10 טיפים לשיווק ויחסי ציבור באינטרנט – DIY


הרבה מאוד מבינים את הצורך, בקידום, שיווק ויחסי ציבור אך אין להם תקציב לכך. אם גם אתם שם, אז הנה כמה טיפים קלים ופשוטים שיכולים לעזור לכם לעשות את זה בעצמכם:


1. תרשמו בגוגל את הביטוי "אינדקס עסקים"- יש הרבה מאוד כאלו ורובם מאפשרים בחינם לחלוטין לפתוח כרטיס עסק חינמי באתר אצלם. הכרטיס יכלול את הפרטים הבסיסיים אודותיכם, מה אתם מוכרים, עושים, טלפונים, כתובת, אתר אינטרנט. אמנם זה לא פרסומת גדולה ובטח לא שלט חוצות, אבל הרבה כאלו, יכולים לתת לכם תדמית אמיתית.


חייבים להבין: הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי שלכם עושה, זה רושם את שם החברה שלכם בגוגל, שלא תטעו, זה הדבר הראשון בהחלט. דמיינו עצמכם איזה בושה, אם כאשר הם יבצעו את החיפוש של שמכם בגוגל- לא יעלה שום דבר, אסון ממדרגה ראשונה. איך מתמודדים עם זה? הפעולות הן בסך הכול פשוטות מאוד.


2. בדיוק אותה פעולה- תרשמו בגוגל את הביטוי: "אתרי סימניות". מדובר באתרים שמאפשרים לרשום תקציר מידע על אודות העסק שלכם, כעשר שורות, שיעזרו לגולשים שמחפשים מידע אודותיכם- להיתקל בהרבה מאוד אזכורים שלכם. גם אם זה לא ככה, זה ייראה לגולש כאילו יש הרבה מאוד אנשים שמדברים על החברה שלכם. שלא תטעו יש לזה הרבה מאוד משמעות- זה יוצר רושם אדיר על הלקוח הפוטנציאלי.


3. הירשמו לאתר www.pryourself.info – שירות חדש וייחודי של הפצת הודעות לתקשורת ללא משרד יחסי ציבור. באמצעות המערכת הזו כל עסק וכל בעל מקצוע יכול לעשות יחסי ציבור בעצמו ולהגיע לחשיפה בתקשורת. השירות מוצע במחיר מיוחד ומוזל, שכל בעל עסק יכול להרשות לעצמו!


4. אתרי מאמרים– בדיוק איך שזה נשמע, ישנם אתרים רבים באינטרנט שכל תפקידם זה להכיל מאמרים שמעלים הגולשים. תחפשו בגוגל את הביטוי הפשוט "אתר מאמרים" ותעלה לכם מיד רשימה של עשרות אתרים שמזמינים אתכם להעלות לשם מאמרים אודות העסק שלכם בחינם לחלוטין.


5. קידום אתרים– ישנם באינטרנט שירותים רבים מאוד שעלותם היא הרבה יותר נמוכה משל משרדי יחסי ציבור, אך האפקטיביות שלהם היא מדהימה, לכל השירותים האלו יש שמות מיוחדים ואקזוטיים כמו: קידום אתרים בגוגל, שיווק באינטרנט, פרסום באינטרנט. מעבר לשמות המיוחדים, המטרה היא מאוד פשוטה- להביא לאתר העסק שלכם גולשים. למשל בתחום קידום אתרים, המטרה היא להביא את הלקוח למעלי תוצאות החיפוש, כאשר הגולשים מחפשים את המוצרים שלכם. דוגמה: אם אתם משווקים דלתות, אז המטרה היא שכאשר גולש ירשום בגוגל את המילה דלתות, האתר שלכם יהיה בין הראשונים. האם אתם מבינים את העוצמה מאחורי זה?


6. פייסבוק, שלא תשכחו– אם במקרה הצלחתם לשכוח, אז הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם היא מרכיב חשוב ביותר בתחום השיווק החברתי. נכון, לכאורה אין כאן תגליות מסעירות ואנחנו לא מגלים כאן שום סוד ענק שלא ידעתם עד עכשיו, אבל רק תחשבו שכאשר מחברים את כל הדברים האלו יחד- נוצרת נוכחות אינטרנטית אמיתית, כזו שמספקת לכם "פנים" אל מול גולש אקראי שמחפש את השירותים והמוצרים שלכם. הוא רואה אתכם בגוגל אחר כך בפייסבוק ואחר כך סרטון ביו טיוב ונולדה לכם תדמית של מותג, ככה זה קורה.


7. יו טיוב- סרטונים– אין כמו סרטון להעברת מסר ברור וחד משמעי. כמה שתעלו יותר סרטונים אודות העסק שלכם ליוטיוב, ככה תהיה לכם יותר תנועה של גולשים. גם אם אתם בכלל לא מבינים מדוע זה ככה, או מה מושך אנשים לראות סרטונים, פשוט תעשו את זה. הרעיון הוא פשוט: מה אתם מעדיפים לראות תמונה של דירה למכירה, לקרוא עליה או לראות סרטון שמצלם אותה? ככה זה עם כל מוצר אחר.


8. תמונות– מכירים את הביטוי תמונה שווה אלף מילים? כמובן. מה שעוד צריך לדעת שלאחרונה מנוע החיפוש של גוגל נותן הרבה יותר משקל בחיפוש שלו לתמונות. לדוגמה: אם אתם בתחום ציור או בתחום העיצוב, או אפילו ספרות במובן של עיצוב שיער- יש אפשרות טובה מאוד שגוגל יציג לגולשים את התמונות האלו בזמן שהם בכלל לא חיפשו את התמונות. מה שזה אומר לגביכם, זה עוד הרבה מאוד גולשים לאתר. לכן: שימו הרבה תמונות יפות ואיכותיות.


9. תשקיעו באתר שלכם– האתר שלכם מעבר לזה שהוא הפנים שלכם, הוא גם סוכן המכירות שלכם. כאשר אתם משקיעים ומעדכנים תכנים באתר שלכם באופן תדיר, מנועי החיפוש השונים ימקמו אותו יותר גבוה לתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכם, לכן הדבר הראשון אולי זה להשקיע בתכנים טובים באתר, לפרט, להרחיב ולמצוא עוד ועוד דברים להראות באתר, תמונות סרטונים ועוד דברים שאתם תחשבו עליהם. ושיהיה המון בהצלחה.


10. הקימו בלוג לעסק שלכם. עדכון שוטף של הבלוג שלכם יעזור לכם להגדיל את החשיפה ולהרחיב את המעגלים שלכם.


*הכותב הוא מנכל חברת בול קידום אתרים בגוגל

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח