22 צעדים בדרך להצלחה עסקית

מזְלטוב. החלטת לפתוח עסק


מזְלטוב. החלטת לפתוח עסק; עוסק זעיר/פטור, מורשה או תאגיד. או שאולי כבר הקמת עסק וממש ברגעים אלו, הוא ואתה עושים את הצעדים הראשונים בעולם העסקים, לקראת ההצלחה המיוחלת. ייתכן גם שהעסק שלך פועל ואפילו מניב רווחים לא רעים, ובכל זאת, אתה מרגיש וחושב, שיש מקום לשיפור. כך או כך, חשוב שתדע שההצלחה לה אתה מייחל, היא ברת השגה. ההצלחה- היא בידיים שלך. לפחות ברובה, ולא כסיסמא. ובכדי להתקדם את ההצלחה, כל שאתה צריך הוא להפנים וליישם, באופן רציף, עקבי ומתוך התכווננות עמוקה, את 22 הצעדים שאתה עומד לקרוא בדקות הקרובות.


אז, שנתחיל במסע לקידום ההצלחה העסקית שלך?


צעד 1- האמן ב- מ.ז.ל.
מזל, בניגוד למה שרובנו חושבים, אינו קשור לקארמה, או לכוחות רוחניים נעלים, אלא הינו ארצי ונגיש לכל החפץ. מקום, זמן, לעשות, אלו ראשי התיבות של המילה, שבזכותה לדעת רבים אנחנו מצליחים ובהיעדרה, לדעת אחרים אנחנו מפסידים. המזל ממתין לכולם. גם לך. בכל רגע, מגיע כל בעל עסק למקום או לאדם ולהזדמנות עסקית. הדלת נפתחת. האם אתה נכנס או מהסס?. יד על הלב, כמה הזדמנויות חמקו מידיך עד היום, מפני שלא היית ממוקד, מרוכז, או פנוי רגשית או טכנית להכיל את ההזדמנות ולהיענות לה, במהירות הנדרשת?. למזל פנים רבות, אדם מוכר יכול לפתוח דלת, גם זר, אי- מייל, שיחת טלפון, מידע מערוצי תקשורת, כולם מקדמים את המזל אליך ואותך אל המזל. האם אתה מגיב ומרים את הכפפה בזמן אמת או לא? זו השאלה.


אלו אנשים פגשת השבוע?
אלו ידיעות קראת השבוע?
אלו צרכים גילית השבוע?
ואיך הם מתחברים לעסק העתידי שלך?


צעד 2- זהה מה מניע אותך?
חלק גדול מהעסקים בימינו מבוססים על מרכולתו, כישוריו ויכולותיו של הבעלים; עו"ד, רופא, מרצה, יועץ, מטפל, מדריך ועוד. כשהאדם הוא העסק, חובה לברר מהי התשוקה הבוערת באדם, שכן התשוקה, היא ה"דרייב" הדלק, בסיס ההנעה העוצמתי ביותר.

אז, מה מניע אותך לפתוח עסק עצמאי?
מה הכי חשוב לך לעשות בעסק?
מהו חותם העוצמה שלך בעסק?
מה הערך המוסף שאתה מביא עימך לעסק?
מענה לשאלות אלו יסייע לך להגדיר את התשוקה הבוערת בך ומניעה לפתוח עסק עצמאי.


צעד 3- בחן במיקרוסקופ את השותפים שלך
אנשים מחליטים לפתח שותפויות מסיבות שונות ומגוונות. מבלי להיכנס לסיבות המניעות, שחלקן מבוסס על תחושת היזדקקות אמיתית וחלקן על תחושת היזדקקות שגויה, עצם ההחלטה להיכנס לשותפות מחייבת בדיקה מיקרוסקופית מצד כל הצדדים המעורבים בעניין. שותפות עסקית היא כמו שותפות בזוגיות. מתחילה בתחושות עוצמה, אנרגיה, תקווה ותרועה רמה ולעיתים קרובות מידי מסתיימת בקול ענות חלושה. לכן, שווה, כדאי ומומלץ לבחון במיקרוסקופ את השותף, לוודא שאתם משלימים אחד את השני, שאתם מקבלים, מבינים ומכבדים איש את רעהו, שאתם מתכוונים ומתאימים לרוץ לטווח ארוך ולא רק לטווח הקצר.


צעד 4- השקע זמן, כסף ומחשבה בבניית תוכנית עסקית
בישראל כ- 70% מהעסקים הקטנים נסגרים תוך פחות מ- 5 שנים מיום שנפתחו. הדרך לצמצם את הסטטיסטיקה ולהבטיח, שהעסק שלך יהיה בין 30% השורדים ומתפתחים עוברת דרך השקעה בבניית תוכנית עסקית. תוכנית עסקית מקצועית בונה קונספט, מעטפת, גבולות – לעסק שלך. בתהליך בניית התוכנית העסקית תעסוק בזיהוי הכוחות שלך, של השוק, של הלקוחות, של הספקים האחרים ושל מוצרים חליפיים, למטרת הבנת ומימוש פוטנציאל ההצלחה של העסק.


אז, מהו העסק שלך?
מי קהל היעד שלו?
מיהם המתחרים הקיימים בשוק?
מה אתה מציע?
מהן התועלות בשימוש בשירותים/ מוצרים שלך?
מה היתרון שלך על פני המתחרים? במה אתה אטרקטיבי ללקוחות?
היכן אתה מתכוון לפעול?
מהו התמחור של המוצרים/ שירותים שלך?
מהי תוכנית הפעולה שלך?


אלו רק חלק מהשאלות אליהן תידרש להתייחס בתהליך בניית תוכנית עסקית לקראת פתיחת העסק, וגם אחת לשנה, בסוף שנה, לקראת שנת הפעילות החדשה.


צעד 5- בחר את המקום הנכון לעסק שלך


LOCATION, LOCATION ושוב LOCATION. במידה והעסק שלך מצריך שכירת משרדים או שטחי נדל"ן, לבחירת המקום יש משמעות אקוטית להצלחה העסקית. בחירה במקום שאינו אסטרטגי, מסיבות כלכליות תצריך חשיבה יצירתית והיערכות שיווקית ייחודית בהמשך.


צעד 6- הקפד על יישום התוכנית העסקית- יד על הדופק (בקרה) ומבט אל האופק (החזון)
עסקים, חברות וארגונים בישראל מאד אוהבים את תהליך הגדרת החזון. כספים רבים נשפכים לקידום תהליך זה, שמבחינה מקצועית הינו שלב אחד בלבד בדרך לבניית תוכנית עסקית. אל תיעצר בחזון ובערכים, הם רק הקדימון. בהנחה שסיימת את התהליך בליווי יועץ מקצועי, אתה עובר לשלב השני, שהוא החשוב ביותר. שלב היישום. השלב שבו אתה, בפעילות יומיומית, שיטתית ורציפה, אמור להפוך את החזון למציאות עסקית. לכסף. ללקוחות, להישגים. וזאת באמצעות יישום ע"פ התוכנית העסקית, תוך פיקוח ובקרה לאורך כל הדרך. היה ממוקד בעמידה ביעדים שהצבת והתקדם לעבר המטרות שסימנת. יד על הדופק (בקרה) ומבט אל האופק (החזון) ואתה בדרך אל ההצלחה.


האם עמדת ביעדים- חודשיים? רבעוניים? שנתיים?
מה מנע ממך לעמוד ביעדים?
מה עליך לשפר בכדי לעמוד ביעדים?
פיקוח ובקרה, הגדרה ומדידה הם אבני דרך להשגת המטרה.


צעד 7- בחר בפינצטה את הצוות המייעץ
לכל עסק מצליח יש צוות יועצים מוצלח; עו"ד, רו"ח ויועץ עסקי/ ארגוני אמינים, מקצועיים, שמאמינים בעסק ובבעליו ורואים עצמם שותפים להצלחה של שניהם.


איך הגעת לצוות המייעץ?
מה אתה יודע על הצוות המייעץ?
מה אתה מרגיש (חשוב לא פחות) בנוכחות כל אחד מהצוות המייעץ?


