1+1: איך לתכנן מבצע מבלי לפגוע בתדמית

המצב הכלכלי המדאיג גורם לחברות רבות בתחומים שונים, גם כאלה שלא נפגעו מהסערה העולמית, למהר ולצאת במבצעים אגרסיביים כדי להציל כל בדל-קניה מכיסיהם המתרוקנים של הלקוחות.


התוצאה – מגוון מבצעים ומבצעי הארד-סייל, שמעמידים סימן שאלה גדול על תדמית המותג. מה יקרה למותג ביום שאחרי הסערה, והאם מבצעי המכר התזזיתיים לא יסדקו את המיתוג המוקפד.


בימים אלה אנו עדים לפעילויות שיווק שלא נראו כאן זמן רב: קרנות ללא עמלות, מודעות הארד סייל בוטות (חמור מי שלא קונה..). לצד הרצון והצורך למכור כאן ועכשיו נשאלת השאלה המתבקשת במקרים אלה – מה עם תדמית המותג? האם התדמית תישחק במידה שתקשה על המותג להתאושש? האם יש מקום להכניס גם תדמית כאשר מפרסמים מבצעים – או שהדבר רק יקהה את המסר החזק שאנחנו מנסים להעביר ויפגע באפקטיביות?


התשובות כמו תמיד איפשהו באמצע – כאנשי שיווק אנחנו נמשכים לשמור על התדמית הנקייה של המותג, אבל כחלק מארגון שאמור להרוויח – קשה לנו להתעלם מהצורך בטיפול נקודתי במכירות. הנה 7 טיפים שיעזרו לכם לתמוך במכירות, מבלי לאבד את נכסי המותג:


מותר לוותר על כמה שקלים, אסור לוותר על הבידול – אם המוצר שלכם הוא רכב, והבידול שלו הוא בבטיחות, צרו מבצע שקשור לאבזרי הבטיחות של הרכב, והדגישו אותו בפרסום. 'ועכשיו, הבטיחות עלינו'


מי שהולך לישון עם כלבים – מתעורר עם פרעושים – אל תתחברו עם מותג אחר שתדמיתו נחותה מכם. התרומה למכירות תהיה זמנית – אם בכלל – והנזק לתדמית ולמחיר יהיה לטווח ארוך.


אם אתם נאלצים להתפשט – לפחות אל תעשו זאת בככר העיר. החלטתם בכל זאת למכור שני מוצרים ב-10 שקלים? אם תפרסמו את זה בטלוויזיה, כל המדינה תדע שהמותג בבעיה. אם תפרסמו במדיום דיסקרטי יותר – רק בנקודת המכירה, ב-SMS או באתר אינטרנט רלוונטי – רק הציבור שרלוונטי למבצע יחשף אליו, ובכך יימנע נזק תדמיתי בקרב ציבורים אחרים.


שקלים טובים יותר מאחוזים. בחרתם להעניק הטבה כספית ללקוחות? תנו אותה בשקלים ולא באחוזים. ההנחה נתפסת כגדולה ואמינה יותר..


רק היום, רק היום – מבצע טוב הוא מבצע לזמן מוגבל, שמועד הסיום שלו ידוע, ואינו רחוק מדי. מועד ה'פג תוקף' המתקרב ממריץ את הלקוחות, וגם מבהיר שהמבצע הוא הטבה ללקוחות ולא קרש הצלה לחברה. ולא פחות חשוב: אמינות. באחת מרשתות האופנה התקשרו לכל לקוחות המועדון לדווח על מבצע מיוחד של 2+2 למשך יום אחד בלבד. קונות שהגיעו למחרת יום המבצע, נדהמו לראות מבצע חדש של 1+1 וחשו מרומות.


המבצע כפוף לתקנון – מבצע טוב הוא מבצע פשוט, שהלקוח הסביר יכול להבין אותו בלי להיעזר בשירותי עורך דין, מחשב אישי וקטלוג מלא. ההנחה הצרכנית הבסיסית היא שאם זה מסובך – כנראה שזה לא אטרקטיבי באמת.


המבצע הוא לצרכן, לא לספק – "קנה מעריב לנוער וקבל מחבת בשווי 100 ש"ח" הוא מבצע מאוד אטרקטיבי מבחינה כספית, אך מאוד לא הגיוני שיווקית. לא פעם המבצע נוצר כתוצאה משיתוף פעולה עסקי, שאין בו היגיון צרכני. מבצע טוב הוא מבצע שעונה על צרכים של הצרכן, ומציע לקהל הטבות הרלוונטיות לו.


ואם כל הבדיקות האלה עברו בהצלחה – אל תשכחו גם לבדוק שהמבצע לא גורם להפסדים, לוודא שהמלאי מספיק, וכמובן שאנשי המכירות מכירים את כל הפרטים והמחירים. בהצלחה!


*הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים' ניהול שיווק באאוטסורסינג. www.100days.co.il info@100days.co.il

אולי יעניין אותך

 אור אזולאי
resized_pexels-photo-3811082
 שיווק
Naor
press
sodastream(4)

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח