שיגעון ההמרות – איך הופכים גולש אקראי ללקוח פוטנציאלי?

תקופת האביב ידועה כתקופה של חיזור, אם בטבע בין בעלי החיים ואם בין פנויים ופנויות בזירת הדייטים וגם בזירה הוירטואלית מתחילים לחזר במרץ אחרי הגולשים, במיוחד עכשיו שקולקציות חדשות נכנסות לשווקים וזה הזמן לרענן את התדמית בעיני הלקוחות הותיקים ולתפוס גם לקוחות חדשים.


אולם, בניגוד לסצנה הרומנטית, בה לפעמים מספיק רושם ראשוני חיובי, קשר עין והמלצה חמה של חברים משותפים כדי לבצע שידוך מצליח, הרי שבאינטרנט הקליק כבר לא מספיק. כאן חייבים להשקיע במערכת היחסים, כשהזמן מוגבל והמלאכה מרובה. מנהלי שיווק ומותג נדרשים לא רק להרשים ולפלרטט, אלא גם לסגור עסקה שווה ובעצם, להפוך גולש מזדמן ללקוח נאמן.



בשיווק באינטרנט תמיד מדברים על נוכחות ברשת, על כך שאתר החברה חייב לבלוט. אבל מה קורה אחרי שהאתר כבר מככב במנוע החיפוש של גוגל וגולשים נכנסים אליו בלי כוונה אבל לרוע המזל, בורחים ממנו בלי לעשות בו כלום?


איך צולחים את שלב הבליינד דייט עם הגולש? מה קורה אחרי שכבר הגולש נכנס לאתר? איך משווקים לו נכון את המותג? הנה מספר עצות שיעזרו לכם לרגש ולשווק ללקוח הוירטואלי הפוטנציאלי.



מי המותג הכי מגניב ברשת?



יציקת תוכן שיווקי לאתר



נתחיל מזה שלאתרי מותג שהופכים לאתרי תוכן יש יותר פוטנציאל למשוך גולשים מאשר מאתרים ממותגים שמסתפקים בויזואלים ומלל קצר בלבד שנועד למטרות קידום האתר.

ישנם אתרי מותג שעושים עבודה כה טובה בלהתחפש לאתר תוכן עד כדי כך שאפילו לגולשים מיומנים לוקח זמן לזהות שמדובר באתר ממותג, שכן למראית עין, פרט ללוגו, לא תמיד יש אפשרות לדעת מייד באיזה גוף מסחרי מדובר.


על ידי שדרוג האתר בתוכן כבר הצלחתם לעבור את משוכת הרושם הראשוני ולייצר עניין וכעת האתגר הוא לחשוף את זהותכם בדרך ידידותית למשתמש.


כיצד עושים זאת? חשבו מי קהל היעד שלכם ומה הוא אוהב ולאחר מכן, ניתן לאפיין מגזין עם כתבות, שמעבירות בעקיפין את ערכי המותג ומתעדכנות על בסיס קבוע. למשל, אם המותג שלכם הוא מוצר מזון בריאותי הרי שכתבות על בריאות ואיכות חיים יתאימו לאכלס את המגזין באתר.


חשבו על ההקשר ואיזה תוכן יחזק את המותג בעיני הגולש ויאיר אותו באור אחר, מרענן יותר.


לצורך בניית מגזין איכותי במיוחד, כדאי מאוד לתרום מומחים שמזדהים עם ערכי המותג ויהיו מוכנים לשמש כסמכות מקצועית ומייעצת למאמרים, למשל, מאמני כושר ותזונאים למזון בריאות או קוסמטיקאיות לאתר של מותג מוצרי טיפוח. מומחים רבים מוכנים לעשות זאת תמורת קרדיט ואם שמם יופיע באתר המותג זה יעשה את כל ההבדל. גולש שנתקל בתוכן שנראה מקצועי ונכתב על ידי מומחים בשירות המותג מבין שמדובר באתר מקצועי ומושקע.


כמו כן, חשוב לשמור על גיוון בתכנים, ניתן "לתקוף" את ערכי המותג מזוויות שונות ולייצר עולם תוכן עשיר וחווייתי שחורג מגבולות המותג. המותג הוא מותג בתחום האופנה? ניתן להפוך את אתר החברה לאתר סטיילינג ולייף סטייל שעוסק כולו בעולם הזוהר, החל משלב בחירת הבגדים, דרך האיפור, שיער, טיפוח ועוד, כך שיהיו כמה שיותר תכנים שיעוררו עניין אצל הגולש והוא גם יבין מהר מאוד לאיזה עולם תוכן שיך המותג.


