"ענף המתנות לחג אינו המצאה ישראלית אבל בארץ לקחו את העניין כמה צעדים קדימה. בעוד שבעולם המערבי נהוג לתת לחג בקבוק יין או קופסאות שוקולד, אצלנו מהווה החג חגיגת קניות בחנויות לכלי בית, מטבח או חשמל" כך מציין, מירן מלכה בעלי רשת הרמוניה לבית.
עפ"י נתוני רשת הרמוניה לבית השנה יגלגל שוק המתנות בחג ראש השנה כ- 1.2 מיליארד ₪ – וההערכה היא שהשנה יהיה גידול של כ- 10% וזאת בשל המרחק של ערב החג מתקופת החזרה לבי"ס, לעומת השנה שעברה. ערכה של מתנה ממוצעת תנוע בין 100 ₪ ל- 150 ₪ .
לדברי מלכה: "רשתות שהשכילו השנה לעדכן את המתנות ולהתאים אותן לרוח הזמן, ייהנו מגידול במכירות".
מגמה שעולה מנתוני רשת הרמוניה לבית, הצרכן הישראלי חוזר לשלם במזומן/ צ'קים או כרטיס אשראי וזאת בשל חוק התווים שאינו מעניק למעסיקים הנחות מפליגות כבעבר. ההנחות שהמעסיק קיבל ברכישת תווים עמד על כ 18% לעומת 5% כיום.
לדברי מלכה: "המתנות הפופולאריות לראש השנה הם מוצרי טקסטיל, כלי בית, מוצרי מטבח, חפצי נוי ומוצרי חשמל קטנים כמו: קומקומים חשמליים, טוסטרים, מסחטות מיץ ועוד".
עוד ציין מלכה: " הצרכן הישראלי מחפש לחג מתנות במבצעים והנחות משמעותיות ופונה בעיקר לרשתות הדיסקאונט המוזלות שהן אטרקטיביות מבחינת המחיר והמגוון הרחב המוצע". לדבריו: מבדיקה שערכנו ראש השנה אשתקד עלה כי הלקוחות רכשו בין 2-3 מתנות שונות לחג , אנו מאמינים שמגמה זו תתרחב. אנו ברשת הרמוניה לבית מעניקים יתרון תחרותי במגוון בייחודיות ובמחיר".
עוד ציין מלכה: "השנה חל החג ב-3.10 מה שמעניק לנו תקציב פנוי לאחר החזרה לבי"ס ולקראת ראש השנה. ניסיון העבר מלמד שהמרחק בין תאריכי החזרה לבי"ס לראש השנה גדול – ממוצע העסקה גדל בכ- 25% ושהסמיכות קטנה בין החזרה לבי"ס ולחג ראש השנה ממוצע העסקה קטן.
רשת הרמוניה לבית שהיא גם יבואנית של מוצריה, תייבא ותשווק מגוון רחב של מתנות לראש השנה, החל מכלי מטבח, חפצי נוי, טקסטיל ועד ריהוט משלים.