תחזית סיילספורס לעונת החגים: מכירות האון ליין בעולם צפויות לגדולבכ-30%

בר הקורונה כבר גרם לשינוי בדפוסי ההתנהגות של
הצרכנים בעולם ולגידול ניכר במכירות און ליין. תחזית עונת החגים של חברת סיילספורס
ענקית הענן וה-
CRM, הכוללת את בלאק פריידי (27.11), סייבר מאנדי(30.11), יום הרווקים
הסיני(11.1), חג ההודיה (
Thanks
Giving
) וחג
המולד (
Christmas), קובעת כי בחודשים נובמבר ודצמבר הקרובים צפוי היקף המכירות
הדיגיטלי (און ליין) להגיע לשיא חדש: 940 מיליארד דולר, שמתוכו המכירות און ליין
בארה"ב בלבד יסתכמו ב-221 מיליארד דולר.

לפי התחזית של חברת סיילספורס העולמית, הגידול
במכירות און ליין צפוי לעלות בכ- 30% לעומת תקופת המכירות אשתקד. זו הולכת להיות
עונת הקניות הדיגיטלית הגדולה ביותר בכל הזמנים שתעלה על קיבולת יכולות
השילוח.

אבל, אליה וקוץ בה: לפי הניתוח הזה מתברר כי
הגידול הענק במכירות בדיגיטל, דווקא בימים של התפרצויות סבב שני של מגפת הקורונה,
עלול לגרום לעיכובים כבדים בהגעת החבילות ללקוח. התחזית היא שיותר מ-700 מיליון
חבילות שיוזמנו על ידי לקוחות בכל העולם בדיגיטל, עלולות להיתקע בדרך, ולאכזב את המצפים
להן לכבוד החגים בשל מחסור של כ- 5% בקיבולת הנשיאה של חברות השילוח בעולם.

אילוצי סגירת החנויות והמחסנים עקב התפשטות נגיף
הקורונה הציבו אתגרים לבעלי עסקים רבים בשרשרת אספקת ההזמנות ולקושי בשמירה על
זמינות המוצרים וזמני המשלוח שהלקוחות היו רגילים אליהם. כתוצאה מכך זמינות
המוצרים וזמני המסירה יהיו בראש סדר העדיפויות של הקונים.

כדי להימנע מקשיים באספקה, חברת סיילספורס ממליצה
על אפשרויות איסוף חלופיות, למשל קנייה מקוונת ואיסוף בחנות (
BOPIS).
במתן פתרון זה חברת סיילספורס צופה גידול בהכנסות מהרכישות הדיגיטליות ב- 90%
בממוצע בהשוואה לעונת החגים שעברה. כמו כן, ממליצה החברה לעודד את הקונים לבצע
קנייה מוקדמת ולהדגיש בפניהם את מועדי הפסקת השילוח. זה יעזור לקונים להימנע
מרכישות של הרגע האחרון ולהפחית את הדאגה מהגעת הזמנות במועד בשבועות העמוסים
ביותר בעונה.

"המסחר הדיגיטלי לא יפצה באופן מלא על ההאטה
הצפויה בסחר הפיזי, אך יהיה זה קריטי לסייע לבעלי העסקים בישראל לסגור את הפער
בחגיגת הקניות בעונת החגים הקרובה", אמר אוליבייה אלבז, ראש מערך המכירות
בסיילספורס ישראל וסגן נשיא בכיר לאזור
EMEA. "עסקים
שיצליחו למקסם את הישגיהם בעונת הקניות הזו ישתמשו בכל העומד לרשותם כדי להפוך את
חוויית הקניה מעתה לקלה, נוחה ובטוחה ושירות לקוחות יעיל ואחראי."

הקטגוריות החמות
החדשות לשנת 2020


השינוי המהיר בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה,
יוביל לשינוי בביקוש למוצרים מובילים כמתנות ורכישות חג. מתוך המהדורה השלישית של
דו"ח
Connected
Shoppers
* של
סיילספורס עולה כי צרכנים כעת מעדיפים להוציא יותר על מוצרים שיהפכו את השהייה
בבית לנוחה, נעימה ומעניינת, כצעצועים, עם גידול בביקוש בשיעור של 63%, כמו גם
הגידול בביקוש לאביזרי ספורט שצמח ב-106%, וקטגוריה חדשה של מוצרי בישול ואפייה
ביתיים, להם זינק הביקוש בשיעור של- 153%.

בין הקטגוריות המובילות החדשות לשנה 2020, נמצאים
מוצרי ריהוט ועיצוב הבית, להם הביקוש צמח ב-63%, לצד מוצרי הטיפוח, עם גידול
בביקוש בשיעור של 80%, ומוצרי אלקטרוניקה ומשחקים עם צמיחה בביקוש בשיעור של 96%.
לעומת זאת, קטגוריות ההנעלה וההלבשה היום-יומית והיוקרתית שהיו הקטגוריות המובילות
בשנה שעברה מדורגות בשלושת הקטגוריות הכי פחות מבוקשות לרבעון השלישי של 2020.

צמיחה במסחר
המקוון צפוי להביא גם לשיא שלילי של החזרי והחלפות

עלייה ברכישות הדיגיטליות צפויה להביא לגידול
בסחורה המוחזרת. בסך-הכל, 280 מיליארד דולר ברכישות מקוונות צפויות להיות מוחזרות
ברחבי העולם והן מהוות 30% מכלל הרכישות שבוצעו.

כדי להפחית את שיעורי ההחזרים, סיילספורס ממליצה
על היעזרות בעובדי החנויות אשר ינחו את הקונים באופן המקוון לרכישות הנכונות
באמצעות כלי תקשורת מתקדמים כמו צ'אט-בוט חי ושירותי עוזר אישי דיגיטלי. בנוסף, יש
לצייד את סוכני השירות בכלים ובמיומנויות הנדרשים בכדי לתת מענה במהירות לבקשות
הצרכנים, במיוחד בעניין זמינות המוצרים, שקיפות ודרך וזמני המסירה לצד אתרי מסחר חדשניים
ונוחים למשתמש המספקים תיאורי מוצרים מקיפים, ביקורות, סרטונים, מדריכי התאמה
ללקוח ברורים ומדויקים, זמינות מלאי ואפשרויות משלוח מורחבות.

אולי יעניין אותך

 נהון מנהל השיווק והסחר של מכבי פארם ורפאל חדידה ברזילי בעלים חב' ג'רוויטל ישראל צלם א
Alon Yaakob by Nadav Cohen Yonatan
 קליש קרדיט צילום דרור סתהכל
JD SPORTS צילום יחצ (2)
Untitled (1620 × 1080 px) (1)
 מנכל ומבעלי גרג קיטשן צלם אלעד גוטמן (42) -

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח