10 הדיברות ללקוח יחסי ציבור!


כל חברה צריכה יחסי ציבור! כל חברה אשר הוקמה, רוצה שיידעו עליה ורוצה לקוחות. חברה לא צריכה בהכרח מחלקת שיווק שלמה היא צריכה משרד טוב שילווה וידריך לגבי התנהלות החברה מול המדיה ומול קהל היעד. המשפט הידוע אומר "צריך שניים לטנגו" והוא נכון גם לגבי חברה אשר שוכרת משרד יחסי ציבור,לפעמים ישנה נטייה לחשוב שמרגע שנשכר משרד היח"צ עליו לשאת בכל ולנהל את הכול ובכן לא כך הדבר ואפרט זאת במספר שלבים להם אני קוראת:



10 הדיברות ללקוח יחסי הציבור:



1) אל תנוח על זרי הדפנה – משרד היח"צ עובד בשבילך אך בראש ובראשונה איתך!


סיוע במחקר יעזור למשרד לתכנן תכנית אסטרטגית המותאמת במיוחד לצרכיה הספציפיים של החברה.



2) הבן את חשיבות יחסי הציבור – מנכ"ל החברה צריך להיות מחובר לנושא היח"צ על בסיס יומיומי, ולאשר ידיעות בזמן המהיר ביותר.



א. על מנת שיהיה בשליטה מלאה שכן אלו יחסי הציבור של החברה.



ב. מהירות אישור החומרים נדרשת מכיוון שבסופו של דבר המדיה עובדת לפי לוח זמנים משלה ובמערכות העיתון קיים ה"דד ליין" הנודע אשר מגביל בזמנים ויש צורך להספיק להכניס כתבות או ידיעות בזמן הרלוונטי להם.



3) חומר שיווקי – למשרד יחסי הציבור המייצג את החברה צריכים להיות בהישג יד חומרים זמינים ליח"צ. הכוונה לתמונות עדכניות של הבכירים ,תמונות מפרויקטים או אירועים של החברה , תמונות של מוצרי החברה ועוד.


לא מומלץ להסתפק בחומר תיאורטי שכן ידוע שתמונה אחת שווה אלף מילים.



4) מסרים ברורים ורהוטים – לעיתים השפה המקצועית כל כך שגורה בפי הלקוח עד שהוא שוכח שקהל היעד חייב להבין מה הוא מוכר. על מנת שיוכל לקנות זאת. מילה לא מובנת היא המחסום העיקרי בתקשורת ומכירה שלמה יכולה להתפספס בגלל העברת המסר בצורה מסובכת. כמו כן, אם למדיה מועבר חומר לא ברור המסרים כלל לא עברו וכל המטרה מתפספסת על משרד יחסי הציבור יחד עם אנשי החברה לתרגם את החומר המקצועי למסרים ברורים אשר יגיעו אל קהל היעד.



5) מנה למשרד יחסי הציבור איש קשר – מאחר וברור וידוע שמנכ"ל החברה לא אמור לקפוץ בכל פעם שאיש היח"צ מטלפן על מנת לברר משהו יש למנות איש קשר מטעמו אשר ידאג להעברת המסרים, החומרים ,תיאום הפגישות ולעניינים האדמיניסטרטיביים אשר נדרשים לעיתים.



6) כמו בכל מקום לפעמים ישנם גם שינויים – הצרכים היחצנים משתנים לעיתים גם בחברה לפעמים נדמה כי יש צורך רק בתוכנית עבודה ולאחר מספר חודשי פעילות מתבקש ניוזלטר(מגזין אלקטרוני) ,אירוע ,או פרויקט ,אשר לא דובר עליו קודם על החברה לדעת שהשוק הוא המכתיב את הביקוש ומאחר ויש צורך בחידוש תמידי גם שינויים צריכים להילקח בחשבון.



7) יחסי הציבור מתחילים בבית – החל ממראה המשרד אשר משדר טעם טוב או לחילופין חוסר טעם…


מקום נקי ומעוצב משרה אוירה של איכות, מקום מוזנח או לא נקי משקף חוסר רצינות או מקצועיות. לבוש העובדים וחזותם החיצונית חשובה מאוד לתדמיתה של חברה אם וכאשר מוחלט על קונספט מסוים בין אם זה הסגנון הצעיר (הג'ינס והטישרט) ובין אם זה הסגנון הסולידי יותר ואפילו מחויט אזיי כל העובדים בחברה צריכים להיות לבושים באותו קו הרי יהיה זה מצחיק לראות עובד אחד מחויט ומעונב בעוד העובד השני עם ג'ינס וכפכפים… אלו הם פרטים קטנים המרכיבים תמונה גדולה לגבי חברה ואין להקל בהם ראש גם בנושא זה מייעץ משרד יחסי הציבור.



8) מי אמר אמת ולא קיבל? – יחסי ציבור בהגדרתם הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור ולכן אוסיף אך ורק דברים אמיתיים. תחום היח"צ מושפע מקיבעון האומר שיחסי ציבור הם סוג של "לדחוף משהו שלא הולך" טעות מחשבתית יסודית היא הנחת יסוד זו. יחסי הציבור מתוקף היותם המתווכים בין החברה לציבור חייבים להעביר מסרים נכונים ואמיתיים ,אם המשרד מוציא הודעה לעיתונות על שירות לקוחות מצוין שהחברה מעניקה אז על החברה להיות אכן מוכנה לספק את השירות המפורסם שכן אם לא כל תוכנית יחסי הציבור יורדת לטמיון.



9) שותפים לאורך כל הדרך – על הלקוח להבין שמדובר בשותפות וכל הצלחה היא הדדית. אין כזה דבר " אני עשיתי את זה" ו" אתם עשיתם את זה" את הכל עושים יחד והתוצאה המתקבלת היא שילוב של שני הגורמים. אם קורים דברים טובים בעסק סימן ששיתוף הפעולה הוא מפרה וחיובי.איש יחסי הציבור שלך הוא חבר וחלק מהצוות שתף אותו בכל שינוי ,דילמה ,רצון או גחמה על מנת לשמור אותו מעודכן ומעורה באופן תמידי בכל המתרחש בעסק.



10) תתכונן לחשיבה יצירתית – תצפה מאיש היח"צ שלך לדברים שלא חשבת עליהם קוראים לזה חשיבה יצירתית והיא הדבר הנדרש כדי לקדם עסק.הרי לשם כך שכרת אותו כדי שיחדש וימציא כיוונים חדשים ואופציות חדשות לקידום. לפעמים קיבעונות לגבי "איך צריך להיות ולהיראות" מעכבים ומשבשים את עבודת היח"צ שמטרתה העיקרית היא לגדול ולפרוץ קדימה!



נכון לכאורה הכול ברור וידוע אך תמיד צריך לזכור שיחסי ציבור נבנים מתוך מחשבה עמוקה ומקצועית לטווח הארוך והשפעתם היא לאורך תקופה לכן יש צורך בשיתוף פעולה מלא תוך "שחרור החבל" למשרד יחסי הציבור ונתינת אמון במקצועיותו. הרי בתור מנכ"ל לא תוכל להיות איש יח"צ ואיש היח"צ לא יוכל להיות מנכ"ל.



כאשר כל אחד מבצע את תפקידו התוצאה המתקבלת היא הצלחה מסחררת!


הכותבת הינה מנכ"ל משרד- לוטן תדמיות*

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח