התחרות השנתית של ענף יחסי הציבור, האריה השואג יוצאת לדרך. התחרות נערכת ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות ומטרתה לעודד מצוינות בין כל העוסקים ביחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורת בישראל. לתחרות ניתן להגיש קמפיינים של יחסי ציבור שבוצעו במהלך שנת 2005. שיאה של התחרות יהיה באירוע השנתי שיערך ביום שישי 7 ביולי 2006 באולם הקאמרי החדש בתל אביב.
לקראת התחרות הקים האיגוד, ועדה מיוחדת של מתנדבים חברי האיגוד, שמטרתה לארגן ולהפיק את האירוע השנתי בסיוע חברת הפקה שתיבחר בקרוב. בראש הועדה נבחר לעמוד רוני אקרמן וכן חברים בה, נאוה עינבר, מוטי ורסס, ועירן גולדפרב.
במסגרת האירוע יוענקו פרסי האריה השואג, לקמפיינים שיזכו במקום הראשון על פי 8 קטגוריות שונות וכן יוענקו שני פרסים מיוחדים. אות הוקרה על מפעל חיים לאחד מוותיקי ענף יחסי הציבור ואות הערכה לאחד ממנהלי החברות במשק, על שימוש מושכל ביחסי ציבור ככלי להעלאת נושאים על סדר היום, לגיוס דעת קהל ולהשפעה על מקבלי החלטות. ועדת התחרות החלה כבר במגעים עם אנשים מענף יחסי הציבור בחו"ל במטרה להזמין אורח לאירוע.
בשבועות הקרובים תוקם גם ועדת חסויות שמטרתה לארגן חסויות לאירוע השנתי וכן ועדת שיפוט בריכוזו של משה דיין. יו"ר ועדת השופטים של התחרות יהיה פרופ' שמואל ליימן וילציג, ראש המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן. השנה, יוכלו גם סטודנטים ממקצועות התקשורת, להגיש עבודות לתחרות בקטגוריה נפרדת שתקרא גור אריה. האיגוד יפרסם בקרוב קריטריונים להגשת עבודות וכן יקיים סדנת הדרכה מיוחדת בהנחיית רענן רוגל למעוניינים להגיש עבודות. הנהלת האיגוד החליטה להפריד השנה, את דוברות התחרות מדוברות האיגוד השוטפת ונאוה עינבר, נבחרה לשמש כדוברת התחרות.
לדברי סילביה בית הלחמי, יו"ר איגוד יחסי הציבור: "תחרות האריה השואג, נערכה לראשונה לפני שנתיים ביוזמת האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות. מאז הפכה למסורת שנתית. מטרת התחרות היא לעודד מצוינות בין כל העוסקים ביחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורת בישראל. קיום התחרות מקדם את המקצועיות בענף, מגביר את ההערכה לעוסקים בו ומחזק את מעמדו ותדמיתו בתמהיל השיווק של כל חברה או ארגון. המשתתפים בתחרות מתמודדים בניהם על מספר קטגוריות. המשרד או הדובר הזוכה במקום הראשון בכל קטגוריה מקבל את פסלון האריה השואג, אשר עוצב על ידי איש יחסי הציבור והפסל משה דיין".
בית הלחמי הוסיפה כי בשנת 2005 הוענקו פרסי האריה השואג לשמונה משרדי יחסי ציבור ודוברים במסגרת אירוע מוצלח בהשתתפות כ – 400 איש. "בכוונת ועדת האירוע להביא לכך שהשנה יהיה האירוע גדול יותר נוצץ יותר ויציג את היכולות המצוינות של עולם יחסי הציבור הישראל"י.
האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, הנו האיגוד המקצועי של ענף יחסי הציבור והדוברות, בישראל, המאגד בתוכו כ – 400 חברים העוסקים במקצוע זה ממשרדים פרטיים, דוברים ואנשי יחסי ציבור בחברות עסקיות ובמשרדים בשירות הציבורי. לאיגוד מועצה ציבורית, הנהלה וועדות מקצועיות, כולם פועלים בהתנדבות. מטרות האיגוד הינן לשקוד על קיום אתיקה מקצועית ברמה גבוהה ושירות ציבורי נאות מצד העוסקים בהסברה ויחסי ציבור, להעלות, לשפר ולקדם את רמתם המקצועית של חברי האיגוד באמצעות קורסים, השתלמויות, סמינרים, ימי עיון, סיורים ומפגשים בעלי תוכן מקצועי, וקיום פעילות חברתית ותרבותית בין החברים.
על פי סקר של חברת BDI שנערך בדצמבר 2005. ענף יחסי הציבור בישראל מוערך בהיקף כספי של 505 מיליון שקל במסגרתו פועלים כ – 300 משרדי יחסי ציבור ומועסקים בו כ – 3,000 עובדים. ההכנסה השנתית הממוצעת של כל משרד היא כ – 2 מיליון שקלים. הריטיינר הממוצע בשוק נע בין 2,000 עד 3,000 דולר. לכל משרד יש בממוצע כ – 20 לקוחות. על פי הסקר של חברת BDI, 60% מקרב הציבור הרחב סבורים שיחסי ציבור נתפסים כאמינים יותר מהפרסום.