10 עצות לאתר האינטרנט השיווקי

בבואנו לתכנן את אתר האינטרנט שלנו, בין היתר, עלינו לייצר מערכת שיווקית (אתר) נכונה באינטרנט. להלן עשר עצות הזהב לאתר אינטרנט, המרכזות את כל המידע שלדעתי הוא החשוב ביותר לתכנון האתר. העצות אינן רק טכניות אלא גם עצות של תפיסה חדשה של המדיום האינטרנטי. שימו לב: שיווק באינטרנט איננו תפיסה טכנולוגית חדשה – כי אם תפיסה קונספטואלית.



1. אל תדברו על עצמכם


אחת הטעויות הנפוצות שעושים בעלי אתרים היא לדבר על עצמם – בודאי אתם תוהים מדוע אני מדבר על דבר כל כך טרוויאלי, יתכן שאתם אומרים לעצמכם עכשיו: על מי עוד אני אמור לדבר אם לא על עצמי והעסק שלי? ובכן – זאת בדיוק המלכודת שרב העסקים נופלים אליה – הם מדברים בעיקר על עצמם, לא נדיר לראות אתרים שעיקר המידע בדף הראשי שלהם קשור אליהם, למשל: מתי העסק הוקם, תמונה גדולה של בעל העסק, האני מאמין של העסק, תחומי העיסוק העיקריים וכו'

מה צריך לעשות?
לדבר אך ורק על התועלות של הלקוח ועל הכאבים שלו, לבנות את כל המסרים של הדף הראשי סביב נושאים אלה ולהמנע עד כמה שניתן מלדבר על העסק שלכם.


2. עיצוב גראפי פונקציונאלי


באופן עקרוני ניתן לראות שני סוגים של אתרי אינטרנט: אתרים שעברו עיצוב גרפי מקצועי וכאלה שלא, ניתן די בבירור לראות אתרים שאינם מעוצבים והדבר הבולט באתרים מסוג כזה הוא בעיקר המראה הלא מקצועי שלהם, בהרבה מקרים המראה הלא מקצועי משפיע גם על יכולת הניווט של הגולשים. אבל חשוב להדגיש שגם אתרים מעוצבים וגם כאלה שלא, שניהם לוקים בעיצוב שאיננו פונקציונלי מן ההיבט השיווקי ובשל כך הם אינם משיגים את המטרה החשובה ביותר: יצירת קשר ע"י הגולשים הפוטנציאליים. עיצוב מסך פונקציונלי הוא נושא למקצוענים – ושימו לב: עיצוב גרפי איכותי הוא לא בהכרח עיצוב פונקציונלי איכותי.


3. כתיבה שיווקית


טעות זאת הולכת יד ביד עם טעות מס' 1, רב האנשים מתייחסים אל המלל כאל "מילוי" של הדף ואשר מטרתו היא לדבר בעיקר על עצמם. מלל שאיננו שיווקי לא יתרום להשגת המטרה העיקרית שהיא יצירת קשר ע"י הגולשים או השגת מטרה אחרת שהוגדרה מראש. טעות נוספת היא השקעה בטקסטים מאוד מקצועיים אבל שאינם מכירתיים, כלומר ההתרכזות היא בעיקר סביב המקצוענות ופחות סביב הלקוח. חשוב להדגיש: אני מאוד בעד הגדלת המקצוענות שלכם – אבל בד בבד חשוב כל הזמן להרהר בלקוח ובצורך שלו.

טעות נפוצה נוספת: כתיבה לצורך קידום בגוגל: הרבה מבעלי האתרים בונים את כל הכתיבה באתר על מנת שתקדם את תוצאות החיפוש של האתר שלהם בגוגל ולשם כך הם בונים את כל הכתיבה סביב צרכי גוגל ולא הצרכים השיווקיים האמיתיים – דבר שיוצר הרבה פעמים טקסטים שאינם שיווקיים ולפעמים גם לא ממש קריאים. התוצאה תהיה אכן מקומות גבוהים בתוצאות החיפוש אבל יעילות נמוכה בהנעת אנשים לפעולה.


4. ייחוד


אחד האלמנטים החזקים ביותר בשיווק הוא ייחוד, או במילים אחרות: למה שמישהו ירכוש ממני ולא מהמתחרים שלי? התשובה לשאלה הזאת איננה פשוטה כלל ועיקר, ורבים מבעלי העסקים לא תמיד יכולים להשיב עליה מיד, אני אציין רק שתשובות כמו: איכות, ניסיון או אמינות אינן נחשבות לייחוד. ייחוד הוא אותו דבר שמגדיר אתכם ושהופך אתכם למיוחדים בתחומכם. לכן בבואכם להגדיר את האתר שלכם – נושא הייחוד צריך להיות אחד מאבני הדרך המשמעותיות ביותר בתכנון. יש לשלב אמירות והתייחסויות שקשורות לייחוד לכל אורך האתר.

חוסר ייחוד עלול לפגוע משמעותית ביכולת שלכם להגדיר את האיכות שלכם ולהציג אותה כערך שיווקי.


5. התייחסות לכאבים של הלקוח


האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר היא זו המבוססת על כאבים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. ככל שנהיה ברורים יותר בהגדרת הכאב של הלקוח כך נוכל להיות ברורים יותר במסר השיווקי שלנו שיהיה מבוסס על הכאב הזה. אסטרטגיה שיווקית באתר שמבוססת על כאבים היא החזקה ביותר והיא לא בהכרח צריכה להיות שלילית בפנייה שלה ללקוחות, המילה כאב היא כמובן מוגזמת (בכוונה) אפשר להחליף אותה במילה צורך, אם אתם מרגישים נוח יותר אתה, כך או כך מדובר ברעיון זהה.


6. קריאה לפעולה/השארת פרטים


טעות נפוצה מאוד של בעלי אתרים היא שהם אינם מבקשים מהגולשים בהם לבצע פעולה כלשהי – והכוונה בפעולה כלשהי היא פעולה כזאת שדורשת מהגולשים להשאיר פרטים בתמורה למידע או דבר מה בעל ערך גבוה מאוד עבורם. ברב האתרים אפשר למצוא שני סוגים של טפסים להשארת פרטים: טופס יצירת קשר וטופס הרשמה לרשימת תפוצה – בשני המקרים אין לגולש כל תמריץ אכן למלא את הטפסים הללו ובד"כ הגולשים באמת לא ממלאים אותם. אני ממליץ מאוד שטפסי בקשה להשארת פרטים יהיו תמיד צמודים לדבר מה בעל ערך רב אשר ניתן בחינם, זאת הדרך היחידה לדאוג לכך שאכן הגולשים ישאירו את הפרטים שלהם.



7. מיקוד בקהל פוטנציאלי



בעיה זו היא בעיקר בעיה של אסטרטגיה שיווקית ובד"כ היא חורגת מגבולות האתר ומלווה את העסק בכל אפיקי השיווק. הסיבה שבעלי האתרים לא מתמקדים בקהל הפוטנציאלי היא בד"כ מאוד פשוטה: לא הוגדר קהל פוטנציאלי – ולכן נעשית פניה רחבה מדי על מנת "לא להפסיד" אף אחד. חשוב לציין כי ככל שהקהל מוגדר יותר כך קל יותר לנסח אמירה שיווקית קונקרטית. על האתר כולו לפנות אל הקהל הפוטנציאלי ולכאביו. חשוב מאוד להיות מדוייקים ולא להיסחף עם המסרים כך שיתאימו "לכולם".


8. עדויות והמלצות


מאוד חשוב להראות באתר את האינטראקציה של העסק עם לקוחותיו, אינטראקציה זו צריכה לבוא לידי ביטוי בשני אופנים: בהמלצות מפי הלקוחות עצמם ובהדגמה של אינטראקציות עם הלקוחות – הכוונה לדוגמאות של עבודה עם לקוחות. ככל שיש באתר יותר הדגמות של עבודות/שירותים שניתנו ללקוח כך האמינות של בעל האתר עולה.
באתרים רבים אכן יש המלצות אולם רב ההמלצות הן בכתב, אין רע בכתב אך לעדויות בוידאו יש כח עצום והייתי משלב המלצות משני הסוגים.


9. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות


כיום הטכנולוגיה מאפשרת לנו שימוש בהרבה מאוד יכולות באתר שלנו, יחד עם זאת עדיין רב בעלי האתרים אינם מנצלים מספיק את היכולות הללו לתועלתם. חשוב לציין כי העברת מידע במספר ערוצי מדיה בתוך האתר היא הכרחית היות ואנשים נוטים לצרוך מידע בצורות שונות. הכוונה היא להעביר מסר אחד במספר ערוצי מדיה, למשל: אאודיו, וידאו, מצגות פלאש, הרצאות בשידור חי וכו'10. עדכון האתר באופן שוטף ומעקב אחר הסטטיסטיקה


10. עדכון האתר באופן שוטף ומעקב אחר הסטטיסטיקה



אתר אינטרנט הוא למעשה חלק ממערכת שיווקית ואינו יכול להתקיים לבד, הוא גם איננו יכול להתקיים ולהביא תוצאות שיווקיות אם איננו מתחוזק ומופעל כל העת. הרעיון הוא להזין את האתר כל העת במידע שוטף ובעיקר לעקוב אחר תנועת הגולשים בו – אין טעם לעדכן את האתר אם לא מתבצע מעקב קבוע אחר תנועת הגולשים והתגובה שלהם לתכנים שלנו. העידן בו אתרים היו סטטיים ובלתי מתעדכנים – חלף.

ולסיום: אחת הדרכים החזקות ביותר להגדיל כניסות לאתר ולשמור על קשר רציף עם הלקוחות שלכם היא ע"י ניהול רשימות תפוצה. שימו לב: ניהול רשימות תפוצה ע"י מערכות מתקדמות אשר משמשות לצורך כך הוא אחד הדרכים החזקות והיעילות להעביר את המסרים שלכם כל העת אל הלקוחות שלכם. ניהול רשימות תפוצה אשר פועלות במשותף עם אתר חזק ושיווקי הם כלי רב עוצמה.

BAUM Visual Marketing*הכותב הינו מנכ"ל 

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח