יום שישי הוא היום העמוס ביותר גם במרכזי המכירות בפרויקטים נדל"ניים למגורים ברחבי הארץ. מבדיקה שנערכה על ידי מחלקת המחקר של חברת אלדר, המשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש, עולה כי 38% מהעסקאות בפרויקטים חדשים נסגרים ביום שישי. יש לציין כי ברוב המקרים מדובר בחתימה על זכרון דברים מאחר ועו"ד אינם עובדים בימי שישי.
על פי המחקר, לקוחות שביקרו בפרויקטים במהלך השבוע נוהגים לבוא ולחתום על זיכרון דברים דווקא בימי שישי. לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק "הלקוחות חוזרים בימי שישי לאתרי המכירות מחוזקים בבני משפחה ואז חותמים על הסכם התקשרות. הסיבה העיקרית היא שמדובר ביום היחיד בשבוע בו רוכשי הדירות אינם טרודים בענייני היומיום, הילדים בבתי הספר ולכן קל יותר להשקיע בבדיקה נוספת של הפרויקט ולחתום על העסקה. אנחנו רואים את התופעה הזאת בכל הפרויקטים שאנחנו משווקים ברחבי הארץ".
חברות הבנייה ומשווקים שזיהו את המגמה החליטו להגדיל את פוטנציאל המכירות ולערוך הפנינג הכולל פעילות לילדים ולעיתים אף ארוחת בוקר והרצאות בנושא סטיילינג, טרנדים חדשים, עיצוב פנים ועוד. המטרה היא להמשיך ולהעסיק את הילדים גם אחרי שחזרו מבתי הספר על מנת לתת להורים עוד זמן לבחון את הפרויקט
מפילוח נתוני המכירות עולה, כי שעות השיא ביום שישי הם 10-12 בצהריים – כ-80% מהעסקאות שנחתמות ביום שישי נחתמות בשעות אלה לעומת 5% בין 8-10 ו-15% בין השעות 12-14 בצהריים.
לדברי רפי צרפתי, מנכ"ל חברת צרפתי צבי ובניו, הבונה בין השאר את צרפתי סנטרל הכולל פרויקט מגורים ומסחר בראשון לציון, "ביום שישי יש ללקוחות זמן הם מגיעים, מסתובבים במרכז המסחרי ומגיעים לפרויקט. יום שישי הפך ליום השופינג בישראל והמגמה הזאת לא נמצאת רק בקניונים אלה גם במשרדי המכירות".
לדברי יפה סדן, סמנכ"לית השיווק של יוסי אברהמי, "בעבר היו נחתמות עסקאות בכל ימות השבוע במידה שווה אך בשעות אחר הצהריים בלבד. כיום יש עלייה חדה במספר המתעניינים ובמספר העסקאות שנסגרות ביום שישי. כמות הכניסות והטלפונים שאנחנו מקבלים ביום זה במשרד המכירות בשכונת אגמים למשל גבוה משמעותית משאר ימות השבוע".