שוק של קונים בתנועה

אם עד עכשיו הבשורה החמה של עולם הסלולר היו האפליקציות על סוגיהן, הרי שעכשיו ברור שהן רק קצהו של אמצעי שיווק ופרסום חדש וחזק: האתר הסלולרי.



מה זה בעצם "אתר סלולרי"? התשובה היא פשוטה: זוהי מעין שלוחה של אתר האינטרנט ה"רגיל" עם ממשק מתאים למכשירי סמארטפון וטאבלטים. האתר הסלולרי הופך בשנים האחרונות לכלי שיווק ומכירות שעומד בפני עצמו ולא רק כשלוחה והפנייה לאתר האינטרנטי. אתרי האינטרנט הפכו בעשור האחרון לאמצעי מכירה יעיל ופופולרי, תחילה עם אתרים מתמחים כמו אמזון ואיביי וכעת ניתן לראות אינספור אתרים בהם ישנה האפשרות לבצע רכישות מקוונות. כמו האתר האינטרנטי גם האתר הסלולרי נותן פתרון לנושא הרכישות המקוונות ופותח עוד ערוץ מכירתי חדש בפני הקניין הסלולרי.



סדרת מחקרים של חברות המחקר Juniper Research, Gartner,Yankee Grop


ו-eMarketer שפורסמו בשבועות האחרונים, מבססת את מקומם ויעילותם של האתרים הסלולרים ומציעה תחזיות ונתונים משוק הרכישות הסלולריות, הכולל רכישות של מוצרים דרך ובאמצעות אתרים סלולרים ורכישות של שירותים ותכנים וירטואלים דרך אפליקציות שונות וקנייה דרכן, או דרך אתרים סלולריים.



על פי נתוני המחקרים, שוק הרכישות הסלולריות סוגר את 2011 עם סכומי רכישות בסך 246 מיליארד דולר, עליה של 76% מסכום הרכישות של השנה שעברה. על פי התחזיות, עד שנת 2015 יגיעו הסכומים האלו ל-670 מיליארד דולר בשנה. עוד נתון מעניין שעולה מהמחקרים הוא ששניים מתוך חמישה משתמשי מכשיר סמארטפון גולשים באמצעותו באינטרנט. מגמה זו זכתה לעליה של 25% בשנת 2011 והגיעה ל-97.3 מיליון משתמשים. התחזיות מצביעות על עליה יציבה של התחום כשב- 2015 צפוים המספרים להגיע ל156.1 מיליון משתמשים.



קהל היעד של האתרים הסלולרים גדל משמעותית בשנים האחרונות. בשנת 2011 התבססו מכשירי הסמארטפונים כשוק עצמאי וחזק בתוך שוק הסלולר, כשארבעה מתוך עשרה משתמשי סלולר בוחרים במכשירי סמארטפון. על פי התחזיות מספר משתמשי הסמארטפונים יגיע לכ150- מיליון משתמשים בשנת 2015, אז יהווה שוק הסמארטפונים 38% מכלל מכשירי הסלולר, וישמש 28.8% מכלל האוכלוסיה העולמית.



משמעות העובדה שיותר ויותר צרכנים משתמשים במכשירי סמארטפון, היא שליותר אנשים יש גישה לאתרים סלולרים דרכם. נתוני המכירות מוכיחים מעל לכל ספק שאותם משתמשי סמארטפונים, גולשי אתרים סלולרים, משתמשים באופציית הגלישה כדי לבצע רכישות מקוונות. הציבור ההולך וגדל הזה מהווה בסיס לקוחות פוטנציאלים חשוב שהמשווקים לא יכולים להתעלם ממנו או לפספס אותו. חברות אמריקאיות גדולות כמו וולמארט, קוסקו ובסט ביי כבר משתמשות באתר סלולרי ומדווחות על גידול במכירות המקוונות בכלל והקניות הסלולריות בפרט בשנה האחרונה. חודש נובמבר 2011 סימן התקדמות מדהימה לשוק הרכישות הסלולריות כשסקר של IBM Coremetrics Benchmark גילה שמספר הרכישות הסלולריות באתרים סלולרים הוכפל בהשוואה לנתונים מהשנה שעברה, וכעת הם מהווים 15% מכלל הרכישות המקוונות.



העובדה שיותר ויותר צרכנים נגישים לתכנים הסלולרים הופכת את הפרסום הסלולרי להכרחי יותר מאי פעם למשווקים. הפרסום בסלולר הוא כבר לא שאלה של "אם" אלא של "מתי". אם האפליקציות פנו לקהל יעד מצומצם, הרי שזמינותם של האתרים הסלולרים נותנת מענה גם לקהל יעד רחב יותר. הרגלי הצריכה המשתנים של משתמשי הסמארטפונים מראים בבירור שקיימת דרישה ונכונות לקניות באמצעות אתרים סלולרים. השילוב של צמיחת שוק הקניות הסלולריות והגידול המהיר של משתמשי סמארטפונים, מביא את ציבור המשווקים להשתמש במכשירים ככלי שיווקי. חברות רבות מבינות שאתר סלולרי הוא כלי מדהים לקידום מכירות, שנותן מענה יעיל לחברות גדולות וקטנות כאחד.



נתוני הסקרים האמריקאים בהחלט מורגשים בארץ ויותר ויותר חברות, גם ישראליות, לא מסתפקות רק באפליקציות, ועושות שימוש גם באתרים סלולריים. בעידן בו קמעונאים רבים נאבקים על כל קונה בתחרותיות עזה, הם חייבים למצוא יותר ויותר דרכים להתאים את עצמם לדרישות הצרכן ולנצל את הקדמה הטכנולוגית ליעילות העסק. האפשרות לקניות מקוונות דרך אתרים סלולרים היא צעד חשוב ואפקטיבי, שמשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן המודרני שמחפש אפשרויות לרכישה קלה ומהירה, מכל מקום ובכל שעה.



עמרי ארגמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin המתמחה בפיתוח, שיווק ופרסום סלולרי.


אולי יעניין אותך

 פולג צילום רמי זרנגר
resized_pexels-photo-6153354
document-marketing-strategy-business-concept
X1_PR_press_release_image
hand-arrange-white-letters-as-seo
metavech-software

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח