למרות שאחוז גדול מהישראלים רוכשים באינטרנט, נתח השוק המקומי המקוון עדיין קטן ביחס למדינות מפותחות. ובניגוד לדעה הרווחת, לא כולם מזמינים מחו״ל אלא גם מאתרים כחול-לבן. עובדות מעניינות שעלו מהסקר של TASC:
1. שוק המסחר המקוון בישראל צמח ב 25% בשלוש השנים האחרונות והיום מוערך בכ-7 מיליארד ₪.
2. בישראל מהווה המסחר המקוון כ-6% מכלל השוק הקמעונאי.
3. ישראל מפגרת אחר מדינות מפותחות בהן שוק המסחר המקוון מהווה כ- 10% מכלל שוק הקמעונאות.
4. הרכישות מחו"ל מהוות כ-40% מהשוק הקמעונאי המקוון בישראל.
5. שוק המזון ומוצרי המכולת המקוון הוא הגדול מבין השווקים המקוונים – עם כ-2.4 מיליארד ₪ בשנה.
6. 47% ממשתמשי האינטרנט בישראל קנו מזון ומוצרי מכולת באינטרנט. סכום הרכישה הממוצעת: 503 ₪.
7. 75% ממשתמשי האינטרנט בישראל קנו מוצרי אופנה באופן מקוון. סכום הרכישה הממוצעת: 300 ₪.
8. 71% ממשתמשי האינטרנט בישראל קנו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באינטרנט. סכום הרכישה הממוצעת: 800 ₪.
9. 53% ממשתמשי האינטרנט הישראלים קנו מוצרי קוסמטיקה וטיפוח באינטרנט, 38% עשו זאת לפחות פעם בשנה סכום רכישה מקוונת ממוצעת: 290 ₪.
10. 50% ממשתמשי האינטרנט הישראלים קנו ריהוט ואבזור לבית באינטרנט, סכום הרכישה הממוצעת: 445 ₪.
11. על פי התחזית, עד שנת 2020 יתווספו למסחר המקוון 8 מיליארד ₪ על חשבון מכירות בחנויות פיזיות.
שי אלמוג מייסד אתר הפארם בלה (www.bela.co.il) ומוביל מהפכת הדיגיטל של ׳כללית׳ ו׳מגה׳ באינטרנט
– הנתונים באדיבות TASC – חברה לייעוץ אסטרטגי