פחות משבועיים אחרי השקת סדרת הדיאט של שטראוס, תשלובת החלב של תנובה משיקה אף היא סדרת מעדנים חדשה המיועדת לקהל בוגר (לא ילדים) תחת מותג הקורפורייט: "מעדן תנובה". מתנובה נמסר כי בפיתוח הסדרה ובהחדרתה לשוק הושקעו כ – 500 אלף דולר וכי השקת הסדרה תלווה בקמפיין טלוויזיה ועיתונות באמצעות גיתם BBDO, המעביר קונספט "כניעה למתוק".
זו הפעם הראשונה שמעדני שוקולד, שאינם מותרים בדרך כלל לאנשים הרוצים להרזות או מקפידים על משקלם, מסומנים בשיטת הנקודות. הסימון החדש מעביר לצרכנים את המסר שמותר ל"חטוא" מדי פעם, ועם "מעדן תנובה" המחיר הקלורי נמוך יחסית.
לדברי חגית אדלר: "ממחקרים שעשינו גילינו כי התשוקה למתוק היא חוצת גילאים. המוצרים שלנו יענו על צורך בסיסי זה, ידברו לצרכנים "בגובה העיניים" ויתנו לצרכן את כל מה שהוא מבקש ממעדן – טעים, מתוק ואיכותי מבלי לשלם מחיר קלורי גבוה מדי".
תשלובת החלב של תנובה תפעל מעתה בשני צירים מרכזיים בקטגורית המעדנים: ציר הילדים עם המותג קרלו, שכבר היום מוביל את שוק המעדנים לילדים, ובציר הבוגרים – עם "מעדן תנובה" שיציע מעדנים קלאסיים ומעדני דיאט.
אדלר מוסיפה כי "המבוגרים מגילאי 25 ומעלה אחראים לחלק הארי של צריכת המעדנים בסגמנט הרגיל והדיאט. תנובה תתמקד במבוגרים ובאופן ספציפי בגילאי 25-40 כקהל יעד תקשורתי כשהיא מעבירה מסר, שזה בסדר ומותר "להוציא מהארון" את התאווה למתוק שמשותפת לכולנו".
על שוק המעדנים בישראל
• על פי דוח נילסן כמותי 2006, שוק המעדנים בישראל עומד על 310 מיליון ₪ בשנה. מתוכו מהווה סגמנט הילדים 39%, המבוגרים רגיל 8.8%, מעדני קצפת – 43.5% והדיאט – 8.8%.
• בסגמנט הילדים תנובה מובילה עם נתח שוק של 51% עם המותגים "קרלו" ו"באדי", שטראוס 31% וטרה עם 16%.
השקת סדרת "מעדן תנובה" תלווה בקמפיין טלוויזיה ועיתונות באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, המעביר כאמור קונספט "כניעה למתוק". סיסמת הקמפיין: "מעדן תנובה – תיכנע למתוק".