11 טעויות נפוצות בבניית קמפיין AdWords בגוגל

מיליוני עסקים ברחבי העולם מפרסמים את עצמם בגוגל. הפרסום באינטרנט ובדגש על הפרסום בגוגל הפך להיות כלי חשוב מאין כמוהו במערך השיווק והמכירות של כל עסק.


הפתיחות של המערכת של גוגל לכל משתמש גורמת לרבים מהמפרסמים לטעות ולחשוב שהם יכולים בקלות לפרסם בעצמם, אך בפועל הם נופלים למלכודת של פרסום לא אפקטיבי.


מי שעושה את הטעויות הקרדיניליות אלו בדרך כלל אותם בעלי עסקים קטנים אשר אין להם את המשאבים הנדרשים לשכור מקצוענים לפרסום והם מנסים לעשות זאת בכוחות עצמם. טעויות אלו גוררות ניצול תקציב לא יעיל, אשר בדרך מוביל להכרזה על כישלון הקמפיין. חשוב להכיר מה הן הטעויות הנפוצות ולהימנע מהן.



1. הגדרת תקציב יומי גבוה מידי


בגוגל אדוורדס הגבלת התקציב הינה יומית, זאת אומרת שאם התקציב החודשי שלך הינו 1,000 ₪ אל תשכח לחשב ולהגביל את התקציב היומי כך שבסוף החודש תגיע ליעד שלך ולא תחרוג ממנו. תוכל לחשב את סכום התקציב היומי על ידי חלוקת התקציב החודשי ב-30.4 – מספר הימים הממוצע בחודש. שים לב כי למרות הגבלת התקציב היומית, תתכן חריגה בתקציב היומי של עד 20%. בכל אופן ברמה חודשית זה יתאזן ע"י גוגל אוטומטית ולא תחויב יותר.


2. הגדרה רחבה מידי של מילות מפתח וסוגי התאמות


חשוב מאוד שמחקר מילות המפתח יהיה ממוקד עד כמה שניתן ושהתאמות למילות המפתח יהיו נכונות, לא פעם קורה שמפרסם מכניס מילת מפתח כללית מידי לרשימת מילות המפתח שלו אשר מכלה את רוב התקציב ולא משיגה תוצאות רצויות. ישנן 4 סוגי התאמות למילות מפתח, כמפרסם מתחיל אנו ממליצים לך להתחיל עם התאמה מדויקת והתאמה לביטוי. התאמה מדויקת תציג את המודעה שלך רק כאשר שאילתת החיפוש של המשתמש תואמת במדויק למילת המפתח הנמצאת בקמפיין שלך, לדוגמא: [מעיל גשם], התאמה לביטוי תציג את המודעה שלך כאשר אדם מחפש את מילת המפתח המדויקת שלך, או את מילת המפתח המדויקת עם מילים נוספות לפניה או אחריה, לדוגמא: "מעיל גשם" וגם עבור הביטוי "מעיל גשם לנשים".


3. מילות מפתח שליליות:


מילת מפתח שלילית מורה ל-Google לא להציג את המודעה שלך בפני אנשים המחפשים ביטוי זה. חשוב להקפיד להשתמש במילות מפתח שליליות כדי למנוע הצגת המודעה עבור שאילתות חיפוש שאינן רלוונטיות למוצר או לשירות של המפרסם. באם המוצר שלך אינו חינמי, באפשרותך להגדיר את הביטוי "חינם" כמילת מפתח שלילית ובכך למנוע קליקים של משתמשים שמלכתחילה אינם מוכנים לשלם אודות השירות או המוצר שלך.


4. חלוקה לקבוצות מודעות


בעולם אידיאלי, כל קבוצת מודעות צריכה להכיל מילת מפתח אחת עם מודעה ודף נחיתה ייחודים לאותה מילת המפתח. לרוב, קמפיינים פרסומים מכילים עשרות, מאות ואלפי מילות מפתח שונות וכמעט בלתי אפשרי לעמוד בדרישה הזאת בצורה ידני. בכל זאת, נסו למקד את קבוצות המודעות שלכם כמה שיותר כאשר כל קבוצת מודעות תכיל בין 10-15 מילות מפתח לכל היותר.


5. כתיבת מודעות


כתיבת מודעות הינה מומחיות בפני עצמה, המודעה צריכה להיות רלוונטית ביותר למילות המפתח בקבוצת המודעות בה היא נמצאת. כדי לשפר את רלוונטיות המודעה, חשוב להשתמש במילות מפתח בגוף המודעה ועל ידי כך לעלות את רלוונטיות המודעה לשאילתת החיפוש של המשתמש. בכך אנו מגדילים את ציון האיכות ואתה כמפרסם תשלם פחות על כל קליק.


6. דף נחיתה


חשוב שדף הנחיתה יהיה בפורמט html עם כמה שיותר טקסט רלוונטי "חופשי" ולא תמונה, זאת במטרה לאפשר לגוגל לקרוא את הטקסט של דף הנחיתה ולהכניסו לשקלול ציון האיכות של מילת המפתח והקמפיין. דף הנחיתה צריך להיות בעל מסר ברור ועם הנעה לפעולה ברורה לשמה הוקם הקמפיין.


7. מעקב אחר המרות


לידים, שיחות טלפון, מכירה באתר ועוד – כולם סוגים של המרות. חשוב לוודא שיש באפשרותכם את היכולת לעקוב אחר אותן המרות וזאת על מנת שתוכלו למדוד את ביצועי הקמפיין. קמפיין ללא מעקב המרות מסודר הוא קמפיין שמנוהל בצורה עיוורת וללא שום יכולת לבצע אופטימיזיציה נדרשת. פעמים רבות מפרסמים מעלים דף נחיתה אשר טופס "יצירת הקשר" לא מקושר ל-crm או תיבת דוא"ל לאיסוף הלידים.


8. מובייל


בשנים באחרונות הפרסום במובייל צובר תאוצה, ניתן לראות בתעשיות רבות כי הפרסום במובייל עבר את הפרסום בדסקטופ. חשוב לדעת שברגע הקמת הקמפיין, ברירת המחדל של גוגל היא שהקמפיין גם יפעל בהתקנים של מובייל. אם אין לכם דף נחיתה מותאם למובייל ואם אינכם מעוניינים לפרסם בהתקנים של מובייל, חשוב לזכור לבטל את אפשרות הפרסום במובייל.



9. רשת המדיה


קבוצה של יותר ממיליון אתרים, סרטונים ויישומים שבהם המודעות שלך יכולות להופיע, בנוסף למודעות המופיעות בדף תוצאות החיפוש של גוגל. אתרים ברשת זו מציגים מודעות AdWords רלוונטיות.


אנו ממליצים למפרסמים בתחילת דרכם אשר לא מכירים את רשת המדיה של גוגל על בוריה, לפתוח ראשית קמפיינים ברשת החיפוש של גוגל, ורק לאחר התמקצעות, לפתוח בנוסף קמפיינים ברשת המדיה. פתיחת קמפיינים כללים מידי ברשת המדיה עשויה להוביל לניצול תקציב מהיר ביותר וללא השגת מטרות הקמפיין. אנו ממליצים שתמצו את רשת החיפוש במלואה לפני שאתם מתחילים קמפיין ברשת המדיה.


10. קמפיין מותג


מפרסמים רבים בוחרים שלא לפרסם על מילות המפתח של המותג שלהם כי חושבים שזה בזבוז כסף "אנחנו בכל מקרה מדורגים במקום הראשון בתוצאות האורגניות, אז למה לשלם על זה כסף?" ברוב המקרים אם לא תופיע מודעה שלכם בדף תוצאות חיפוש של מילת המותג שלכם, סביר להניח שתופיע מודעה של מתחרה שלכם על מילת המותג שלכם ואינכם רוצים במצב זה.


11. הגדרות מיקום גאוגרפי


מיקוד לפי מיקום מאפשר למודעות שלך להופיע במיקומים הגיאוגרפיים שאתה בוחר: ארצות, ערים, רדיוס מסביב למיקום ועוד. הקמפיין שלך יכול להיות עם הקריאייטיב הטוב ביותר ועם מחקר מילות המפתח הטוב ביותר, אבל אם הקמפיין פועל באיזור בו אינך יכול לספק את השירות, הביצועים של הקמפיין יהיו גרועים ביותר. יש לוודא כי הגדרות המיקום בקמפיין תואמות את יכולת מתן השירות שלך.


*הכותב הינו מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אלגומייזר

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
aviv-rofile
shirley13
1470635_10152393321274918_216161207_n

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''