מסקר משותף שערכו פלאפון וקרביץ עולה כי גיל הממוצע לסלולרי ראשון לילד הוא 9, כאשר 33% מהילדים מקבלים את הסמארטפון הראשון לקראת כיתה א'. בסקר דומה שערכה פלאפון בחודש דצמבר 2016 הגיל הממוצע היה 10. הורים מוציאים בממוצע 900 ₪ על מכשיר ראשון לילד/ה והם מעדיפים לרכוש סמארטפון בחנות ולא דרך האינטרנט.
הסקר, אשר נערך על ידי חברת Ipsos Israel בקרב מדגם כלל ארצי של 200 הורים לילדים בגילאי 15-6, נערך במסגרת שיתוף הפעולה לרגל מבצע חזרה לבית הספר: קנה סמארטפון החל מ-799 ₪ – וקבל מתנה ערכת חזרה לבית הספר בשווי 500 ₪ הכוללת מדפסת, מקלדת ועכבר אלחוטיים
דגנית קרמר, סמנכ"ל חטיבת לקוחות פרטיים בפלאפון: "אנו בעידן שבו הסמארטפון הופך לציוד חובה לבית הספר ובעצם- לחלק בלתי נפרד מההצטיידות לקראת החזרה ללימודים. פלאפון זיהתה את המגמה הזו עם השקת סמארטפון מיוחד לילדים בסדרת GINI, המותג הפרטי של החברה".
מאור ארצי, סמנכ"ל הקמעונאות של קרביץ ציין כי "משנה לשנה אנו רואים כי סמארטפון לילדים אינו מוצר של מותרות אלא מוצר צריכה לכל דבר. הקמת קרביץ מובייל הביאה לירידת המחירים ולהצעת מכשירים במחירים נגישים"
עוד עולה מהסקר כי על פי תפיסת ההורים – כמחצית מהילדים מעדיפים מכשיר סלולרי חדש, על פני מחשב חדש (17%) או טאבלט חדש (17%).
52% מהילדים מקבלים את הסלולרי הראשון בגילאי 8-6, ורק ל-2% בגילאי 14-15 אין טלפון סלולרי.
54% השיבו כי במידה רבה הם מרגישים בטוח יותר בידיעה שלילד שלהם יש מכשיר סלולרי. כשצוללים פנימה אל תוך הנתונים מגלים כי הדבר מאפיין יותר הורים לילדים בגילאי 15-8 (79%-63%) בהשוואה לילדים צעירים 7-6 (38%).
יחס דומה ניתן לראות בתשובות שנתנו ההורים לגבי המענה שהסלולרי מספק. 70% מההורים ציינו כי רכישת הסלולרי היא במידה רבה מאוד כדי לשמור על קשר עם הילד. הדבר מאפיין יותר הורים לילדים בגילאי 15-8 (82%) בהשוואה לילדים צעירים בגילאי 7-6 (57%).
דגנית קרמר, סמנכ"ל חטיבת לקוחות פרטיים בפלאפון: "ממצאי הסקר מראים בבירור על מגמת ירידת גיל הילדים שמקבלים סמארטפונים. פלאפון זיהתה את המגמה הזו כבר עם השקת המותג הפרטי GINI, שכלל מכשיר מותאם לילדים במחיר אטרקטיבי במיוחד. אנו בעיצומו של עידן שבו הסמארטפון הופך לציוד חובה לבית הספר ובעצם חלק בלתי נפרד מההצטיידות לקראת החזרה ללימודים. אך טבעי היה להעמיק את שיתוף הפעולה עם קרביץ, המובילה בתחום, וליצור ביחד שיתוף פעולה שבו נוכל להציע ביחד מבצעים משתלמים משני העולמות".
מאור ארצי, סמנכ"ל הקמעונאות של קרביץ ציין כי "משנה לשנה אנו רואים כי סמארטפון לילדים אינו מוצר של מותרות אלא מוצר צריכה לכל דבר. הקמת קרביץ מובייל הביאה לירידת המחירים ולהצעת מכשירים במחירים נגישים בחנות של קרביץ. אנו מאפשרים להורים להשלים את רכישת הציוד לבית הספר, כולל חבילת תקשורת מלאה הכוללת מכשיר סלולרי, כרטיס סים וחבילת גלישה"