3 דברים שמנהל השיווק יכול לעשות על מנת להגביר ROI


מנהלי שיווק עובדים קשה מאד כדי להשיג את הליד הבא, והאתגר הופך קשה יותר מיום ליום. הנה כמה טיפים מאת ירון לוי,
יועץ כלכלי לעסקים, והבעלים של לוי ייעוץ כלכלי ועסקי, על 3 דברים שחוזרים כמעט בכל עסק, יכולים להגדיל את ה-ROI כמעט מיידית במחלקת השיווק, אם הם הופכים לנוהל:



לשמור את מאגרי המידע מעודכנים


למנהלי שיווק רבים שמכוונים לשוק ה-B2B יש מאגרי נתונים גדולים, אבל לא תמיד מעודכנים. אנשים מתחלפים, והמידע שנצבר בשעות של כנסים, פעולות שיווק, פגישות עבודה והצעות מחיר הופך ללא רלוונטי. אם יש לכם מאגר כזה, והוא לא מעודכן, אתם מוותרים על זריעה באדמה שיכולה להניב פירות.



למעשה, ייתכן שעם חלק מהאנשים מהמאגר הזה כבר עבדתם בעבר, וכפי שכולנו יודעים, הערך של לקוח חוזר אף גדול מערכו של לקוח חדש. אז בפעם הבאה שמיילים חוזרים לכם ברשימות תפוצה, הרימו טלפון לחברת האם, בררו מי החליף את איש הקשר שקבלתם את המייל שלו במקור, וצרו לעצמכם ליד ישן-חדש.



תיאום בין מחלקת השיווק והמכירות


ההגדרה של מה הוא ליד טוב, לא תמיד תואמת בין שיווק למכירות, ולכן בעוד שמחלקת שיווק תרגיש שהיא הביאה הרבה מאד לידים מקמפיין, מחלקת מכירות תרגיש תסכול. לפני שיוצאים לקמפיין חשוב להגדיר מהו ליד טוב עבור בעייני מחלקת מכירות. מה הם הקהלים האופטימליים, מה הנתונים שמבדילים בין הלידים הטובים יותר לטובים פחות, מה הנתונים שמסייעים למחלקת מכירות להפוך ליד ללקוח וחייבים להופיע בקמפיין,



לבחון בקטן לפני העלאת קמפיין גדול


העלאת קמפיין מרגישה לא פעם כמו משחק פוקר, הולכים all in, ומקווים לטוב. אבל אם בוחנים באמצעות פיילוט שהעלות הצפויה לקליק תהיה אפקטיבית, ניתן לצמצם את הסיכונים בתהליך ולבחור את התקציב הנכון. חשוב לתת לשלב הבחינה את הזמן הדרוש לאיסוף נתונים – אם נדרש פרק זמן של מספר שבועות או חודש לאיסוף נתוני המרות, למעקב אחר הCRM ובדיקה אילו מבין המתעניינים הפכו ללקוחות, והאם האפקט המשיך לאורך זמן ויצר תהודה.



באופן כללי, חשוב שצוות השיווק ידע כיצד להפיק את המקסימום מכלי המדידה ומהאופן שבו הם מתקשרים זה עם זה, על מנת להבין אילו פעולות מחזירות את ההשקעה הטובה ביותר.



ROI
ברמת החברה


כאשר כל השיפורים הללו נעשים תוך עבודה מסודר מול תקציב ובקרה, בהשוואה מול הישגי השנה שעברה, ועבודה מול יעדים ותחזיות, היכולת של מחלקת השיווק לשמש כמנוע הצמיחה של העסק מרקיעה אף יותר. מכיוון ששיווק הוא מה שמפעיל את מנגנון המכירות של החברה, התייעלות במנגנון השיווק והגברת פוטנציאל החזר ההשקעה בו יכולה לשמש מנוף להגברת המכירות ולהגדלת רווחיות העסק ככלל.

אולי יעניין אותך

 משרד
efrat1
tzela1
keyboard-gbbd767c8c_12801
business-people-g135b6d4b3_12801

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח