3 לקחים בדיגיטל – מהחודש האחרון

הפקת לקחים זה חלק מתהליך עבודה של כל ארגון. בדיגיטל, שם דברים משתנים כל שבועיים, זה חשוב במיוחד – אז פשוט סיכמנו את הלקחים החשובים שלנו מהחודש, והגשנו.


1. העברת אתר ללא הפניות


שוב זה קרה. הגענו ללקוח שבנה אתר חדש – מעוצב יותר, ידידותי יותר, מהיר יותר, וגם מותאם יותר למובייל. אבל שוב פעם לא דאגו להפניה מתאימה של עמודים ישנים לחדשים. לפני שאתם עולים עם אתר חדש תהיו בטוחים שבוצעו הפניות כראוי מהאתר הישן לחדש כדי לא לאבד את הקידום בגוגל. הרבה פעמים לקוחות יודעים שצריך לבצע איזשהי פעולה, סומכים על המפתח שיעשה את זה, אבל הדברים לא בוצעו ברמה מספקת. אחרי זמן קצר הם מוצאים את עם אובדן של 50% 30%- מהכניסות לאתר – גם אם לא תמיד הדברים באים לידי ביטוי באופן מיידי בהכנסות, כשצריך לפצות על הירידה באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס מגיעים לסכומים גבוהים. אז אל תשאירו את הנושא החשוב הזה בידי מפתחים, קחו מומחה SEO שילווה אתכם.


2. אין המרות – אין בעיות


אתם מריצים קמפיינים במאות או אלפי שקלים לשבוע, הגדרתם המרות כמו שצריך, אבל אין המרות. זה קורה, זה יקרה, ובסוף זה יסתדר. אז זהו, שלא תמיד. מעבר למכירות עצמן, המרות משמשות אותנו כדי לבדוק את תוצאות הקמפיינים שבהם אנחנו משקיעים, ולהבין מה עובד, איפה ומתי.


אז מה עושים כשהקמפיינים רצים ואין המרות? קודם כל מוודאים שההמרות מוגדרות כראוי. אחרי זה צריך לפרק את פעילות הגולשים באתר לחלקים, ומנסים להבין איפה הם נתקעים. יש כאן מספר אפשרויות:


1. לקצר את הדרך להמרה – להגדיר המרה כפעולה ממוקדת יותר, כגון צפיה בתוכן מסוים, לחיצה על כפתור למידע נוסף, ולמעשה אפשר להגדיר כל פעולה באתר שמרכיבה תהליך של קניה.


2. לדחוף קצת חזק יותר – צריך לוודא שהגולש באמת יודע מה מצופה ממנו – באמצעות כותרות, קריאה לפעולה וכפתורים. לפעמים זה מוזר, כי הגולש בעצם הגיע לעמוד שלך, אבל לפעמים ממש צריך להוליך אותו ביד אל היעד הנכסף.


3. תצפיות – כלי הקלטה של פעילות גולשים ומפות חום, כגון lucky orange או hotjar (היקר משמעותית) מראים לכם בדיוק מה הגולשים עושים מרגע שנכנסו ועד שיצאו. כבר לא צריך להיות תולעת נתונים כדי להצליח לצייר תמונה ויזואלית של הפעילות באתר.


3. עשה לך דוח


השתתפנו בסדנה של אסף טרפיקנט בנושא דאטה סטודיו, מערכת של גוגל לויזואלזציה של נתונים, אשר פותחת דלת לעולם שלם של דוחות לניטור והבנת הפעילות בדיגיטל. דאטה סטודיו הוא כלי מאוד קל ונוח להצגת נתונים מעודכנים, אך בסיסיים, ממגוון מקורות מידע. הוא נוח, ונראה מדהים כשהוא מוצג על מסך במשרד (גם זה טיפ של אסף), אבל לניטור של אנליטיקה מתקדמת, הוא לא מספיק (בינתיים).


הערך הגדול של הסדנה התקבל מכך שאסף מציג בהרחבה כיצד לייבא בקלות נתונים ל"אקסל" של גוגל (Google Sheets). פעולה שנראית מסורבלת בדרך כלל, הופכת לפשוטה באמצעות הכלי של Supermatrics. עם הכלי ניתן ממש בקלות לייבא כל נתון אל הטבלאות מכמעט כל פלטפורמה שיווקית. ברגע שהתגברנו על המשוכה של ייבוא הנתונים, לבצע עיבוד שלהם כדי להציף בעיות זה החלק הקל – והתובנות ממהרות להגיע. כך לדוגמא, התחלנו לחשב מדד להצלחה של מילות מפתח, ולהציף את המוצלחות שלא זוכות למספיק חשיפה. היתרון הגדול של עבודה בייבוא הנתונים הוא היכולת לשלב בין מקורות שונים של נתונים- כולל נתוני מסחר אלקטרוני, מ"תובנות" העמוד העסקי של פייסבוק, או נתונים ממערכות שירות. מומלץ בחום – גם הכלי, שמגיע עם תבניות מוכנות מראש, וגם הסדנה.


oVerload היא מנוע צמיחה לשיווק בדיגיטל




אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח