20 חוקי בסיס לשיווק אפקטיבי וחשיפה תקשורתית

עסקים היום מבולבלים. ערוצי השיווק לעסק הם כה רבים ושונים זה מזה במהותם: טלויזיה, רדיו, עיתון, אינטרנט, דוכן בתערוכה, פייסבוק, דרך ערוצי השיווק לקהל הרחב, מפגשי נטוורקינג, פגישות אישיות… וכך בעלי העסקים מוצאים את עצמם משנים את המסר השיווקי בהתאם למדיום ולקהל המתחלף. האם כך עושים שיווק? האם זהו שיווק אפקטיבי? ברור שלא!



איך יודעים במה לבחור? מה נכון לעסק שלי? מה האפקטיביות של ערוצי השיווק והחשיפה האלה אל מול קהל היעד הספציפי לעסק? ואיך לפעול נכון בעסק כדי שהשיווק יהיה מוכר ואפקטיבי?



שחף ויינר איתן, מנכ"לית "מצפנים- הזירה להתפתחות ותוצאות בעסקים" משתפת אותנו בעשרת הטיפים לשיווק מוכר לעסק:



1. מטרה עסקית- תדאגו שתהיה לכם מטרה עסקית מוגדרת וכזו שתוכלו למדוד אילו ערוצי שיווק מקרבים אתכם למטרה.



2. מיקוד- תתמקדו ב- 1-3 ערוצי שיווק משמעותיים ושם תעשו את המקסימום, כך בצעדים קטנים תוכלו להוסיף עוד במידת הצורך.



3. נוחות – תבחרו בערוצי השיווק שאתם מרגישים בהם הכי בנוח ושהיכולות שלכם באים לידי ביטוי ובקלות ולא לפי מה ש"כולם" אומריםמנחים אתכם.



4. דיוק קהל המטרה תגדירו מיהו קהל המטרה העיקרי ובאילו ערוצי שיווק "קהל המטרה" שואב את המידע שלו – מדיה חברתית? עיתונות? קבוצות נטוורקינג?



5. רשתות חברתיות- "ברומא תתנהגו כרומאיים"- שפה קלילה, קצרה, אישית ומלאת תמונות וויזואליזציה.



6. קבוצות נטוורקינג- תזכרו כי אתכם אי אפשר להעתיק ועל כן תבליטו בספיצ' שלכם "למה אתם?" ולא למה התחום בו אתם עוסקים.



7. שיתופי פעולה- בחנו שיתופי פעולה בהם יש Win-Win וכאלו שמשלימים את החוסריםמחסומים שיש לכם.



8. אל תמנעו אם זה לא מושלם- גם אם הסטטוס שכתבתם לפייסבוק, הפלייר שהכנתם לגננת, הספיצ' שלכם בטוורקיג לא מושלם בעינכם- אל תעצרו, תעשו ניסיון ותדייקו את עצמכם "תוך כדי תנועה".



9. תהיו אתם בכל ערוץ שיווק שתבחרו! רק כך המסר יעבור חזק יותר, טוב יותר ואפקטיבי יותר!



10. לא בושה לקבל עזרה!– היצמדו לכוחות שמקדמים אתכם- משפחה, יועצים, קולגות והיעזרו כדי לא להימנע.



ענתי דגן, בעלת דגן תקשורת, משרד ליחסי ציבור, וחשיפה תקשורתית, מסבירה את עשרת הכללים לנראות מקצועית וסיקור אוהד בתקשורת:



  1. איך לקבל סיקור אוהד? כבר עכשיו התכוננו עם מלאי כתבות מפרגנות, שישמשו אתכם בימים קודרים של ביקורת (שעשויה להגיע מכיוון לא צפוי).

  2. איך לעבור ראיון תקשורתי בהצלחה? לשם כך חשוב שיהיו לכם מינימום הפתעות. נסו לתכנן מה עשויות להיות השאלות שתשאלו. הכינו תשובות קצרות שביכולתן להעביר את המסר החשוב שלכם.

  3. רוצים שידברו עלכם בארוחות שישי? חשיפה גבוהה מגיעה רק למתמידים להתראיין באמצעי התקשורת, לכן יש להופיע בתקשורת בהתמדה. הופעות בטלוויזיה של המדינה, בעיתון של המדינה, באינטרנט, ברדיו – ולהקפיד לקשר את כל האייטמים לאתר/ דף שלכם!

  4. רוצה להשתלב בסדר היום האקטואלי? בראיון יש להתאים את המסר השיווקי שלך לנושאים הנמצאים על סדר היום. טרם הראיון, יש לבצע את ההתאמה, בכדי להגיע מוכנים לראיון.

  5. איך עושים באזז חכם, אפקטיבי ונכון לעסק שלי? עליכם להתמיד וכל הזמן להיות בתקשורת! כשהקהל כל הזמן נפגש בעסק שלך, פעם בטלויזיה, פעם בעיתון, פעם באינטרנט, פעם במדורי עסקים, פעם במדורי פנאי, פעם בחדשות וכו וכו…– עם הזמן העסק יהפוך למוכר ובעל מוניטין בלתי ניתן לערעור.

  6. מה הייתם עושים כדי שקהלי יעד נוספים יכירו את העסק שלכם? בכדי להגיע לקהלים נוספים, עליכם להבין את התקשורת ולהגיע למדורים שהקהלים צורכים בה. יהיה עליכם להתאים את המסר השיווקי שלכם למדורים בהם נמצאים קהלים אלו.

  7. מה הייתם רוצים שימצאו עליכם באינטרנט? עליכם לדאוג שהדפים הראשונים עם שמכם יהיו מלאים בכתבות חיוביות ומפרגנות לכם ולעסק שלכם.

  8. איך הציבור יזכור את עמדתכם? עליכם להכין מסרים קצרים, חכמים, ברורים וקולעים לעניין. בעת ראיון יש לשלב אותם בחכמה, בגובה העיניים וקצר ולעניין. להמשיך ולומר אותם בכל ראיון. זו הדרך להגיע לתודעה.

9. איך לבחור משרד יחסי ציבור? חשוב שתהיה בניכם לבין בעל המשרד כימיה. שתוכלו לסמוך על המשרד שיש לו את הכלים להוביל אותכם קדימה. על המשרד לדעת להפוך דברים "לא מעניינים" ל"ניוז", להציע לכם הצעות לא שגרתיות, להיות בעל ותק, בעל ניסיון בכמה תחומים ביחסי ציבור, עירני לפרטים החשובים והעסיסיים, שידע לחבר אתכם לנושאי אקטואליים.



  1. איך יוצרים קשרים טובים עם עיתונאים? עיתונאים ישמחו לקבל מידע, ללא תנאי של מתן קרדיט. הם נותנים קרדיט כשהם יכולים. עסקים שמבינים את אילוצי התקשורת ושהקשר עם התקשורת הוא תן וקח- יצליחו עם כתבים.

ויינר איתן ודגן, מרצות בנושאים אלו, ומעבירות סדנאות יישומיות לעסקים. בסדנאות הן מתאימות את ערוצי השיווק והחשיפה התקשורתית, כך שהלקוחות יגיעו לעסק הספציפי ולא אל המתחרים! לסרטון על סדנה לשיווק וחשיפה תקשורתית

אולי יעניין אותך

דרור-אורפז-קרדיט-משה-נייס
 מסך 2024-09-30 093238
dolphin logo
מחזור
friedman1
man-assembling-circuit-board-laptop07111

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח