אבחון קמעונאי הינו כלי המאפשר למפות היבטים שונים של המרחב הקמעונאי כאשר בגמר
התהליך יקבל הלקוח תמונת מצב קמעונאית עדכנית ע"פ שלושת הפרמטרים של האבחון: המרחב הקמעונאי, המותג הקמעונאי והקונה.
התהליך הינו פשוט ומהיר וכולל מיפוי, הגדרת הפערים בין המצב המצוי לרצוי והמלצות לטיפול.
על בסיס האבחון יכולה הרשת לנצל באופן אופטימאלי את הקיים ולמקד את פעולותיה להשגת אפקטיביות מקסימאלית לתוצאות במרחב הקמעונאי.
האבחון והניתוח כוללים שימוש במודלים קמעונאיים מתקדמים וניתוח השוק בהיבטים של המרחב הקמעונאי.
האבחון מיועד לרשתות קמעונאיות קטנות ובינוניות המעוניינות למקסם את פעולותיהן אל מול התחרות וליצור מרחב קמעונאי עדכני ואפקטיבי, האבחון נוגע בתחומים כגון: ניצול שטחי תצוגה ומכירה, מסחור חזותי, חווית קניה והתכנים והמסרים המועברים לקונה.
לדברי אמיר הנגבי, מנכ"ל ובעלים אידאה: "במיוחד לאור התקופה הקשה שמאפיינת את השוק הקמעונאי בארץ, מצאנו לנכון להציע כלי יישומי מהיר ואפקטיבי שבעזרתו תוכל הרשת להגיב לשינוי במצב השוק והתחרות ולממש את הפוטנציאל הקיים בה".