בימים אלה השלימה חברת 012 פריסה ארצית של 116 נקודות HOTSPOT המאפשרות גלישה אלחוטית בחנויות Yellow אשר בתחנות הדלק של פז, בהשקעה של כ 1,000,000 ₪.
מהלך זה הינו נדבך מרכזי באסטרטגיית פריסת תשתיות אינטרנט אלחוטי של 012 המתווסף לשורה של פרוייקטים מובילים בטרמינל 3 בנתב"ג, בפרויקט ירושלים האלחוטית במתחם דיזינגוף סנטר ובבתי מלון מובילים".
שירות האינטרנט האלחוטי יתאפשר בכל 116 סניפי רשת Yellow הפזורים ברחבי הארץ, ויאפשר לכל נוסע בעל מחשב נייד העוצר בתחנת פז, להכנס לחנות ולגלוש באמצעות כרטיסי גלישה ייעודיים. בשלב הראשון יוצע ללקוחות ללא תשלום. במסגרת הפרויקט סיפקה 012 פתרון כולל החל משלב תכנון הרשת, קישור אינטרנט לסניפים, הפקת כרטיסי גלישה, דרך התקנת הציוד בסיוע חברת רוטל ועד לתמיכה טכנית שוטפת 24 שעות 7 ימים בשבוע.
מסקר של "מידע שיווקי (סי איי) בע"מ", שנערך בדצמבר 2005, בנושא הרגלי גלישה באינטרנט אלחוטי, עולה כי שנתיים בלבד לאחר כניסתו לישראל משתמשים בו כבר למעלה מ- 26 אחוז מהגולשים. נתון זה מעיד על שימוש הולך וגובר בשירות ה- HOTSPOT. השימוש העיקרי באינטרנט אלחוטי נעשה לצורך שליחה וקבלת מיילים (69.3%) וגלישה (65.4%). כ-50% מהגולשים באינטרנט האלחוטי גולשים באמצעותו בתדירות של לפחות פעם בשבוע.
לדברי שגיא כהן, מנכ"ל Yellow, פתוח שרותי הגלישה באמצעות 012 בסניפי רשת חנויות הנוחות הוא במסגרת אסטרטגיית החברה לפתח שרותי ערך מוסף ללקוח במהלך שהייתו במתחם התחנה. "בתרבות המודרנית שבה העבודה סובבת מסביב לשעון וחורגת מגבולות המשרד, ישנה היזקקות של אנשים עובדים לזמינות אמצעי תקשורת און ליין. פתוח שרותי האינטרנט ב- Yellow נועדה לתת מענה לצרכים אלה של הנהג על הדרך בעצירה אחת.
סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 קווי זהב, "אספקת אינטרנט אלחוטי בסניפי Yellow מהווה נדבך חשוב נוסף בשורת פרויקטים בתחום האינטרנט האלחוטי אותם מובילה חברת 012 בתקופה האחרונה בטרמינל 3 בנתב"ג, בפרויקט ירושלים האלחוטית במתחם דיזינגוף סנטר ובבתי מלון מובילים".
הנדלר מוסיפה כי "הצורך להיות נייד ומחובר לצורכי פנאי או עבודה גדל, ועימו גם מגוון שימושים הולך ומתפתח בעולם האינטרנט. בעקבות המגמות בעולם הוקמו גם בישראל מאות "נקודות חמות" בבתי קפה, במשרדים, בקניונים, ברשתות מזון, בבתי חולים, בשדות תעופה והרשימה רק הולכת ומתארכת.
ניהול הפרויקט יבוצע על ידי מערכת כוללת, מתקדמת מסוגה, לניהול אתרי HotSpot של חברת סיסקו שהטמיעה 012. מערכת הניהול המרכזית (SSG) שהוטמעה בעלות כוללת של מאות אלפי דולרים, מאפשרת ל 012 יתר גמישות בפתרונות חכמים של אתרי אינטרנט אלחוטי ציבוריים וכן ניהול ובקרה יעילים של השירות ממרכז השליטה של 012 לעסקים.