תפוז עם גידול של כ- 16% בהכנסות המחצית הראשונה של 2009

חברת תפוז אנשים מדווחת היום כי סיימה את הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2009 עם המשך מגמת הגידול בהכנסותיה וברווחיותה. שינוי המגמה בא לאחר שבמהלך הרבעון האחרון של שנת 2008 השלימה תפוז מהלך ארגוני משמעותי שכלל, בין היתר, את סגירת חברת הבת BlogTV שהסבה לה בשנים האחרונות הפסדים והוצאות והעברת הפעילות של החברה הבת אל תפוז עצמה.



הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-20.8 מיליון שקל, גידול של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תוכנית ההתייעלות שיישמה החברה, כאמור, באה לידי ביטוי גם בשורה התחתונה בדוחותיה הכספיים, במסגרתה מציגה תפוז רווח נקי בסך של כ-1.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה בהשוואה להפסד של כ-1.3 מיליון שקל בתקופה במקבילה אשתקד.



הכנסות החברה נובעות כיום משני תחומים עיקריים, מפעילות בתחומי האינטרנט ומתחום התוכן הסלולרי. הכנסות החברה בתחום האינטרנט הסתכמו במחצית הראשונה של 2009 בסך של כ-8.6 מיליון שקל, גידול של כ-46% לעומת כ-5.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יצויין, כי במהלך החודשים האחרונים חידשה החברה את עמוד הבית של האתר תפוז ואת האפליקציות העיקריות בו (לרבות הפורומים, הבלוגים, מנוע החיפוש והקומונות) וכן השיקה אתר משחקים בשיתוף עם אתר Vgames, שהינו מאתרי המשחקים במובילים בישראל.



הכנסות החברה מתחום התוכן הסלולרי הסתכמו במחצית הראשונה של 2009 בכ-11.6 מיליון שקל, מעט פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז הסתכמו בכ-12.1. יצויין, כי במהלך המחצית הראשונה התקשרה החברה בהסכם בלעדי לשימוש בטכנולוגיה של חברת מובליקה לייצור אפליקציות לטלפונים סלולריים, ובעקבותיו החלה החברה לפתח אפליקציות תוכן להורדה, תחום בו לא פעלה עד כה. כמו כן, החלה החברה לספק לחברות מסחריות פתרונות לפיתוח אתרים ויישומי אינטרנט סלולאריים ויישומים (אפליקציות) להורדה.


עוד יצוין, כי הכנסות החברה מתחום הבלוגטיוי בחו"ל הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-609 אלף שקל.



הגידול בהיקפי הפעילות של תפוז מחד, והירידה בהוצאות מאידך תרמו לעלייה גם בשורות הרווח הגולמי והרווח התפעולי. הרווח הגולמי של החברה הסתכם במחצית הראשונה של השנה בכ-11.5 מיליון שקל, גידול של כ- 15% לעומת כ-9.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במחצית הראשונה הסתכם בכ-2.8 מיליון שקל, עלייה חדה לעומת סך של כ-115 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בהקשר זה יצויין, כי הרווח התפעולי, בנטרול פעילות תחום הבלוגטיוי בחו"ל, הסתכם במחצית הראשונה של השנה בכ-5 מיליון שקל, גידול של כ- 50% לעומת כ-3.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור בשורת הרווח התפעולי נבע, כאמור, כתוצאה מהגידול ברווח הגולמי והן מירידה בהוצאות החברה בכל תחומי פעילותה בהמשך לתהליך ההתייעלות שיישמה.


מגמת הצמיחה בחברה, כאמור, ניכרת גם בתוצאותיה של תפוז ברבעון השני של השנה. הכנסות החברה צמחו בכ-12% לכ-10.2 מיליון שקל לעומת כ-9.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 5.5 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת כ-5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של 2009 הסתכם בכ- 1.3 מיליון שקל, גידול של כמעט פי-2 לעומת כ-700 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2008. הגידול בהכנסות וברווחיות של החברה ניכר גם בשורה התחתונה, הרווח הנקי של תפוז ברבעון השני של השנה צמח בלמעלה מפי-10 לכ-1 מיליון שקל לעומת כ-100 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.



הונה העצמי של תפוז, נכון ליום ה-30 ביוני 2009 הסתכם בכ-22 מיליון שקל, והיווה כ-62% מסך המאזן, לעומת כ-18.9 מיליון שקל בסוף שנת 2008. בקופתה של החברה מזומנים וניירות ערך סחירים בהיקף של כ-16.2 מיליון שקל.



דן חן, מנכ"ל תפוז, אמר היום: "אנו שמחים להציג שיפור בתוצאות הכספיות של אתר תפוז שהיה והינו האתר המוביל בישראל לקהילות ותוכן גולשים ושל פליקס (Flix.co.il), שהינו אחד מאתרי הווידיאו הפופולאריים ביותר בישראל. לצד המשך המיקוד בפעילויות הליבה של האתר ושידרוגן, ביצענו שורה של פעולות על מנת להרחיב את מגוון הפתרונות שאנו מציעים למפרסמים. פעולות אלו, לצד הגידול בפרסום בוידאו בפליקס הביאו לגידול בהכנסות החברה ולגידול בפעילותה בתחום. אני מאמין שהמשך המיקוד שלנו ויישום פרויקטים נוספים עליהם אנו עובדים ימשיך את המגמה הזו גם בעתיד."



חן הוסיף : " בנוסף, צעדי ההתייעלות שנקטנו לאורך כל התקופה האחרונה, ובראשם סגירת חברת הבת, BlogTV, והעברת פעילותה לתוך תפוז, באים גם הם לידי ביטוי באופן ברור בתוצאות הכספיות. תהליך ההתייעלות תרם לגידול משמעותי ברווחיות בתחומי האינטרנט והתוכן הסלולארי ולהקטנת ההפסד בתחום הבלוגטיוי בחו"ל.


לגבי blogTV יצויין, כי למרות צעדי ההתייעלות שנקטה החברה, שכללו ירידה בהוצאות וצמצום בקצב שריפת המזומנים בתחום באופן משמעותי, רשם אתר blogtv.com בחודש יולי 2009 למעלה מ- 4.5 מיליון מבקרים לעומת 3.5 מליון בדצמבר 2008, למעלה מ- 30 מיליון עמודים נצפים, למעלה מ- 1.5 מיליון משתמשים ייחודיים, זמן שהייה ממוצע של כ- 11 דקות לביקור וכ- 40 אלף שדרנים ייחודיים לעומת 28 אלף בדצמבר 2008, אשר שידרו שידורים חיים באמצעות האתר. "



תפוז אנשים הינו אתר תוכן הגולשים הגדול והמוביל בישראל. על פי בדיקות שנעשות על ידי החברה נכנסים לאתר תפוז בחודש כ-2.4 מיליון גולשים שונים. החברה מפעילה כ-1200 פורומים, באתר נפתחו עד היום למעלה מ- 100,000 בלוגים והיא מפעילה את אתר הוידאו Flix שהוא אחד מאתרי הוידאו הגדולים בארץ. לתפוז יש כיום 3 פעילויות עיקריות: הפעלת אתר אינטרנט הנהנה מהכנסות מפרסום, מכירת תכנים ויישומים סלולרים ומוצר ה- BlogTV בחו"ל.

אולי יעניין אותך

הלן דורון לימודים מהבית צילום יחצ (2) (Custom)
16383picaa1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים