תשלובת החלב של תנובה יוצאת במהלך רחב של מיתוג מחדש

תשלובת החלב בחברת תנובה הודיעה היום, 12/1/2010, כי היא יוצאת במהלך מיתוג ארוך טווח ורחב היקף במסגרתו תרכז את מותגי הליבה שלה תחת מותג העל תנובה, ותשיק מהלך מותגי חדש וגדול – "תנובה. לגדול בבית ישראלי".



לדברי אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה: "זו השנה השלישית ברציפות שתשלובת החלב גדלה בנתחי השוק. כחברה המובילה את השוק ואת רוב הקטגוריות בתוכו, המשימה שלנו היא לדאוג להצמחת השוק וזאת על ידי מהלכים שיווקים פורצי דרך, חדשנות מוצרית המביאה ערך מוסף לצרכנים, השקות ופעילות ענפה של מעורבות צרכנים".



במסגרת המהלך ירוכזו כל מותגי הליבה של תשלובת החלב תחת "מותג הבית", המוצרים ימותגו בשפה עיצובית חדשה ואחידה כפי שתוכננה עבור החברה בסטודיו ברוך נאה. בשלב הראשון ירוכזו תחת מותג "הבית" קטגוריית החלב, גבינות וקוטג', ובשלב השני – שמנת, גיל, אשל ועוד.



ענת גרוס שון, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב אמרה כי "מסקר שערכנו באמצעות חברת טלסקר עולה כי איקון הבית של 'תנובה' נתפס על ידי הצרכנים כאחד האייקונים החזקים והמובילים בישראל.


במהלך 12 השנים האחרונות תנובה תמכה במותגים שונים כמו יופלה, עמק, פיראוס ובמותגי הליבה חלב תנובה, קוטג תנובה וגבינת תנובה. מהלך המיתוג החדש מרכז את עוצמת מותגי הליבה לכדי מותג על אחד, תנובה, עם מסר אחיד וברור לצרכנינו וקהל לקוחותינו".



עוד הוסיפה גרוס שון ואמרה : "מדובר במהלך מיתוג ארוך טווח שמטרותיו להצעיד את תנובה קדימה, לחדד לצרכן את ערכי החברה ולגעת בכמה שיותר צרכנים.


לקראת מהלך המיתוג, מיפינו את ארכיטקטורת המותג והגדרנו את זהותו על בסיס חוזקותיו בתפיסת הצרכנים".



מהלך המיתוג כולל שפת מותג אחידה שתבוא לידי ביטוי בלוגו, בשפה העיצובית ובתקשורת השיווקית.



הלוגו:



לאחר עשור הלוגו של תנובה מתחדש .. השם תנובה יעבור למיקום בולט לצד האייקון וצבעו ישתנה מכחול לאדום.



השפה העיצובית החדשה:



השפה העיצובית משמרת את נכסי החברה. המשבצות בחלב והאייקון של הבית ש – 95% מהצרכנים ידעו לזהותו כאייקון של תנובה.


בשלב הראשון ימותגו מחדש מוצרי הליבה : החלב, הגבינות והקוטג' יעוצבו ברוח החדשה של המותג ויקבלו את אייקון הבית של תנובה.



לדברי ברוך נאה, מעצב המוצר: " מתחילת דרכה תנובה הינה חלק בלתי נפרד מהישראליות המתגבשת ומהבית הישראלי הנבנה. עם השפה החדשה החלטנו להחזיר את "הבית" למרכז החוויה של המותג כפי שהבית הוא מרכז החוויה של כל אחד מאיתנו. מוצרי תנובה הם חלק מהבית של כולנו, מהזיכרונות שלנו, מהטעמים ומהנוסטלגיה".











הוגדר סלוגן חדש שילווה את לוגו תנובה: "לגדול בבית ישראלי".



במקביל בוצעה עבודה בכל אחד מהמגזרים והסלוגן העדכני של כל מגזר מבטא את מיצובו העדכני של המותג במגזר:


במגזר החרדי: "תנובה. לגדול בבית למהדרין".


במגזר הערבי: "תנובה. בכל בית טוב".


במגזר הרוסי: "תנובה. לגדול בבית בישראל".



תקשורת שיווקית:



תנובה תצא במהלך תקשורתי מקיף להצגת השפה החדשה, הנראות החדשה והבלטת אייקון הבית.


כשבועיים לפני שינוי אריזות המוצרים, יעודכנו הצרכנים על השינוי במהלך "בקרוב" שיבוא לידי ביטוי בהודעה על המוצרים, בשילוט חוצות, תלי דלת על פתחם של מיליון בתי אב ועוד בביצוע חברת פרומרקט.


לאחר החלפת האריזות על המדף ישתנה הפרסום בהתאם ויכלול קמפיין טלוויזיה, פרסום בעיתונות, תקשור מול הצרכן באמצעות פעילות חווייתית יוצאת דופן במהלך השנה ועוד.



הקמפיין התדמיתי שיציג את המהלך נעשה על ידי מקאן אריקסון והוא משלב באופן ויז'ואלים מציאותיים עם דמיון פורץ דרך.


יחסי הציבור יטופלו במשרד שלמור תקשורת.



הקונספט שעומד מאחורי השפה התקשורתית החדשה הוא החוויות הצרובות בזיכרון של כל אחד מאיתנו ומייצגות את החוויה: לגדול בבית ישראלי. כל מה שמייצג את הבית הישראלי עבורו הופך בסרט החדש לחוויה שמיוצגת ע"י בית. לדוגמא: בית שבכל יום חמישי צפו בכדורסל בטלוויזיה הופך להיות בית כדורסל, בית בו החוויה הייתה אכילת אבטיח במרפסת בשבת הופך לבית אבטיח.


האתגר בשפה חדשה זו היה למקם את הבתים הדמיוניים במציאות וברחוב ישראלי שגרתי.



נתוני סוף שנה:



תנובה היא חברת המזון המובילה בישראל לשנת 2009 עם נתח שוק של 18.7% משוק המזון תשלובת החלב של תנובה מחזיקה בנ"ש של 13.3%.



נתח השוק הכספי של תנובה בשוק החלב רשם צמיחה השנה והוא עומד על 58.5% בשנת 2009 לעומת 57.7% ב- 2008. אחריה שטראוס עם 23% וטרה עם 8.3%.



תנובה מובילה כמעט בכל הקטגוריות בהן היא פעילה, ובחלקן מובילה משמעותית כמו למשל בתחום החלב הניגר שם עומד נתח השוק על 76.5%, בקטגוריית הגבינות הרכות 64.9%, בקטגוריית הקוטג' 76.4%, ובקטגוריית הגבינות הישראליות (גבינות קשות) מובילה עם נתח שוק של 88.6%.

אולי יעניין אותך

DECATHLON BRAND ID (1)
 משרד

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח