10 טעויות נפוצות בנושא נטוורקינג

1. אנשים המכירים אותי ומכבדים אותי יפנו אלי עסקיםכנראה שלא… מתי אמא שלך הפנתה אליך עסקים? ואחיך? הדודה, הדוד? חלקם עדיין זוכרים את הילד שהפריע בשיעורים בבית הספר…..אם לא נלמד לדבר על העסק שלנו ולבקש בלי חשש הפניות עסקיות, גם מהקרובים לנו ביותר – פשוט לא נקבל אותן.


2. מקור ההפניות הטוב ביותר הוא הלקוח שלי – זה נכון רק חלקית ובדרך כלל לא ממש מספיק. לקוח ממליץ הוא אמנם מקור להפניה נהדרת, אך בדרך כלל לקוח יספר ליותר אנשים אם קיבל שירות רע. הפעילות עצמה היא פאסיבית ויוצרת תלות בלקוח ללא יכולת להשפיע עליו. מי שרק ישען על לקוחות מרוצים שיביאו לו לקוחות נוספים סופו שיישאר לבד.


3. מפגשי נטוורקינג הם הזדמנות מצוינת ליצור מכירותטעות! המטרה במפגשי נטוורקינג היא ליצור קשרים ולהגדיל את רשת הקשרים העסקיים שלך. זו טעות לחשוב שיש במפגשים מסוג זה הזדמנות למכור לנוכחים (שאינם מכירים אותך) את המוצרים או השירותים שלך. חשוב לזכור שאם נעזור לאנשים לקבל את מבוקשם – הם יסייעו לנו בחזרה.


4. ככל שאשתתף ביותר מפגשי נטוורקינג זה יקדם את העסק שלי – עוד אשליה נפוצה! עדיף להיות חקלאי מאשר צייד כאשר מדובר ביצירת קשרים. לרוץ מאירוע לאירוע זה בזבוז זמן, אנרגיה וכסף שיכולים להיות מושקעים בקשרים שכבר החלו להירקם. חשוב לבדוק מה כבר יש לנו ביד, לארגן את הקשרים לפי סדרי עדיפות ולהעמיק אותם ולהשקיע ביצירת האמון בין הצדדים.


5. מה שחשוב הוא לא מה אני יודע אלא את מי אני מכיר – נכון חלקית. המשך המשפט אפילו יותר חשוב – "זה לא מה אני יודע ולא את מי אני מכיר אלא עד כמה אני באמת מכיר אותם והם אותי". פתח את תיבת הדואר האלקטרוני שלך וספור כמה אנשי קשר רשומים שם. סביר להניח שאתה מכיר את כולם. עכשיו ענה לעצמך בכנות – לכמה מהם תהיה מוכן לתת את מפתחות הרכב שלך או הבית? ועד כמה הם ישמחו לעזור לך כשתרים להם טלפון ותבקש בקשה?….


6. אם אני מקבל את כל ההפניות שאני צריך, אין לי צורך למכור – לא נכון. כל מי שמבין בשיווק ובנטוורקינג יודע שכישורי מכירה הינם הכרחיים. כדי לקבל פגישה אנחנו מוכרים את עצמנו, בפגישה אנו מוכרים את עצמנו וכדי לסגור עסקה צריך כישורי מכירה.


7. כדי להבטיח רצף של הפניות, התייחס ל"ספק" ההפניות שלך כפי שהיית רוצה שיתייחסו אליך – האמנם? כלל הזהב אומר: התייחס לאחרים כפי שהם היו רוצים שיתייחסו אליהם. בכל הפנייה מעורבים שלושה אנשים: מקבל ההפניה, נותן השרות ואתה, וחשוב להכיר מה מניע כל אחד מהם ואיך הוא רוצה שיתייחסו אליו.


8. הפוליטיקה והרכילויות במשרד לא מעניינות אותי טעות נפוצה. רכילות היא הדרך העתיקה ביותר להעביר מידע, ומי שבידו הכי הרבה מידע – מחזיק בכוח. "אני מעורב – משמע אני נשמע", מי שמוציא עצמו ממעגל האנשים המחזיקים במידע פוגע באפשרויות פיתוח היחסים והקידום בעבודה.


9. אם אעבוד קשה יקדמו אותיהמציאות מראה שלא כך. מעניין שדווקא נשים, בדרך כלל אימהות, שמגיעות מוקדם לעבודה, יושבות כל היום מול המחשב, גם בהפסקת הצהריים ורצות הביתה לילדים נשארות במקומן, בעוד מקבילן הגברי, שעסוק כל יום בשיחות מסדרון, בונה את רשת הקשרים שלו על חשבונן.


10. נטוורקינג מתאים יותר לעצמאים שרוצים לקדם את העסק שלהםלא נכון. נטוורקינג הוא תהליך של יצירת קשרים, לא בהכרח כדי לקבל בחזרה. לא מדובר אך ורק בעסקים אלא גם בשיתוף של מידע ומקורות ידע. בפועל, גם שכירים מתקדמים בעזרת קשרים על פני כישורים.



הכותבת היא מנכ"ל BNI ארגון בינלאומי לפיתוח קשרים עסקיים ונטוורקינג.

ארגון BNI (Business Network International), הוא הארגון הגדול בארץ ובעולם ל"נטוורקינג" ופיתוח קשרים עסקיים. הארגון מונה כיום למעלה מ-140,000 אנשי ונשות עסקים, עצמאים ובעלי עסקים, ב-48 מדינות.

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח