מנהלי שיווק עובדים קשה מאד כדי להשיג את הליד הבא, והאתגר הופך קשה יותר מיום ליום. הנה כמה טיפים מאת ירון לוי, יועץ כלכלי לעסקים, והבעלים של לוי ייעוץ כלכלי ועסקי, על 3 דברים שחוזרים כמעט בכל עסק, יכולים להגדיל את ה-ROI כמעט מיידית במחלקת השיווק, אם הם הופכים לנוהל:
לשמור את מאגרי המידע מעודכנים
למנהלי שיווק רבים שמכוונים לשוק ה-B2B יש מאגרי נתונים גדולים, אבל לא תמיד מעודכנים. אנשים מתחלפים, והמידע שנצבר בשעות של כנסים, פעולות שיווק, פגישות עבודה והצעות מחיר הופך ללא רלוונטי. אם יש לכם מאגר כזה, והוא לא מעודכן, אתם מוותרים על זריעה באדמה שיכולה להניב פירות.
למעשה, ייתכן שעם חלק מהאנשים מהמאגר הזה כבר עבדתם בעבר, וכפי שכולנו יודעים, הערך של לקוח חוזר אף גדול מערכו של לקוח חדש. אז בפעם הבאה שמיילים חוזרים לכם ברשימות תפוצה, הרימו טלפון לחברת האם, בררו מי החליף את איש הקשר שקבלתם את המייל שלו במקור, וצרו לעצמכם ליד ישן-חדש.
תיאום בין מחלקת השיווק והמכירות
ההגדרה של מה הוא ליד טוב, לא תמיד תואמת בין שיווק למכירות, ולכן בעוד שמחלקת שיווק תרגיש שהיא הביאה הרבה מאד לידים מקמפיין, מחלקת מכירות תרגיש תסכול. לפני שיוצאים לקמפיין חשוב להגדיר מהו ליד טוב עבור בעייני מחלקת מכירות. מה הם הקהלים האופטימליים, מה הנתונים שמבדילים בין הלידים הטובים יותר לטובים פחות, מה הנתונים שמסייעים למחלקת מכירות להפוך ליד ללקוח וחייבים להופיע בקמפיין,
לבחון בקטן לפני העלאת קמפיין גדול
העלאת קמפיין מרגישה לא פעם כמו משחק פוקר, הולכים all in, ומקווים לטוב. אבל אם בוחנים באמצעות פיילוט שהעלות הצפויה לקליק תהיה אפקטיבית, ניתן לצמצם את הסיכונים בתהליך ולבחור את התקציב הנכון. חשוב לתת לשלב הבחינה את הזמן הדרוש לאיסוף נתונים – אם נדרש פרק זמן של מספר שבועות או חודש לאיסוף נתוני המרות, למעקב אחר הCRM ובדיקה אילו מבין המתעניינים הפכו ללקוחות, והאם האפקט המשיך לאורך זמן ויצר תהודה.
באופן כללי, חשוב שצוות השיווק ידע כיצד להפיק את המקסימום מכלי המדידה ומהאופן שבו הם מתקשרים זה עם זה, על מנת להבין אילו פעולות מחזירות את ההשקעה הטובה ביותר.
ROI ברמת החברה
כאשר כל השיפורים הללו נעשים תוך עבודה מסודר מול תקציב ובקרה, בהשוואה מול הישגי השנה שעברה, ועבודה מול יעדים ותחזיות, היכולת של מחלקת השיווק לשמש כמנוע הצמיחה של העסק מרקיעה אף יותר. מכיוון ששיווק הוא מה שמפעיל את מנגנון המכירות של החברה, התייעלות במנגנון השיווק והגברת פוטנציאל החזר ההשקעה בו יכולה לשמש מנוף להגברת המכירות ולהגדלת רווחיות העסק ככלל.