צעד 8- בחר את צוות העובדים/ מנהלים על בסיס חשיבה אסטרטגית
כשצריך לגייס עובדים חדשים, את מי אתה מעדיף? אנשים שנוח לך איתם? אנשים שמאתגרים אותך? אנשים שמתאימים לערכים ולחזון העסק? ההמלצה שלי, גייס עובדים מומחים ממך, עובדים שימנפו את העסק, אבל לעולם אל תשכח לבחון אותם דרך עדשת הערכים העסקיים. נניח שבחרת עובד יזם שהינו אינדיווידואליסט, שאינו מקבל מרות וסמכות, שרץ קדימה ולא משתף, איך יצליח להיות חלק מהעסק שלך שחרט על דיגלו את ערך השיתופיות, ההקשבה, השקיפות ועבודת הצוות?


ובכן, הוא לא, ואת זה אתה כבעלים צריך לזהות ולשקול מראש. מנהלים ועובדים הם ההון האינטלקטואלי של העסק. הם הכוח המניע למימוש החזון. ולשם כך, תצטרך לוודא שהם שותפים לחזון, לערכים ולתרבות הארגונית של העסק שלך.


מודל KSAO יסייע לך, לזהות ולהגדיר נכון את הצוות הרצוי, כל אימת שתידרש.
K- (KNOWLEDGE) מהם הידע וההשכלה- פורמאלית ובלתי פורמאלית, הנדרשים בתפקיד?
S- (SKILLS) מהם הכישורים הנדרשים לתפקיד שאתה מעוניין לאייש?
AO- (AND OTHERS) מהם מאפייני האישיות הנדרשים למילוי התפקיד?
ועכשיו השווה אותם לפרופיל האדם שאתה מתכוון לגייס? מה גילית?


צעד 9 – השקע 20% מהזמן בזיהוי צרכים- הקשב לדיעה מהאוחזים במידע
והם, נמצאים במקומות רבים; לקוחות, ספקים, סוכנים, אנשי מכירות, אנשי שירות, קולגות, מתחרים, וכן, מידע ראוי תמצא גם בעיתונים. ההקשבה תאפשר לך לזהות צרכים חדשים, לתרגם לתועלות ולהציע פתרונות יצירתיים ומשופרים ללקוחות.


כשלקוח אומר לך שיש לו בעיה, או שאינו מרוצה מהמוצר- הקשב. שאל למה. ברר מה יעשה את הלקוח הזה מרוצה, שכן ייתכן ויש רבים כמוהו, ושיפור המוצר או השירות יספק גם אותם.


צעד 10- למד ומהר את אמנות השיווק; כי מי שלא משווק שובק
עסק קם ונופל על שיווק ועל שירות. שיווק מבחינתך כבעל עסק הינו סט פעולות יומי. 365 ימים בשנה עסק חייב לבצע פעילות שיווק. בשורה תחתונה, מטרת השיווק- להביא לקוחות ועסקאות, שייצרו תזרים מזומנים, שיאפשרו לעסק שלך לצמוח. כל לקוח קיים הוא פוטנציאל למוצר אחר שהעסק שלך יכול להציע, לו, או לבני משפחתו (= שיווק הוליסטי). שיווק, לפי הגדרתו של פרופסור פיליפ קוטלר, אבי השיווק המודרני הינו "מדע ואמנות זיהוי בעיה או צורך של הלקוח והפיכתו לפיתרון", מכאן ששני הצדדים נהנים.


צעד 11- אמץ חדשנות כמהות ולא כסיסמא- רק מי שמפתח מתפתח
במציאות הדינאמית של תקופתנו, כל עסק חייב להתחדש כל הזמן. בין שאתה מרצה, או רופא, או בעל מוסך, בעלים של משרד עו"ד, מטפל, יועץ או אחר, כ- 20% מהפעילות שלך כדאי שתקדיש להתחדשות; התחדשות פירושה איסוף מידע, סקרים, מו"פ, פיתוחים. כמרצה- תפתח קורסים חדשים, כיועץ- תפתח שיטות חדשות, כרופא- תפתח את עולם הידע והמידע שלך, כבעל מוסך- תשקיע בחומרים ושיטות עבודה חדשות. כי העולם נע קדימה, בכל רגע מפתחים מוצרים ושירותים חדשים, ואם לא תהיה בין המפתחים- לא תהיה גם בין המתפתחים.


בפועל, אם אתה מעסיק אנשים בנה צוות חדשנות מעשית. צוות שיחשוב מחוץ לקופסא באופן קבוע לפחות פעם בשבוע, ויספק רעיונות ותובנות מאתגרים מידי שבוע. אחד מלקוחותיי, בעל חברה עסקית מצליחה בתחום הטכנולוגי תרם לי את הסלוגן שלו – "שנה ראש ותגיע לצמרת הברוש". הוא כבר עשה זאת, גם אתה יכול.


האם אתה משקיע באיתור מידע באינטרנט? ממקורות אחרים?
האם יש לך זמן לחשיבה ?
האם הקמת צות חשיבה יצירתית?
האם אתה מעודד ומאפשר חשיבה שונה משלך בעסק?


צעד 12- השקע ביצירת חוויות מרגשות ללקוחות
מהי ההבטחה שלך ללקוחות? מהי חוויית הלקוח שאתה מייצר בחנות? במשרד? באמצעות החומרים הפרסומיים? באמצעות אנשי המכירות? השירות? רב המוצרים דומים, אז מה מייחד את המוצר שלך מאלו של האחרים? ה ח ו ו י י ה. זו שתייצר להם באמצעות היחס, המומחיות, המקצועיות, האווירה, הפרסומות, האנרגיות. החווייה מייצרת הנאה ותחושת ערך, ערך ללקוח, שמיצר הנעה לקנייה עכשיו וגם בפעם הבאה. כשאתה חושב לקוח- תחשוב ערך, תייצר חווייה.


מה אומרים הלקוחות על העסק?
מהי המילה שהיא "אפקט ההילה" של העסק שלך?

צעד 13- פרגן לעסק ניירת עסקית אפקטיבית
הניירת העסקית היא הפנים של החברה, בצד אנשי המכירות והשירות והמקום עצמו. כל החומרים התדמיתיים- פרסומיים- שיווקיים של העסק חייבים להיראות, "להריח" ולהרגיש אותו דבר; בלוגו, בצבעים, בקווים, במסרים. כי הניירת העסקית היא אמצעי להטמעת המותג שאתה רוצה ליצור. נכון שרק התחלת, ובכל זאת, צריך לשאוף גבוה, רחוק ולמעלה. לכן, חשוב שתבחר את איש המקצוע שיצליח לשקף הכי טוב את תדמית העסק שלך בניירת העסקית: לוגו, כרטיסי ביקור, פרופיל חברה, פרוספקטים ועוד.


מהם המסרים המרכזיים של העסק?
מהו הצבע שישדר הכי טוב את מסרי העסק?
מהי הצורה שתשדר הכי מדויק את מסרי העסק (הלוגו)?
זכור: חומרים שיווקיים מדברים על תועלות שהמוצר שלך מיצר ללקוחות ולא על המוצר בלבד.


צעד 14- פתח מערך עש"מ (עסק שירות מצויין) עבור הקליינטים שלך
טום פיטרס בספרו "להמציא את העבודה מחדש- 50 רעיונות להקמת עסק המעניק שירות מקצועי"
ממליץ לכל בעל עסק להשקיע בדברים הבאים:

להכין את רשימת הלקוחות שיכבדו את העסק שלך (כולל אלו שהיית רוצה)
להגדיר את ה- WOW שתייצר לכל לקוח בכל עבודה או תהליך
לחשוב איך לשנות משהו באופן משמעותי עבור הלקוח
לבנות הצהרת ערכים למתן שירות מקצועי
לגייס אנשים שאוהבים אנשים ושאוהבים לתת שירות
להבין ששירות נותנים בתוך ומחוץ לארגון בכל רמה ודרגה ולשתף. אז לעבודה…


צעד 15- לאן נעלמת? שמור על קשר…
פתח מערכת יחסים אוהבת עם לקוחות, ספקים, קולגות, מתחרים. השוק בישראל בפרט ובעולם בכלל, למרות היותו גלובאלי- קטן. אסוף מידע בכל הזדמנות ובאופן שיטתי ומסודר מכל לקוח ולקוח פוטנציאלי. ארגן את המידע במאגר נתונים בסיסי ב- EXCEL. מתוך המאגר תוכל לגזור קהיליות ייעודיות לדיוור מידע, משלוח ניוזלטרים, הזמנות לאירועים, וגם להקמת מועדון הלקוחות העתידי שלך. מאגר המידע שלך הוא אחד מבסיסי הכוח העתידיים שלך, ויאפשר לך לפתח את העסק.


