שיווק כמו גדולים: טיפים לעסקים קטנים

התחרות הגוברת גורמת לכך שגם עסקים קטנים ובינוניים צריכים להשתמש בכלים מקצועיים ולהשקיע יותר ויותר מאמץ בתכנון ובביצוע של מהלכים שיווקיים.

ריכזנו עבורכם כמה כללים שיווקיים שיכולים לחסוך הרבה כסף ודמעות.


1. שיווק זה לא מכירות.
50% הנחה יגבירו את מכירות היום אבל יפגעו בתדמית ובמכירות מחר – זה ההבדל היסודי בין מכירות לשיווק. עבודה שיווקית נכונה תבנה את היכולת של העסק למכור היום וגם בעוד שנה, מבלי לפגוע בפרמיה.


2. אין לך הרבה כסף? אז תתכנן איך להוציא אותו.
תקציב שיווק גדול מאפשר לטעות… אבל גם לתקן. בתקציב שיווק קטן חשוב לטעות כמה שפחות. תכנון כזה חשוב לא רק בשביל לדעת על מה כן תוציא את הכסף – אלא בעיקר מאפשר לך לסרב להמון הצעות מפתות לאורך השנה שעלולות להסיט אותך מהמטרה.


3. מיתוג זה לא רק לוגו.
כדי למתג נכון את העסק צריך להבין את היתרונות והחסרונות שלו, כיצד הוא מבודל ממתחריו ובקיצור להכיר את ה-
DNA שלו. מיתוג הוא האופי של העסק, של החברה או של המוצר. הלוגו הוא רק הביטוי הגרפי לאופי הזה. על האופי הזה צריך לשמור בכל נקודות המגע עם הלקוח.


4. לחזר זה מרגש, אבל זה לא מביא פרנסה.
השגת לקוחות חדשים היא מאתגרת, מרגשת וממלאת באנרגיה. חשוב לזכור: הרבה יותר קל לגרום ללקוח הקיים לקנות יותר מאשר להפוך אדם זר ללקוח חדש. מה לעשות? לגרום ללקוחות לקנות יותר בכל קניה ולגרום להם לבוא יותר פעמים.


5. לא כל הלקוחות שווים.
יש לקוחות שאתה מרוויח עליהם, ויש לקוחות שעולים לך כסף. לכן חשוב שתלמד לזהות אותם. הגדרה מדויקת של קהל היעד של העסק תמנע בזבוז משאבים על פניה לקהלים שאינם רלוונטיים.


6. תקשיב לעובדים.
לא תאמין כמה חוכמה ונסיון יש לעובדים שלך: הם מכירים את הלקוחות והם מודעים לנקודות החולשה של העסק כמו גם לחוזקות שלו.

נצל את הידע שלהם: סיעור מוחות הוא דרך מצוינת להעלות רעיונות שיווקיים מנצחים. חשוב לזכור: בסיעור מוחות מאפשרים לכל המשתתפים להעלות את כל המחשבות מבלי לשפוט או לפסול, ורק לאחר מכן מנפים ובודקים מה ניתן ליישם ומה לא.


7. תקשיב ללקוחות.
לא כולם – אבל חלקם אומרים בדיוק מה שהם רוצים ומה חסר להם. פשוט תשאל. פשוט תקשיב. תלמד את הרצונות השונים שלהם, נסה לחלק אותם לקבוצות. למה? למשל, כי לא כל הלקוחות מעריכים הנחות.


8. קבע עתים לשיווק
כדי לא לשקוע בניהול השוטף –קבע זמנים קבועים לחשיבה ולתכנון אנשים שאתה מעריך וסומך על דעתם. זה יאפשר לך 'להרים את הראש מעל המים' ולהשקיף קדימה.


9. פרסום אמור להרים את המכירות, לא את האגו שלך.
זו גאווה גדולה לראות את הלוגו שלך בעמוד 3 במקומון או בשלט חוצות באיילון, אבל מבחנו של הפרסום הוא בדרך כלל יותר קשה: להביא לקוחות ולחזק את הנאמנות של הלקוחות הקיימים. אם הפרסום באפיקים אלה נכשל – הגיע הזמן לבדוק דרכים חדשות.


10. אל תגיד הופ לפני שקפצת.
לפני שיוצאים בקמפיין או במבצע, חשוב לבדוק שהתשתית השיווקית והמכירתית מתאימה: יש מלאי מספק, העובדים מקצועיים, נקודת המכירה מוכנה לקלוט את הקונים. חשוב: עדיף שלא יכירו אותך מאשר שידעו שאתה לא מקצועי.


11. קטן יותר, זריז יותר, מוכר יותר.
היתרון של עסק קטן הוא הזריזות: בפיתוח מוצרים חדשים, בבניית מבצעים ייחודיים ובתגובה מהירה לצרכים שעולים 'מלמטה'. לחברות ענק זה לוקח הרבה יותר זמן – והזמן הזה הוא שלך.


12. תן למומחים לעבוד בשבילך.
את הדו"ח השנתי אתה מכין לבד? סביר להניח שלא. מאותה סיבה, חשוב שתיקח עזרה מבחוץ בתחומים נוספים בהם אינך מומחה, כדי שתוכל להקדיש יותר זמן ניהול שלך לעסק. ניהול שיווק על ידי אנשי מקצוע (באאוטסורסינג) מהווה פתרון אידיאלי לעסק שאינו יכול או אינו רוצה להעסיק מחלקת שיווק שלמה ובכל זאת לקבל תפוקות מקצועיות.


*הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים' ניהול שיווק באאוטסורסינג. www.100days.co.il info@100days.co.il

אולי יעניין אותך

אגם זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
רם-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
ללמד נהיגה
ניר שמול - מנכל חברת שניר
עותק של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח