4 דברים שצריך לדעת לפני שעושים קידום אתרים

טבעי שחלק לא קטן מן העסקים בוחרים באפיק של קידום אתרים אורגני (SEO)
כאסטרטגיה המרכזית שלהם לשיווק העסק. קידום אתרים אורגני הוא למעשה תהליך שבו
באמצעות טכניקות שונות משפר בית העסק את הנראות של העמודים השונים של האתר עבור
חיפושים רלוונטיים שמבצעים גולשים במנועי החיפוש. כדי לייצר תהליך קידום מוצלח
בעסק, נדרשת התמקצעות אמיתית, ניסיון, התמדה וחריצות.

במאמר הזה ננסה להציג 4 עובדות שכדאי לכל מי שבוחר לקדם את
האתר שלו בצורה אורגנית לדעת, לפני שהוא יוצא לדרך.

עובדה מספר 1: להיסטוריה של הדומיין
יש השפעה על הסיכוי לקדם את האתר

נתחיל בשורה התחתונה: למנועי החיפוש השונים, בפרט לזה של
גוגל, יש אינטרס להציג לגולשים אתרים שהם כמה שיותר סמכותיים בתחומם, שהם בטוחים
לשימוש, מהימנים, שאין יותר מידי ביקורות שליליות עליהם וכו'. הסיבה לכך היא
שהחברות שעומדות מאחורי מנועי החיפוש רוצות שהגולשים יחזרו לעשות שימוש עתידי
במנוע החיפוש, ומעוניינות שהאמון שנותנים הגולשים במנוע החיפוש יתחזק.

באילו מקרים כדאי לשקול את ביצוע הקידום האורגני תחת אותו שם
דומיין שעליו פועל האתר? מתי תהליך הקידום האורגני יהיה לא מאוד אפקטיבי?

ובכן, אם האתר נענש בעבר וננקטה כנגדו פעולה ידנית של מנוע
החיפוש על הפרה כזו או אחרת, כמו הצגת מידע אחד לגולש ומידע אחר למנוע החיפוש,
שימוש מוגזם במילות מפתח באתר, פרופיל קישורים שנראה ספאמי, פרצת אבטחה חמורה
שחשפה פרטי גולשים ועוד – לא בטוח שתהליך קידום של אתר כזה יהיה מאוד אפקטיבי.

נכון יהיה להגיד, שלאורך תקופה ממושכת, בתנאי שננקטות כלל
הפעולות הדרושות, ניתן יהיה לשפר את המוניטין של האתר בעיני מנועי החיפוש, אך
בראיית עלות תועלת, לא תמיד הדבר הזה ישתלם, ולכן כדאי יהיה לשקול במקרים כאלו
אופציות נוספות, כמו הקמת האתר מחדש על דומיין אחר.


עובדה מספר 2: אם התהליך יצליח,
תקבלו את הטראפיק האיכותי ביותר

תנועת גולשים המגיעה מחיפוש והקלקה על תוצאות טבעיות בדפי
תוצאות החיפוש היא התנועה הטובה ביותר שיכול בעל אתר לבקש לעצמו. מדוע? בעיקר משום
שמדובר כאן בתצורת שיווק במשיכה ולא בדחיפה. כאשר גולש פונה אל בית העסק שלכם
בעקבות חיפוש שביצע במנוע החיפוש, הוא עושה זאת בזמן שנוח לו ומתאים לו, ונמצא
בסטייט אוף מיינד שבו הוא קשוב למסרים של העסק.

יתרה מכך, התוצאות הטבעיות בדפי תוצאות החיפוש נתפסות לרוב
כתוצאות המייצגות אתרים סמכותיים ומהימנים. התפיסה היא שאם מנוע החיפוש בחר להציג
את התוצאות האלו, סביר להניח שהוא ביצע את הבדיקות הדרושות.

זאת, בניגוד לתוצאות ממומנות המוצגות בדפי תוצאות החיפוש, שם
ברור שבית העסק שילם באופן ישיר על מנת להופיע באותן תוצאות החיפוש. תוצאות כאלו
נתפסות כפחות אמינות על ידי הגולשים, ובדרך כלל מובילות לפחות רכישות והמרות
בשיעור נמוך יותר.


עובדה מספר 3: תהליך קידום אורגני
יעזור לכם לבנות תשתית עבור חיפושים שלא חשבתם עליהם

בעולם קידום האתרים נהוג לחלק את ביטויי החיפוש לשתי משפחות עיקריות:
ביטויים כללים וביטויי זנב ארוך. ביטויים כלליים הם ביטויים קצרים יחסית
המתאפיינים בנפח חיפוש גבוה, בעוד שביטויי
זנב ארוך הם נפוצים פחות, אולם יש רבים מהם.

לרוב, בכל פרויקט קידום אתרים, מתקיים המתח שבין הרצון שהאתר
יהיה מדורג גבוה על ביטויי החיפוש הכלליים ומנגד הרצון שהוא יותאם גם לחיפושים של
ביטויי זנב ארוך.

תהליך קידום אורגני אפקטיבי יסייע לכם לקדם את עמודי האתר גם
עבור ביטויים שלא חשבתם עליהם מראש. מדובר בביטויי זנב ארוך, עם כוונה ספציפית,
שמבצעים גולשים, ואשר מנועי החיפוש חושבים שעמודי האתר שלכם יכולים לתת להם מענה איכותי.

מעבר לכך, יתרון נוסף של תהליך קידום אורגני הוא היכולת שלו
לייצר לכם ערך גם עבור חיפושים של גולשים במנועי חיפוש אחרים. עובדים רבים
בארגונים גדולים עושים שימוש במנוע החיפוש של בינג, שמסופק להם כחלק מן ההתקנה של
עמדת העבודה ומהווה את מנוע החיפוש ברירת המחדל שלהם. במקרים כאלו, עסקים שמשווקים
לעסקים, יוכלו ליהנות בתהליך האופטימיזציה שלהם, גם מתנועה שתגיע אליהם ממנועי
חיפוש אחרים, שבהם קהל היעד שלהם נוטה לעשות שימוש.


עובדה מספר 4: אם אתם לא מתכוונים
להתמיד, אין טעם שתיכנסו להרפתקה הזו

קידום אורגני הוא תהליך שיכול לייצר תוצאות לבית העסק רק אם
מתמידים בו. בניגוד לתהליך שיווקי שמתבסס על פרסום, שם התוצאות הן לרוב מיידיות,
תהליך קידום אורגני דורש השקעה מתמשך בהיבטים שונים כמו תוכן, אופטימיזציה של
עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, בניית פרופיל קישורים איכותי, שיפור חווית המשתמש
באתר, פעילות בערוצי שיווק משלימים כמו רשתות חברתיות ועוד.

לא מעט עסקים מתניעים תהליך של קידום אורגני בעסק, אולם
בפועל מתייאשים זמן קצר לאחר התחלת הקידום משום שאינם רואים תוצאות. העובדה הזאת
יכולה לייצר לא מעט יתרונות דווקא לעסקים שבוחרים כן להתמיד בתהליך הזה, שכן הם
פועלים בסביבת תחרות מצומצמת יותר.

יתרה מכך, קידום אורגני הוא תהליך שכפוף לשינויים רבים
בסביבה הטכנולוגית שבה פועל העסק, ובפרט לעדכונים של אלגוריתם החיפוש של מנועי
החיפוש השונים, שינויים בדרך בה מנועי החיפוש בוחרים להציג את תוצאות החיפוש, וכן
שינויים בהרגלי הצריכה של המשתמשים עצמם במנועי החיפוש.

כדי לייצר ערך מוסף בתהליך של קידום אורגני, מוטלת החובה על
בית העסק או המקדם מטעמו, להיות מעודכן כל העת בתחום, לעקוב אחר שינויים ומגמות,
ולייצר תוכנית אסטרטגית שתדע לתת מענה איכותי לדרישות משתנות.

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
מכונה גלידה נינג'ה צילום יחצ
לירון ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח