10 טיפים לשיחת מעלית -Elevator Pitch

אתה מגיע לפגישה עם קניין חשוב או עם משקיע פוטנציאלי, במעלית אתה מגלה שנמצא איתך הבוס שלו, שהוא גם מקבל ההחלטות. יש לך פחות מ- 30 שניות להציג את עצמך. מה עושים? זהו שיח המעלית, שהתפתח בעקבות מקרה אמיתי שקרה ליזם בארה"ב. המטרה היא הצגה אפקטיבית של העסק או המוצר שלך בפחות מ- 30 שניות על מנת ליצור גירוי והתעניינות בצד השני: כך, שהוא ירצה לשמוע עוד על המוצר.

10 טיפים לשיח מעלית אפקטיבי
1. פחות זה יותר. זכור – המטרה היא רק גירוי כדי שירצו לשמוע עוד. אל תספר את כל הספר. תשאיר כמה פרקים לפגישה.

2. שפה פשוטה. דבר ללא ז'רגון מקצועי ומילים גבוהות.

3. שפה פרואקטיבית. אל תדבר בצורה אבסטרקטית, אלא בפעלים.

4. אתה תמיד מוכר את עצמך. חשוב מה אתה אומר, אך יותר חשוב איך אתה אומר את הדברים. אתה צריך להקרין מחויבות לעסק או למוצר, מסירות, בטחון עצמי ומעל הכל — תשוקה למוצר ולהצלחתו.

5. תיוג העסק. במשפט השני או השלישי, האדם מולך חייב להבין מה אתה עושה, או מה המוצר שלך צריך לעשות.

6. רעיון מדבק ומרגש. הרעיון שאתה מציג צריך להיות פשוט להבנה וקל לעיכול. בקיצור, אל תדרוש מהמאזין לעכל בעצמו את הרעיון, עזור לו בכך.

7. "אמילמה" (אני מה יוצא לי מזה?). זהה מי עומד מולך — הכר את צרכיו, והסבר לו בדיוק איך המוצר שלך יפתור את בעיותיו.

8. אל תשכח לבקש – בסוף, וודא שהעומד מולך מבין מה אתה רוצה ממנו ומה אתה רואה כפעילות חיובית הנובעת מהמפגש.

9. כתוב את שיח המעלית. המטרה היא לזקק את הרעיון שלך ולנקות אותו מקישוטים מיותרים כדי שבשעת ה"ש" לא תגלה שיש לך יותר מילים מזמן.

10. "קשה באימונים – קל בקרב". התאמן וחזור והתאמן על השיח שלך. בשעת הצורך, תוכל להציג אותו בצורה מושלמת ללא טעויות.

* צביה בלנק-ברון, מנהלת חברת 2B2C – תבונה עסקית המתמחה בייעוץ לעסקים ובפיתוח עסקי. צביה בלנק-ברון מרצה בתחומי היזמות והשיווק.

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח