תיאום ציפיות כאקט של שירות ביחסי הציבור

בעלי מקצועות חופשים מעוניינים לתת את השרות הטוב ביותר עבור לקוחותיהם, אך מסיבות שונות לא תמיד מצליחים. הסיבה השכיחה ביותר לאי שביעות רצון הלקוח היא אי תאום ציפיות עם הלקוח בתחילת ההתקשרות, דבר הגורם למצבים של אי נעימות, הפסקת עבודה, הפרת חוזה ועוד. תיאום ציפיות, הוא מהלך קריטי לבניית אמון עם לקוח ומוכרח להתבצע בשלבים המוקדמים של ההתקשרות.



במאמר זה אמנה מספר דרכים שיעזרו להמנע מלהגיע למצב שבו הלקוח אינו שבע רצון בתחום יחסי הציבור.



מהות ההתקשרות


בסעיף זה, יש צורך לפרט ולתאר את טיב השרות שינתן ללקוח- יש לפרט מה השרות כולל ומה לא.



עלות ההתקשרות


יש לקבוע מראש את התשלומים ותאריכי התשלומים לפי השלבים שנקבעו בגין ההתקשרות, לדוגמא: האם התשלום הוא לפי ריטינר, שעות עבודה, אייטמים שנכנסו ועוד.



הפרדות בין הוצאות לתשלום


יש להבהיר מראש ובכתב מה ההוצאות הצפויות במהלך תקופת ההתקשרות, וזאת בנוסף לשכר החודשי המשולם למשרד. המטרה, למנוע עימות עתידי ומיותר עם הלקוח לדוגמא : דברים שלא כלולים בשירות השוטף : סקרים , משלוחים לכתבים , צילומי עיתונות ,לווי לקוח לנסיעות בחו"ל, ועוד. חשוב לתת צפי של מחירים במידה והלקוח יצטרך את השירותיים הללו בעתיד.



קביעת לוח זמנים


חשוב לציין מועדים משוערים למתן תוצאות בעבודת המשרד, וכן זמן מסגרת כללית להתקשרות, וזאת כדי למנוע ציפיות לא ריאליות מצד הלקוח. יש להסביר ללקוח ,כי כתבות בעיתונים מובילים או מגזינים לוקחים יותר זמן מאשר הכנסת אייטמים באינטרנט או במקומונים.


זכרו, הלקוח מצפה בדרך כלל לראות את עצמו מיד בכתבה ב-7 ימים או בהופעות בתוכניות טלוויזיה, לכן יש לתאם ציפיות אלו מראש.



זכויות יוצרים


במידה ומדובר בעבודה עליה יש זכויות יוצרים ( של משרד או לקוח ), יש לציין למי הזכויות שייכות וזאת גם במצב של הפסקת ההתקשרות בין שני הצדדים.



ניגוד עניינים


במקצוע כמו יחסי ציבור ניגוד אינטרסים בין לקוחות המשרד יכול להיות בהחלט בעייתי, לכן יש להקפיד על בדיקה מקדימה של ניגודי אינטרסים בין הלקוחות, במידה ואתם לא בטוחים לחלוטין אז יש לברר הנושא עם הלקוחות. אם ללקוחות אין בעיה שהמשרד יטפל בלקוח נוסף מאותו תחום, יש לקבל הסכמה מפורשת ובכתב מלקוחות.



שיתוף פעולה


הצלחת פעילות יחסי-ציבור והתקשורת הכוללת מותנית, בין היתר, בשיתוף פעולה מלא מצד הלקוח, נציגיו וכן תפקודה התקין של החברה, שירותיה ומוצריה. לכן, חשוב להדגיש ללקוח, נושא זה וכן להחליט מראש עם הלקוח מי יעבוד מול משרד יחסי הציבור .



הפסקת התקשרות


ללקוח וגם למשרד יחסי הציבור יש זכות להפסיק ההתקשרות מכל סיבה שהיא לכן, יש צורך לציין בהסכם מה על הלקוח לשלם ועד איזה שלב, וזאת כדי למנוע אי נעימות והגררות לבית משפט.



פגישות תקופתיות


יש לעדכן את הלקוח, כי אחת לתקופה מתקיימות פגישות עם משרד יחסי הציבור, מטרת הפגישה עם הלקוח הינה תיאום ציפיות ומתן תמונת מצב עדכנית, שבסופה השאיפה לקבל מהלקוח הצהרה ממה הוא מרוצה וממה לא, ולהגדיר יחדיו תוכנית פעולה לצמצום הפערים.



חשוב לזכור, חובתנו כנותני שרות לנסח הסכם ברור והוגן ,לא לוותר עליו גם אם ההתקשרות נעשת עם מישהוא קרוב, או בדחיפות . הסכם טוב, הוא הסכם שיניח את היסוד למתן שרות טוב ויאפשר להימנע מאי נעימויות.



* הכותבת מכהנת כמנכ"לית משרד שירון יחסי ציבור www.shiron.biz


המתמחה: בצרכנות, לייף סטייל, חינוך, תרבות ופיננסים.

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח