הפקת לקחים זה חלק מתהליך עבודה של כל ארגון. בדיגיטל, שם דברים משתנים כל שבועיים, זה חשוב במיוחד – אז פשוט סיכמנו את הלקחים החשובים שלנו מהחודש, והגשנו.
1. העברת אתר ללא הפניות
שוב זה קרה. הגענו ללקוח שבנה אתר חדש – מעוצב יותר, ידידותי יותר, מהיר יותר, וגם מותאם יותר למובייל. אבל שוב פעם לא דאגו להפניה מתאימה של עמודים ישנים לחדשים. לפני שאתם עולים עם אתר חדש תהיו בטוחים שבוצעו הפניות כראוי מהאתר הישן לחדש כדי לא לאבד את הקידום בגוגל. הרבה פעמים לקוחות יודעים שצריך לבצע איזשהי פעולה, סומכים על המפתח שיעשה את זה, אבל הדברים לא בוצעו ברמה מספקת. אחרי זמן קצר הם מוצאים את עם אובדן של 50% 30%- מהכניסות לאתר – גם אם לא תמיד הדברים באים לידי ביטוי באופן מיידי בהכנסות, כשצריך לפצות על הירידה באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס מגיעים לסכומים גבוהים. אז אל תשאירו את הנושא החשוב הזה בידי מפתחים, קחו מומחה SEO שילווה אתכם.
2. אין המרות – אין בעיות
אתם מריצים קמפיינים במאות או אלפי שקלים לשבוע, הגדרתם המרות כמו שצריך, אבל אין המרות. זה קורה, זה יקרה, ובסוף זה יסתדר. אז זהו, שלא תמיד. מעבר למכירות עצמן, המרות משמשות אותנו כדי לבדוק את תוצאות הקמפיינים שבהם אנחנו משקיעים, ולהבין מה עובד, איפה ומתי.
אז מה עושים כשהקמפיינים רצים ואין המרות? קודם כל מוודאים שההמרות מוגדרות כראוי. אחרי זה צריך לפרק את פעילות הגולשים באתר לחלקים, ומנסים להבין איפה הם נתקעים. יש כאן מספר אפשרויות:
1. לקצר את הדרך להמרה – להגדיר המרה כפעולה ממוקדת יותר, כגון צפיה בתוכן מסוים, לחיצה על כפתור למידע נוסף, ולמעשה אפשר להגדיר כל פעולה באתר שמרכיבה תהליך של קניה.
2. לדחוף קצת חזק יותר – צריך לוודא שהגולש באמת יודע מה מצופה ממנו – באמצעות כותרות, קריאה לפעולה וכפתורים. לפעמים זה מוזר, כי הגולש בעצם הגיע לעמוד שלך, אבל לפעמים ממש צריך להוליך אותו ביד אל היעד הנכסף.
3. תצפיות – כלי הקלטה של פעילות גולשים ומפות חום, כגון lucky orange או hotjar (היקר משמעותית) מראים לכם בדיוק מה הגולשים עושים מרגע שנכנסו ועד שיצאו. כבר לא צריך להיות תולעת נתונים כדי להצליח לצייר תמונה ויזואלית של הפעילות באתר.
3. עשה לך דוח
השתתפנו בסדנה של אסף טרפיקנט בנושא דאטה סטודיו, מערכת של גוגל לויזואלזציה של נתונים, אשר פותחת דלת לעולם שלם של דוחות לניטור והבנת הפעילות בדיגיטל. דאטה סטודיו הוא כלי מאוד קל ונוח להצגת נתונים מעודכנים, אך בסיסיים, ממגוון מקורות מידע. הוא נוח, ונראה מדהים כשהוא מוצג על מסך במשרד (גם זה טיפ של אסף), אבל לניטור של אנליטיקה מתקדמת, הוא לא מספיק (בינתיים).
הערך הגדול של הסדנה התקבל מכך שאסף מציג בהרחבה כיצד לייבא בקלות נתונים ל"אקסל" של גוגל (Google Sheets). פעולה שנראית מסורבלת בדרך כלל, הופכת לפשוטה באמצעות הכלי של Supermatrics. עם הכלי ניתן ממש בקלות לייבא כל נתון אל הטבלאות מכמעט כל פלטפורמה שיווקית. ברגע שהתגברנו על המשוכה של ייבוא הנתונים, לבצע עיבוד שלהם כדי להציף בעיות זה החלק הקל – והתובנות ממהרות להגיע. כך לדוגמא, התחלנו לחשב מדד להצלחה של מילות מפתח, ולהציף את המוצלחות שלא זוכות למספיק חשיפה. היתרון הגדול של עבודה בייבוא הנתונים הוא היכולת לשלב בין מקורות שונים של נתונים- כולל נתוני מסחר אלקטרוני, מ"תובנות" העמוד העסקי של פייסבוק, או נתונים ממערכות שירות. מומלץ בחום – גם הכלי, שמגיע עם תבניות מוכנות מראש, וגם הסדנה.
oVerload היא מנוע צמיחה לשיווק בדיגיטל