אתה מגיע לפגישה עם קניין חשוב או עם משקיע פוטנציאלי, במעלית אתה מגלה שנמצא איתך הבוס שלו, שהוא גם מקבל ההחלטות. יש לך פחות מ- 30 שניות להציג את עצמך. מה עושים? זהו שיח המעלית, שהתפתח בעקבות מקרה אמיתי שקרה ליזם בארה"ב. המטרה היא הצגה אפקטיבית של העסק או המוצר שלך בפחות מ- 30 שניות על מנת ליצור גירוי והתעניינות בצד השני: כך, שהוא ירצה לשמוע עוד על המוצר.
10 טיפים לשיח מעלית אפקטיבי
1. פחות זה יותר. זכור – המטרה היא רק גירוי כדי שירצו לשמוע עוד. אל תספר את כל הספר. תשאיר כמה פרקים לפגישה.
2. שפה פשוטה. דבר ללא ז'רגון מקצועי ומילים גבוהות.
3. שפה פרואקטיבית. אל תדבר בצורה אבסטרקטית, אלא בפעלים.
4. אתה תמיד מוכר את עצמך. חשוב מה אתה אומר, אך יותר חשוב איך אתה אומר את הדברים. אתה צריך להקרין מחויבות לעסק או למוצר, מסירות, בטחון עצמי ומעל הכל — תשוקה למוצר ולהצלחתו.
5. תיוג העסק. במשפט השני או השלישי, האדם מולך חייב להבין מה אתה עושה, או מה המוצר שלך צריך לעשות.
6. רעיון מדבק ומרגש. הרעיון שאתה מציג צריך להיות פשוט להבנה וקל לעיכול. בקיצור, אל תדרוש מהמאזין לעכל בעצמו את הרעיון, עזור לו בכך.
7. "אמילמה" (אני מה יוצא לי מזה?). זהה מי עומד מולך — הכר את צרכיו, והסבר לו בדיוק איך המוצר שלך יפתור את בעיותיו.
8. אל תשכח לבקש – בסוף, וודא שהעומד מולך מבין מה אתה רוצה ממנו ומה אתה רואה כפעילות חיובית הנובעת מהמפגש.
9. כתוב את שיח המעלית. המטרה היא לזקק את הרעיון שלך ולנקות אותו מקישוטים מיותרים כדי שבשעת ה"ש" לא תגלה שיש לך יותר מילים מזמן.
10. "קשה באימונים – קל בקרב". התאמן וחזור והתאמן על השיח שלך. בשעת הצורך, תוכל להציג אותו בצורה מושלמת ללא טעויות.
* צביה בלנק-ברון, מנהלת חברת 2B2C – תבונה עסקית המתמחה בייעוץ לעסקים ובפיתוח עסקי. צביה בלנק-ברון מרצה בתחומי היזמות והשיווק.