שוק הריבות מתחלק ל- 3 קטגוריות, ריבה המכילה עד 35 אחוז פרי, מרקחת או קונפיטורהה מכילה 45-60 אחוז פרי, ומעדן פרי מ -100 אחוז פרי. שוק הריבות בישראל הכולל ריבות קונפיטורות ומעדני פרי מגלגל כ-65 מליון ₪ בשנה, כשהוא מציג צמיחה של 0.6 אחוז בשנה האחרונה.
קטגוריית "מעדן פרי" הינה, על פי נתוני סטורנקסט, הקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הריבות בישראל הכולל ריבות, קונפיטורות ומעדן פרי בשנת 2015. נתח השוק של מעדני 100 אחוז פרי בארץ נאמד בכ-23 מליון ₪ עם צמיחה שנתית של כמעט 5 אחוזים. בעוד שקטגוריה זו צמחה, בקטגוריות האחרות ניכרת צמצום בצמיחה: סנדלפור עלה ב 6%, יד מרדכי ירד ב- 0.6% ו 778 ירד ב- 8.8%. סה"כ שוק הריבות + קונפיטורות, ללא מעדני פרי,ירד ב2% .
חברת סיימן באמצעות מותג מעדן הפרי "סנדלפור" מחזיקה בכ- 36% מסך כל השוק שכולל ריבות קונפיטורות ומעדן פרי. "סנדלפור" מובילה את הקטגוריה ועלתה השנה מנתח של 30% ל 36%. בכל שנה נמכרות מעל 2 מליון יח' "סאנדלפור" . במהלך השנה נצרכים בישראל 1816 טון בשנה, כאשר לקראת חנוכה, בחודשים נובמבר ודצמבר ישנה עלייה של 25-30 אחוזים לחודש בממוצע.
מחברת סיימן יבואנית סנדלפור נמסר:"מגמת הבריאות העולמית, המתבטאת בין היתר בשינויים בהרגלי התזונה של הישראלים, מאיצה את צריכת מעדני הפרי המבוססים על 100 אחוז פרי ללא תוספת סוכר..מוצרי הריבות מתאפיינים ברמת סוכר גבוהה וכתוצאה מכך חלה ירידה מתמשכת בשוק הריבות מלבד מעדני הפרי של סנדלפור אשר רשמו עלייה משמעותית במכירות."
ריבות ללא סוכר מכילות כ- 140 קלוריות לעומת 240 קלוריות ל-100 גרם בקונפיטורות.
“הרעיון להכין ריבות ללא תוספת סוכר עלה בצרפת, בתקופת מלחמת העולם הראשונה,”מספרת נני סיימן, יבואנית מעדני “סנדלפור” “בעקבות מחסור בסוכר השתמשו במיץ מפירות שונים כדי להמתיק את המעדן.”