המלצה שלי: בנה לך שאלון רשמי לאיסוף מידע. אל תסתפק בפרטים הטריוויאליים. חשוב יצירתית. מנגד, עליך להבטיח ללקוחות שלא תעשה כל שימוש פרסומי באמצעות צד שלישי במידע שייאסף.


צעד 16- חפש תרומה שמניבה תמורה- זהה את האינטרס שלך
עסקים גדולים מעלים מעשר לקהילה. המעשר מעשיר אותם. זו עובדה. וזו זכותם. עסקים קטנים, הנלחמים על קיומם לא רואים עצמם מסוגלים לתת תרומה לקהילה, לפחות לא בהתחלה. ואני אומרת, שבכל תרומה יש תרומה. ראשית, אפילו אם העסק בתחילת הדרך, הגדר את התמורה שיש ברצונך לקבל ולאחר מכן מהי התרומה שתיתן בכדי לקבל את התרומה שרצית. מבלבל? אם יש לך עניין- תהיה בעניין, ממש כמו החברות הגדולות. כל חברה גדולה תורמת לקהילה על בסיס זיהוי מיזמים שמתחברים לחזון, לערכים ולאסטרטגיה של החברה. וכך, תעשה גם אתה. תעשה ותרוויח.


באיזה תחום עוסק העסק שלך?
מה אתה יכול לתרום?- כסף, אנשים, פעילות, מוצרים?
איזו מבין התרומות לאיזה קהלים ישרתו את העסק שלך באופן הכי נכון?
ועכשיו, תחליט, מי, מה, מתי, כמה, איך וחשוב לא פחות- לָמה.


צעד 17- פתח קשרים חדשים כל יום
"מה שחשוב הוא לא מה אתה יודע, אלא את מי אתה מכיר" אומר הארוי מאקיי, מומחה על ליצירת קשרים עסקיים בספרו "קשרים קשרים". העסק שלך זקוק להזרמת דם חדשה בכל יום. הצב לך משימה: הוסף כל יום לעסק לפחות 5 קשרים חדשים. קשרים יכולים להגיע גם באמצעות עובדים ומנהלים. ארבעת מרכיבי רשת הקשרים היעילה והמועילה לפי מאקיי הם- ה.ת.ש.ה- הדדיות, תלות הדדית, שיתוף התמדה. קשרים שעומדים בארבעת מרכיבים אלו הינם קשרים ששווה לך לטפח. ובשאר השקע הרבה פחות.


הכן עכשיו רשימה של כל אנשי הקשר שלך, מהילדות ועד היום.
מיין אותם בטבלה ע"פ שם, פרטי התקשרות, מקום עבודה, תחום, פוטנציאל לשת"פ.
בקש מעובדיך להכין רשימות משלהם, ונסו יחד לבחון כיצד ניתן להרחיב את מעגל הלקוחות באמצעות הרשימות.


צעד 18- הפק לקחים ותובנות מהכשלונות- אל תהפוך הפסד להספד
ניסית, התמודדת במכרז, לדעתך החברה שלך הייתה הכי מתאימה ובכל זאת, לא זכיתם. אל תהפוך הפסד נקודתי להספד מערכתי או אישי. מותר להצטער, אבל מיד אחר כך כדאי לאמץ את הסיסמא- טוב להסתער מלהצטער. הסלוגן של ער"ן (עזרה רפואית נפשית) טוען ובצדק ש"גם לאנשים חזקים יש רגעים חלשים". שב עם הצוות והפק לקחים להתמודדות הבאה, שפר גישה, שפר ביצועים, שפר מגוון, תחשוב על השינוי והשיפור המתבקשים ותבצע לקראת מימוש היעד הבא.


מה ביכולתך לשפר לקראת ההתמודודת הבאה?
מה אין ביכולתך לשפר?
מי יכול לסייע לך בשיפור המבוקש?


