ללקוח המצוי בשוק הישראלי יש בדרך כלל משאבים מוגבלים הן בכח אדם שיווקי והן במשאבים כספיים לפעילויות שיווק ופרסום. חשיבות רבה מאד, ניתנת אם כן, לבחירתו של משרד פרסום ולשרותי התקשורת השיווקית הניתנים על ידי המשרד והתאמתו לצרכיו המיוחדים של הלקוח.
עקב תקציב השיווק המוגבל וכח האדם המצומצם זקוק הלקוח למשרד פרסום שיוכל לספק סיוע ותמיכה מהותית בפעילויות השיווקיות של החברה, תוך מתן מענה הן לפעילות (Above The Line) ATL והן לפעילויות (Below The Line) BTL.
מאחר ואנו עוסקים בלקוחות בעלי תקציב שיווק נמוך יחסית, יש צורך במשרד פרסום שידע למקסם פעילות זו. על המשרד להכיל מחלקה מקצועית לשיווק ומחקר, מיומנת ומנוסה שתדע לבנות, לתמוך, לבדוק ולסייע בפעילויות השיווק השונות.
על המשרד לכלול את התכונות הבאות:
* הכרות מעמיקה עם צרכי השיווק של הלקוח.
* ניסיון בשוק הרלבנטי בו פועל הלקוח, לרבות מאפייני השוק (אוכלוסיות שונות, מתחרים, מחירים מוצרים וכו').
* יכולת איתור הזדמנויות וניצולן המירבי.
* מתן פתרונות שיווקיים בהתאם לאסטרטגיה השיווקית הכוללת של הלקוח.
* תכנון השיווק וייעוץ שיווקי שוטף (הערכת מצב שוק, איתור בעיות והזדמנויות, צפי עתידי ע"פ תרחישים שונים).
* בניית אסטרטגיות שיווקיות וכפועל יוצא – אסטרטגיה פרסומית.
* יכולת מוכחת בניהול מחקרי שוק (איכותיים וכמותיים) ניתוח והבנת תוצאותיהם ובהתאמת הפעילות השיווקית / פרסומית על פיהם.
* מערך מידע זמין על השוק הישראלי, פילוחו, מאפייניו, התנהגות הצרכן בו וכו'.
ניהול הפרסום
* ניסיון עשיר בעבודה עם חברות מתחומי שוק שונים, מקומי ורצוי גם בינלאומי.
* יכולת קריאטיבית מוכחת וניסיון קריאטיבי בכל אמצעי הפרסום.
* צוות מקצועי ומיומן של תקציבאים בעלי ניסיון בעבודה מול גופים מפרסמים המתמחים ומתמקצעים בתחומי שוק מגוונים.
מדיה
* תכנון מדיה המבוסס על היכרות עם מאפייני השוק וצינורות הפרסום השונים ומגובה בכלי מחקר של המדיה בשוק הישראלי.
* יכולת מוכחת ברכישת שטחי פרסום בתנאים המסחריים הטובים ביותר ובמיקומים הטובים ביותר עבור הלקוח.
Below The Line -BTL
לקוח בעל תקציב שיווק מוגבל, רצוי שירכז את פעילותו מול משרד פרסום אחד, אשר יוכל לספק לו שירותים בכל מגוון הפעילויות של התקשורת השיווקית.
לפיכך על המשרד להיות בעל יכולת לספק שירותים מקצועיים גם בתחום ה- BTL:
* פעילויות קד"מ תוך התייחסות לסגמנטים ספציפיים.
* ביצוע מבצעי שטח, כנסים, אירועים, מצגות, לרבות תכנון, הפקה וביצוע.
* יכולת מוכחת בהפקות פרינט מכל הסוגים ובכמויות קטנות כגדולות.
אינטרנט עכשיו
כיום כשה- WEB הופכת להיות יותר ויותר מדיום להמונים, חשוב שמשרד הפרסום יפתח מיומנות להבנת רשת האינטרנט ולשימוש בה. מיומנות הכוללת הכרת האתרים השונים, אופי הגולשים, טכניקות פרסום שונות (לא רק באנרים…) וצורות להעברת מסרים רלבנטיים. הכוונה ב"מיומנות אינטרנטית" היא ליחידה המתמחה ועוסקת בנושא באופן ייחודי.
ולבסוף, הכי חשוב שמשרד הפרסום יראה עצמו כשותף לחוויה השיווקית של הלקוח ושמעבר להברקות הקריאטיביות יחשוב גם על… שירות.
* יצחקי קורן הוא מנכ"ל משרד קורן-דורן תקשורת שיווקית בע"מ מקבוצת דורן תקשורת