כמובן שחשוב לשדר לגולש שגם לאתר מסחרי יש ערך מוסף וכך למשל, אפשר להכריז על פורום לקוחות בעלי תחומי עניין משותפים שיגרמו לו להשתייך לקהילה וירטואלית חדשה בחסות הגוף המסחרי שהוא בעלי האתר. למשל, אם אתם חברת אופניים תוכלו להקים פורום למדוושים בו הם יוכלו להחליף ביניהם המלצות על מסלולים וציוד. אפשרות נוספת היא הקמת מועדון לקוחות וירטואלי, אם הגולש רוצה ליהנות ממידע, לקבל טיפ פרסונאלי או להתייעץ בנוגע למוצר שהוא זה עתה גילה בחנות, עליו להירשם למועדון הלקוחות וכך באופן בלתי צפוי הוא הופך מגולש ללקוח פוטנציאלי.



לרצות את המוצר – הנעה לפעולה



או.קי, הגולש שלכם נשאר באתר יותר זמן מכפי שהוא ציפה ולכן, חשוב לחבר אוטומאטית את כל התוכן שהוא שואב להקשר השיווקי, למותג עצמו, כדי לא לשכוח את המטרה האמיתית של האתר והיא – למכור. לכן, חשוב שהתוכן יניע כל הזמן לפעולה, כמו למשל, מילות מפתח בגוף המאמרים יובילו לדגמים בקטלוג הוירטואלי ובסיום מאמר תוגש לגולש הצעה אטרקטיבית לגלות עוד מוצרים של החברה או יינתן לו קופון הנחה אותו הוא יכול להדפיס ולגשת עמו לחנות וליהנות ממבצע על הקולקציה החדשה.


כדי להפוך את הגולש לאקטיבי יותר באתר, ניתן לשתף אותו בסקר אינטראקטיבי ולהרוויח מהתשובות שלו שמספקות מידע על העדפות שלו וכמו כן, לפי התשובות שלו להציע לו הצעה אטרקטיבית שמתאימה לרצונות שלו. לדוגמא, שאלתם את הגולש איזה אביזר אופנתי הוא ייקח אתו לאי בודד – תוכלו להציע לו קופון הנחה על האביזר שהוא בחר.


חשוב מאוד שבכל הצעה כזו או פעולה באתר הגולש יירשם למאגר הנתונים של החברה לצורך השתתפות במועדון הלקוחות או לקבלת ניוזלטר או מידע שיווקי בעתיד. עליכם לזכור שכל גולש שנכנס לאתר הוא לקוח פוטנציאלי. כמובן שכדי להגיע לליבו של הגולש, חשוב לזהות את דפוסי הגלישה שלו, למשל, אם הוא הקליק על דף מסוים ניתן לייצר אפליקציה שעולה באופן אוטומאטי עם הצעה שיווקית שמתאימה לנושא/מילת המפתח עליה הוא הקליק באתר או דרכה הגיעה מלכתחילה לאתר וכן לקלוע נכון למשהו שהוא אולי ירצה לקנות באתר.



לסיכום, הרשת עמוסה באתרי מותג ובלוגים של מותגים וכל אחד נאבק על זכות הקיום שלו. התוצאה היא שגולשים לעיתים נמנעים מהגעה מכוונת לאתרי מותג ואם הם כבר הגיעו, חשוב להוכיח לגולשים שמשקיעים בהם ושאתר מותג הוא אתר שימושי ורלוונטי עבורם ממש כמו אתרי תוכן אחרים ולכן, חשוב להעניק לגולש טיפים ותכנים שהם שימושיים ומקצועיים, שכן השארת הגולש באתר תעזור לכם לשווק לו באופן ישיר וממוקד – לשלוח אליו תוך כדי הגלישה ובהמשך הדרך הצעות שיווקיות מתאימות.


כדאי מאוד לעדכן את האתר ככל האפשר כדי להראות לגולש שיש כל הזמן מוצרים חדשים, כדי לגרום לו לשוב ולבקר באתר ואם הוא לא חוזר ומבקר באתר, לא נורא, אם הוא כבר נכנס למאגר הנתונים ונרשם לניוזלטר, תוכלו להחזיר אותו לאתר שוב ושוב על ידי דיוור ישיר אפקטיבי הישר לתיבת המייל שלו.



*הכותבת הינה עורכת וכתבת תוכן שיווקי ותוכן לקידום אתר בגוגל SEO, עוסקת בייעוץ תוכן שיווקי לחברות מסחריות ובאפיון ושדרוג אתרי חברה ממותגים ומכירתיים. לפרטים נוספים – korendor@013.net

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח