דירקטוריון שטראוס-עלית אישר היום את חתימת ההסכם לרכישת השליטה בחברת "קופי טו-גו"
באמצעות מימוש האופציה לרכישה נוספת של 24% ממניות החברה. הרכישה מביאה את שטראוס-עלית לאחזקה של 50% מהחברה ולהשלמת מהלך השקתה של הרשת. החברה הוקמה על-ידי אילנה בדש-וייס ורוני רוזנבלום בשנת 1994.
מחזור המכירות של רשת elite coffee לשנת 2006 מצביע על עליה של 25% לעומת תקופה מקבילה אשתקד ומשלים צמיחה מצטברת של 185% משנת 2002, זו הצמיחה הגדולה ביותר בסגמנט "הקפה על הדרך".
רשת elite coffee היא הגדולה בארץ ומונה כ-70 נקודות ממותגות elite coffee עם 350 עובדים. בחודשים הקרובים יפתחו 5 נקודות נוספות, אלו פרוסות ברחבי הארץ במיקומים אסטרטגיים.
ברשת elite coffee נמכרים מדי חודש כ-300,000 כוסות קפה, וכ- 200,000 כריכים ומאפים.
גיורא בר-דעה, מנכ"ל קב' שטראוס-עלית ישראל אמר כי "רכישת 50% מחברת קופי טו-גו ממחישה את מחויבותה של הקבוצה לפיתוח קונספטים ייחודיים, הוצאתם לפועל והפיכתם למציאות. מטרתנו להגדיר מחדש את חוויית צריכת הקפה האיכותי ולסמן את חוויית צריכת הקפה האיכותי על הדרך, מחוץ לבית כתחום אסטרטגי. אכן, מאז יצרנו את השת"פ השיווקי עם קופי טו-גו, הספיק מותג elite coffee לקצור הצלחה חסרת תקדים בתחום זה וניתן להצביע על צמיחה מצטברת של כ-185%, הצמיחה הגדולה ביותר בסגמנט "הקפה על הדרך".
עוד הוסיף בר-דעה כי "החלטנו לקחת מובילות בעולם החשוב והמתפתח של קפה איכותי "על הדרך". הכניסה של שטראוס-עלית לשותפות בקופי טו-גו מהווה מימוש של האסטרטגיה שלנו, שכן שותפויות מהוות יכולת אסטרטגית של הקבוצה להאצת צמיחה ולרכישת יכולות נדרשות לחברה. השילוב ושיתוף הפעולה בין המומחיות והמקצוענות של שטראוס-עלית בתחום הקפה, יחד עם הידע והניסיון של חברת קופי טו-גו בתחום ניהול והפעלת אספרסו-בר נייד איכותי, מהווים וימשיכו להוות שילוב מנצח שיאפשר לנו לפגוש את הצרכן עם קפה איכותי בכל מקום ובכל זמן".
חברת קופי טו גו הוקמה על-ידי אילנה בדש-וייס ורוני רוזנבלום בשנת 1994. רוני רוזנבלום, מנכ"ל קופי טו-גו אמר היום כי "החיבור בין חברת קופי טו-גו שהינה חברה צעירה ודינאמית אשר הגיעה בתוך 13 שנים להובלה בשוק ה-On The Go בישראל לבין שטראוס-עלית שהינה קונצרן בינלאומי, מומחית בקפה ומובילת תרבות הקפה זה שנים רבות – איפשר לנו לממש את תוכניות הפיתוח וההתרחבות לסגמנטים נוספים.
השלמת הרכישה כפופה בין היתר באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
נכון להיום רשת elite coffee היא הגדולה בארץ ומונה כ-70 נקודות ממותגות elite coffee עם 350 עובדים. מהחברה נמסר כי בחודשים הקרובים יפתחו 5 נקודות נוספות שיהיו פרוסות ברחבי הארץ במיקומים אסטרטגיים.
המותג elite coffee מסמן את הכניסה של שטראוס-עלית לסגמנט ה-On The Go עם קפה גורמה תוך פנייה לקהל צעיר ודינמי המעוניין לשתות קפה איכותי במהלך הפעילות והמרוץ היומיומיים.
כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין חברת הקפה של שטראוס-עלית וחברת קופי טו-גו, פותח בלנד אספרסו ייחודי עבור הרשת, המותאם לטעם הצרכן הישראלי.
שוק ה- On The Go הוא טרנד מרכזי במגמות העולמיות בתחום המזון, גם בארץ ניתן לראות שהמגמה הזו מתחזקת, כאשר לצרכן ניתנת ההזדמנות לצרוך קפה איכותי על הדרך בכל מקום בארץ.
בעולם המערבי תחום ה-On The Go מהווה כ-10% משוק צריכת הקפה מחוץ לבית. בארה"ב ובאנגליה התחום מהווה 20%-25% מצריכת הקפה.