צעד 19- מנף פניות של לקוחות תוך זמן קצר- איך להפוך צלצולים למצלצלים?
מה אתה עושה עם פניות טלפוניות? איך אתה הופך לידים מתערוכות ודפי נחיתה ללקוחות?. האם אתה מקפיד להחזיר מענה לכל פניה, תוך זמן קצר?. רבים מלקוחותיי העסקיים משתתפים בתערוכות, בארץ ובחו"ל. כשאני ממליצה ללקוח מלהשתתף בתערוכה, אני רואה את התערוכה כאמצעי להגדלת מספר הלקוחות של החברה. איך? באמצעות לידים וקשרים. אחד מלקוחותיי, אלוף בקשרים גילה לי שלמרות שכל תערוכה מניבה מאות לידים, המנהלים בחברה לא השכילו לתרגם אותם ללקוחות. כשבדקנו, גילינו שהסיבה טריוויאלית; עובדי החברה חזרו ללקוחות בעקבות הלידים בטווח זמן של כחודש ומעלה מהתערוכות. ומה קרה? דבר. לזמן יש משמעות, חודש זה 27 יום מאוחר מידי.


האם יש לך דף נחיתה?
האם אתה משתתף בתערוכות?
האם יש לך אתר ובו פרטי רישום או התקשרות?
האם הגיעו אליך לידים מפלטפורמות אלו?
מה עשית איתם? עכישו לפחות אתה יודע מה עליך לעשות מיד.


צעד 20- השקע בפיתוח תרבות ארגונית
לכל עסק תרבות משלו, המבוססת על האדם המוביל וערכיו. חשוב, שאותה תרבות התנהגות תוטמע בקרב עובדים, לקוחות, ספקים וקולגות. תרבות ארגונית משמעה נהלים, קודים, נורמות, טקסים, והם באים לידי ביטוי בכל רגע, בכל מצב, מול כל אדם: בגיוס עובדים, בפיטורין, באירועי חברה, בשיחות שירות, במענה טלפוני, במכירה, בתקשורת בתוך העסק ומחוצה לה.

מהם הדברים החשובים לך בהתנהלות בעסק?
האם יש לך סט הגדרות ונהלים בתחום תקשורת? שירות? מכירות?


צעד 21- השקע בפיתוח העובדים שלך
עובדים רדומים= עסק רדום. עובדים מועצמים= עסק מועצם. העובדים הם ההון האינטלקטואלי שלך העסק שלך. השקע בהם. השקעה בהם כמוה כהשקעה בעסק. השקעה בפיתוח עובדים היא נגזרת של המטרות היעדים האסטרטגיים שברצונך להשיג. בכדי שעובד או מנהל יהיו יעילים ומועילים, עליך לספק להם הגדרת תפקיד ברורה, הכוללת גבולות, אחריות, סמכויות, יעדים, מדדים ונהלים. עובד וגם מנהל זקוקים לשיחות משוב תקופתיות. לעיתים, תידרש לערוך שיחות מוטיבציה, במיוחד ברגעי משבר. הדרכות, סמינרים, ימי עיון מקצועיים וגם תוכניות העשרה לעובדים ולמנהלים, הם MUST לכל עסק שרוצה להתפתח.

לאיזו הכשרה זקוק הצוות בכדי לעמוד ביעדים שהצבת להם?
האם בנית כבר הדרכה לצוותים?

צעד 22- בנה לעסק נוכחות אינטרנטית שתשקף ותמנף את פעילותו ותדמיתו
עסקים וארגונים חיים בשני יקומים מקבילים; באטמוספירה ובבלוגספירה. בעולם המוחשי, הארצי, על האדמה ובאותה נשימה, ברשת האינטרנט. כפטריות אחרי הגשם צצים מעצבים, מפתחים ומקדמים של אתרים, כפטריות אחרי הגשם צצים אתרים שאינם עונים על הצרכים של העסק. כל עסק צריך שיהיו לו חיים גם ברשת. כי אותם האנשים נמצאים בשני העולמות, וככל שתייצר BUZZ גדול ואיכותי יותר בשני העולמות, כך יש סיכוי שתמצב את העסק בתודעת הלקוחות ובשורה תחתונה, תגדיל את המכירות. נוכחות אינטרנטית נכונה נבנית על בסיס הפרופיל העסקי והתוכנית העסקית. היא כוללת אתר שנבנה על פי כללי הקידום (ׁSEO) כדי שמנועי החיפוש יזהו ויקדמו אותו ברשת, בלוגים שמשרתים את מטרות העסק, פורומים, כרטיסים פעילים ברשתות חברתיות ועסקיות, כגון: facebook twitter dig linkedin youtube ועוד ובעיקר, תקשורת רשתית- שיווקית ואטרקטיבית ללקוחות בין כולם.


