תופעה שיווקית: חברות תעופה ורשתות של בתי מלון עוקבות אחר בלוגים כדי לשפר את השירות שלהן

הסיבה פשוטה: מסתבר כי אנשי עסקים, שאינם שבעי רצון מהשירות הניתן להם, כותבים על חוויותיהם השליליות בבלוגים, שהפכו לאתרי "עלייה לרגל" של נוסעים רבים.



הסכם בלתי כתוב בין אנשי עסקים רבים בארה"ב גורם לשיפור משמעותי של השירות בענפי התעופה והמלונאות. מסתבר כי אנשי עסקים, שאינם שבעי רצון מהשירות הניתן להם, כותבים על חוויותיהם השליליות בבלוגים, שהפכו לאתרי "עלייה לרגל" של נוסעים רבים. לפני כשנתיים נאלץ סטיב ברובק, לשלם 9.95$ על חיבור לאינטרנט במלון MUSE שבמנהטן, בעוד שבעת הזמנת החדר הובטח לו חיבור חינם. הוא כתב על כך בבלוג, ולאחר שבועיים נשלחה אליו התנצלות של מנהל המלון, יחד עם צ'ק על הסכום שחויב בו. ברובק, מעודד מהתוצאה הקים בלוג נסיעות inflighthq.com כדי לאפשר לאנשי עסקים לדרג את השירותים של חברות התעופה ובתי המלון. במקביל הוקמו מאות ואלפי אתרים נוספים.



כך, נאלצה חברת התעופה Northwest לבטל תוספת מחיר של 15 דולר, לאחר תגובות נזעמות של נוסעים שתועדו בבלוגים רבים. "אנשי עסקים רבים מקבלים החלטות עם איזו חברה לנסוע ובאיזו רשת להתאכסן ממידע המצטבר בבלוגים" אומר ג'ון וולף, דובר רשת בתי המלון Marriott. עקב כך, מינתה הרשת עובדים מיומנים שכל תפקידם הוא לעקוב אחר הביקורת הנכתבת בבלוגים על Marriott , כדי להקדים תרופה למכה, ולשפר את השירות בהתאם.



ככל שגדול מספר הכותבים בבלוגים כך יש ערך שיווקי איכותי יותר למידע המצטבר בהם. הבלוגים מהווים כיום כלי משמעותי לאיסוף מידע כמותי ואיכותי על נטיות הלב, וההתנהגות הצרכנית של קהלי יעד שונים. בישראל, הבלוגים עדיין לא הגיעו לרמה כזו, וקשה עדיין לראות בהם כלי למחקרי שוק, בעיקר בגלל מיעוט תגובות, שאינן מאפשרות ניתוח סטטיסטי.


אולי יעניין אותך

מחזור
14008Pic29

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח