתי של ביקור האפיפיור בישראל עולה ששווי החשיפה התקשורתית של ביקורו של האפיפיור בישראל הינו כ-3.3 מיליון ש"ח ל-160 כתבות ב-6 ימים. מתוכן: 33% מהחשיפה התקשורתית – חיובית, 24% מהחשיפה התקשורתית – שלילית ו-43% מהחשיפה התקשורתית- נייטרלית.
נתי יעקובי מנכ"ל "יפעת מחקרי מדיה" מציין, שהביקור סוקר בווליום גבוה בעיתונים הפופולרים ובטונים לעיתים צורמים. לצד כותרות חיוביות כמו מסרי השלום והפיוס של האפיפיור והבטחתו לסייע בנושא שליט, היו לא מעט התייחסות שליליות בתקשורת לביקור בשל נאום האפיפיור ביד ושם במסגרתו הגדיר את הנרצחים בשואה כהרוגים ולא התנצל על שתיקת הכנסיה בשואה.
מהניתוח של יפעת עולה כי מקור ראשון מהמחנה הדתי לאומי היה העיתון שהרבה להתייחס לביקור האפיפיור עם לא פחות מ- 16 כותרות בשישה ימים. עיתון "הארץ" היה המפרגן ביותר לביקור האפיפיור, והבליט ציטוטים של בנדיקטוס ה- 16 שנגעו לפיוס בין העמים. לעומתו , בלטו העיתונים הדתיים בסיקור ביקורתי יותר: חלקם הבליט את מוצאו הגרמני של האפיפיור ויצא כנגד העובדה שהאפיפיור ענד צלב בביקורו בכותל.
מהניתוח עולה כי הסיקור התקשרותי של הביקור אינו מלמד על מגמה חד משמעית לחיוב או לשלילה ולמעשה היה ונותר שנוי במחלוקת.
יעקובי מוסיף: " מקור ראשון מהמחנה הדתי- לאומי היה העיתון שהתייחס הכי הרבה לביקור האפיפיור והביקורת הגדולה ביותר לביקור האפיפיור היתה בעיתונות החרדית שהבליטה את מוצאו הגרמני של האפיפיור ויצאה כנגד העובדה שהוא ענד צלב בביקורו בכותל.