בבועה הקודמת, היו אלה הכשרות המתכנתים שצצו בכל מקום, שהיו סממן לדרישת השוק ולפריחה מהירה. עכשיו אלה הכשרות האינטראקטיב, שמצביעים על חוזק המגמה.
האוניברסיטה הפתוחה מציעה לראשונה בארץ לימודי שיווק אינטראקטיבי במסגרת קורס ניהול השיווק והפרסום ב"תפנית", בית הספר למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה – לימודי ההמשך. הלימודים יספקו הכשרה בשיווק דרך האינטרנט ויתקיימו בשיתוף עם LOCALפורטל המקומונים הגדול בישראל. ההכשרה תאפשר לתלמידים היכרות עם עולם המושגים והמודלים הבסיסיים והמתקדמים של האינטרנט, וכן הקניה של טכניקות וכלים מתקדמים מעולם האינטראקטיב, שיאפשרו לבוגרים לנצל את מלוא הפוטנציאל השיווקי הקיים ברשת.
הבצפר, בית הספר הגבוה של חברות הפרסום בישראל, פתח השתלמות מיוחדת ל- 40 מנהלים מכל רשת שוקן בנושא שיווק ופרסום אינטראקטיבי. זאת, בעקבות השתתפות של שני מנהלים בהשתלמות קודמת, שלאחריה קיבלו החלטה ברשת שוקן לרכוש השתלמות סגורה למנהלים ברשת, באותה המתכונת הנעשית בשוטף בבצפר.
לעומתן בקורס מבית מכללת מדיאטק הייטק מתמקדים, באיך להפוך אתר אינטרנט למספר 1 בגוגל. ההכשרה מתקיימת ביום ג', ה – 21 במרץ 2006, בין השעות 9:00 עד 17:00 במלון דיויד אינטרקונטיננטל תל אביב, סמינר ייחודי לקידום אתרי אינטרנט. הסמינר מיועד למנהלי אתרי אינטרנט, מנהלי פרסום, משרדי פרסום, אנשי שיווק ומכירות.