יש לך אתר? בלוגים? פורום?
האם האתר נבנה על פי כללי הקידום?
האם האתר מעודכן באופן שוטף בחומרים מעניינים?
האם יש לך נוכחות וקהיליות פעילות ברשתות חברתיות?
רוצה לדעת מה עובד ברשת, היכנס לאתר חברת 'מזבלה'- www.mizbala.com


ולסיום, אמץ את גישת פק"ל כתפישת עולם

פק"ל- פשוט וקל, כמו kiss – קצר ולעניין. לכל דבר, לכל מצב, לכל בעיה יש לפחות שני פיתרונות. פיתרון פשוט ופיתרון מסובך. המלצה שלי- חפש תמיד את הפשוט. בחברת הי טק של עוד לקוח יקר שלי עבדו במחלקה אחת, על שתי תוכנות נפרדות. למה? כי המחלקה "בלעה" לתוכה מחלקה אחרת ע"פ החלטת הנהלה. בישיבת מנהלים הועלתה הצעה לבנות תוכנה חדשה, שתמזג לתוכה את פעילות שתי התוכנות. לרגע, היה נראה לי שהסכמה היא עניין של שניות בלבד. למזלה של החברה, הציע ברגע האחרון אחד המנהלים הוותיקים להזמין מעין תוכנת אינטגרציה שתחבר, כפי שנעשה בעבר באותה חברה, בין שתי התוכנות. וכך היה. הוא חשב פק"ל. האחרים טיפסו על עצים גבוהים וחשבו מסובך. לא תמיד צריך להרוס בכדי לבנות.


נסה להיזכר בכמה בעיות, בהן התמודדת לאחרונה. האם חשבת פק"ל? אם לא נסה עכשיו.


זהו. 22 צעדים לקידום הצלחה עסקית. ואם הצעדים לא יניבו את התוצאה הרצויה לך, אתה מוזמן לפנות אלי לייעוץ עסקי מיקצועי


הכותבת היא מנכ"לית חברת STS– עיצוב ארגונים מובילים בע"מ www.sts4u.com


יועצת רב- תחומית להצלחה בניהול: אסטרטגיה, שיווק ומיתוג


לסיכום- לפניך, תקציר 22 הצעדים לקידום ההצלחה העסקית שלך:


1. האמן ב- מ.ז.ל.- הוא בידיים שלך.
2. התחל מזיהוי הדרייב שלך.
3. בחן במיקרוסקופ את השותפים.
4. השקע זמן, כסף ומחשבה בתכנון
5. בחר את המקום הנכון לעסק שלך
6. הקפד על יישום התוכניות
7. בחר בפינצטה את הצוות המייעץ
8. בחר עובד/מנהל בחשיבה האסטרטגית
9. השקע 20% מהזמן בזיהוי צרכים חדשים
10. למד ומהר את אמנות השיווק
11. אמץ חדשנות- כמהות ולא כסיסמא
12. השקע ביצירת חוויות מרגשות ללקוחות
13. פרגן לעסק ניירת עסקית אפקטיבית
14. פתח מערך שירות עסקי מעולה לכולם.
15. שמור על קשר רציף עם כולם.
16. חפש תרומה שמניבה תמורה
17. פתח קשרים חדשים בכל יום
18. הפק לקחים ותובנות מהכשלונות
19. מנף פניות של לקוחות תוך 24 שעות
20. השקע בפיתוח תרבות ארגונית
21. השקע בפיתוח העובדים שלך.
22. בנה לעסק נוכחות אינטרנטית מועילה
ולסיום, אמץ את גישת פק"ל כתפישת עולם




בהצלחה, ושיהיה ב- מ.ז.ל.




אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח