4 טעויות בבניית אתר לעסק

אז פתחתם עסק חדש ואתם מבינים שאתם חייבים אתר שיציג
אתכם ואת שירותיכם ללקוחות פוטנציאליים. אולם, לפני שאתם רצים להקים אחד כזה
בעצמכם או שוכרים מישהו שיבצע זאת עבורכם חשוב שתימנעו מכמה טעויות קריטיות.


הנעה לפעולה לא ברורה

אנחנו נכנסים לאמזון כי אנחנו מחפשים לרכוש משהו. אנחנו ניכנס לאתר של עורך
דין, רופא חשבון או שף על מנת להתרשם ממקצועיותו ולהבין אם הוא רלוונטי לנו. אם
כן, ניצור עימו קשר. זה הרעיון של "הנעה לפעולה" – שבסופו של תהליך
הלקוח הפוטנציאלי יצור קשר או ירכוש. הנעה לפעולה היא למעשה הצעד הבא לאחר הקריאה
והעיון.
אם הלקוח ייאלץ להתחיל לחפש איפה ואיך הוא יוצר איתכם קשר, אם זה לא יהיה לו ברור
באתר ויגזול ממנו זמן רב – הוא פשוט ינטוש ויעבור לאתר אחר.
לכן, הקפידו שנושא ה"צור קשר" יהיה ברור, הציעו מספר אופציות – מייל,
טלפון, ווטסאפ וכד'

אתר לא רספונסיבי

היום, ניתן להיכנס לאתר שלכם ממספר מקומות שונים – ממחשב, נייד אפילו טלוויזיה.
המשמעות האופרטיבית מבחינתכם היא שהוא חייב להיות רספונסיבי (מגיב) לכל סוג מסך.
אתם ממש לא הייתם רוצים שהלקוח הפוטנציאלי שנכנס אליכם לאתר מהנייד יגלה שטקסט
עולה על טקסט, שאי אפשר למלא פרטים אישיים ועוד. טעות כזו היא אחת הסיבות המרכזיות
לנטישת לקוחות (הם פשוט לא יכולים להתנהל מול האתר שלכם) ובנוסף, גוגל
"מעניש" אתרים כאלה ומדרג אותם נמוך יותר.
לכן, לפני שאתם מעלים את האתר לאוויר ערכו בדיקות וראו שהאתר שלכם תומך בסוגי
המסכים המרכזיים.

מי קהל היעד?

כמו שלא תלכו לפיצריה כשתרצו לאכול ארוחת גורמה כך גם האתר שלכם צריך להיות מותאם
לקהל היעד שתגדירו. האם כשפתחתם את העסק חשבתם מי קהל היעד שתרצו שיבוא אליכם? האם
אתם פונים לקהל הרחב? או לחלק מצומצם ממנו? וכן הלאה.
במקרים רבים, עיצוב ובניית האתר נגזרים מהפנייה לקהל היעד. חשבו רק על ההבדלים בין
בניית אתר לטיסות לחו"ל עבור גברים מול אתר זהה המיועד לנשים. אני מניחה
שבראש כבר תוכלו לראות 2 אתרים שונים שעוצבו אחרת בגלל קהלי היעד השונים.
לכן, עוד בטרם התחלתם לעצב חשבו מי אתם רוצים שיגיע אליכם ומשם המשיכו. כך, האתר
"ידבר" באותה שפה עיצובית ובכך יעלה את הסיכוי שקהל זה יגיע אליכם ויבקש
את שירותיכם.

התפשרות על התוכן והעיצוב

בעלי עסקים רבים מאמינים כי הם יצליחו לבנות אתר חינם דרך כל הפלטפורמות החינמיות
הקיימות כמו
WIX, לדוגמא.

אולם, אתר הוא כמו פרסומת. הוא הרושם הראשוני שיש ללקוח פוטנציאלי עליכם. אם האתר
נראה סביר, הטקסט לא הכי מהוקצע ונראה כי הכל נבנה ע"י חובבן ולא איש מקצוע
זה יקרין עליכם באופן ישיר. ככל שהאתר ייראה טוב יותר, יעביר את המסר בצורה נכונה
וברורה ובאופן כללי ישדר רמה גבוהה ומקצועיות – אתם תהנו מכך.
בנוסף, מלבד הצד העיצובי יש להתייחס לטקסטים. גוגל מתייחס ברצינות לטקסטים
שהגולשים ירצו לקרוא וימצאו אותם מעניינים ולכן כדאי להוסיף ולהעשיר את ספריית
התכנים שלכם מעת לעת.

אלה הרש עוסקת בעיצוב ובניית אתרי תדמית "הרש
תקשורת ואסטרטגיה"

אולי יעניין אותך

dorit-singer1
F0_0316_0200_DROR
template-1599667_640
crush
desktop-accessibility-preferences-1294499_640
SimpleScreen1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח