חברת UPS, החברה העולמית המובילה בתחום המשלוחים הבינלאומיים, מודיעה היום שבמהלך 2006 תרכוש 50 משאיות הובלה היברידיות בעלות סוללות ליתיום בעלות יכולת הטענה מהירה ואריכות ימים רבה יותר מהסוללות שהיו בשימוש הרכבים "הירוקים" עד כה. המשאיות החדשות זהות למשאיות החברה וצבועות בחום, צבע הדגל של UPS.
המשאית ההיברידיות הראשונה שתרכוש צפויה לפעול כבר בחודש יוני הקרוב ותצטרף לצי פעיל של יותר מ- 10,000 משאיות בעלות פליטת מזהמים נמוכה ומשאיות המשתמשות בדלקים אלטרנטיבים כגון גז טבעי דחוס, גז טבעי מומס, גז פרופאן, חשמל ומימן.
רונן כהן, סמנכ"ל השיווק של UPS בישראל, מציין ש- UPS שמחה להיות בין החברות הראשונות שמתפעלות טכנולוגיה "ירוקה" בצי הרכבים שלה. למעשה, משאית המשלוחים ה"ירוקה" הראשונה בעולם הופעלה על ידי UPS בשנת 2001. השימוש ברכבים ההיברידיים לא רק מורידה את צריכת הדלק ב- 35% אלא גם מורידה משמעותית את כמות פליטת המזהמים מהרכבים.
חברת UPS השקיעה מעל ל- 15 מיליון דולר במשך שמונה שנים במחקר הרכבים האלקטרוניים כחלק ממיקוד אסטרטגי של החברה במציאת פתרונות ידידותיים לסביבה המורידים בנוסף את עלויות התפעול, הוסיף כהן.
תפעול המשאיות האלקטרוניות החדשות צפוי להוריד את כמות צריכת הדלק בסביבות 44,000 גלון וב- 457 טון מטרי בכמות פליטת גז דו-תחמוצת הפחמן לאוויר במהלך שנת תפעול. 4,100 רכבי פליטת גז הנמוכה החדשים צפויים לשפר ב- 15% את כמות צריכת הדלק של המשאיות, לחסוך קרוב ל- 1.5 מיליון גלון של דלק ולהפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני ב- 16,000 טון במהלך שנת תפעול.
במשאית האלקטרונית החדשה מוחלף למעשה המנוע ומערכת ההילוכים המסורתיים במנוע דיזל קטן חסכוני בדלק הפועל כגנרטור ומעניק אנרגיה חשמלית לסוללות והמנועים החשמליים המניעים בפועל את המשאית. אם נדרש כוח נוסף ניתן לקבלו ישירות מהמנוע הקטן. כמו-כן מותקנת ברכבים טכנולוגית מיחזור אנרגיית הבלמים, אותה אנרגיה הנדרשת לעצירת הרכב בזמן נסיעה נשמרת ומוחזרת למערכת הסוללות כאנרגיה חשמלית.
"מטרת UPS לטווח הרחוק היא להפחית כמה שיותר את התלות בדלקים מאובנים, ו- UPS מאמינה שהדרך לשם היא אך ורק על ידי תפעול מבחר רחב ככל האפשר של רכבים בעלי טכנולוגיות תפעול ותדלוק חדישות בצי הרכב של החברה", ציין כהן.