בשבוע האחרון חלו מספר התפתחויות בנושאי שיווק באינטרנט שכדאי להכיר, גם אם אתם לא מקצועני אינטרנט.
הפוסט בחסות Fortissimo Smart-Media – שיווק חכם באינטרנט
הראשון, הוא השינוי שפייסבוק עשו בחשיפה הניתנת לדפים עסקיים. שינוי באלגוריתם לפיו פייסבוק קובעת האם סטטוס יופיע – גרם לדפים רבים "להיעלם" מפיד של גולשים רבים. לא – קשה לנחש שמדובר בניסיון של פייסבוק לגרום למנהלי דפים עסקיים לקדם פוסטים בתשלום במקום ליהנות מחשיפה החינמית שהייתה מנת חלקם עד היום.
פייסבוק בתגובה טענה שלא הייתה פגיעה מכוונת בדפים, ופרסמה 4 פרמטרים לפיהם היא קובעת האם סטטוס יופיע בעמוד של גולש מסויים:
– האם המשתמש ביצע אינטראקציה בעבר עם העמוד/ פרופיל (עשה לייק, שיתף, הגיב)
– האם משתמשים אחרים הגיבו על הסטטוס בלייק או בתגובה
– האם היו תגובות שליליות לפוסט – כגון סימון כמשהו פוגעני
– האם הפוסט ממומן
השני, פינטרסט לעסקים. פינטרסט עושה מהלך כדי להפריד את השימוש של עסקים ברשת הויזואלית מהשימוש העסקי. השינוי כרגע מתמקד בעיקר בתנאי השימוש. בינתיים עדיין לא התווספו כלים חדשים המיועדים לעסקים, אך כדאי לעקוב אחר התפתחויות, מאחר ופינטרסט הפכה לרשת "משתפת" ומשפיעה מאוד. ניתנת כעת אפשרות לעסקים להמיר פרופיל רגיל לעמוד עסקי, והתווספו כפתורים להוספה לאתר האינטרנט של החברה.
השלישי – HTML 5. יכול להיות שזה נשמע מפחיד, מאחורי השם הטכני מסתתר עולם אינטרנטי חדש שצפוי לנו בשנים הקרובות. השבוע ערך איגוד האינטרנט הישראלי כנס בנושא, שמשך אליו מאות אנשי טכנולוגיה שהגיעו לשמוע על החידושים בנושא – מה שמראה רק עד כמה השינוי הולך להיות מהיר וחשוב.
אז מה מסתתר שם? בראש ובראשונה הקמה של אתרים בסיסיים הולכת להיות קלה ומהירה ומתמיד, וללא פשרות על עיצוב כפי שהיה עד היום עם מערכות מובנות. ההצלחה של מערכת WIX הvharרכת נות בקלות רים בסיסיים הולכת להיות קלה ומהירה ומתמיד, וללא פשרות על עיצוב כפי שהיה עד היום עם מערכות מובנות. מדויק יותר
הישראלית להקמה מהירה של אתרים היא דוגמא מצוינת לכך.
ואחרי ששפת התכנות תאפשר לנו לדלג בקלות מעל דברים פשוטים כמו בניית אתר, היא פתוחת פתח לבניית אפליקציות חדשניות ומהירות שיפעלו לגמרי דרך דפדפן האינטרנט. אחד הדברים המעניינים שדובר עליהם בכנס הוא היכולת לשלב טלוויזיה באינטרנט, ולהפוך אותה לאינטראקטיבית מתמיד.
המשמעות לאנשי שיווק היא שהחשיבה על שיווק באינטרנט כבר אינה מתחילה מהקמת אתר, אלא ישר חשיבה על איזו אינטראקציה הוא רוצה לקיים עם הלקוח. מהצד השני, נראה שמקצוע "בוני אתרים" הולך ונמוג ואנו ניוותר עם מפתחי אינטראקציה.