4 כללים לקמפיין ווטסאפ מוצלח


רוני ליאני הוא איש אסטרטגיה שיווקית בתחום הדיגיטל



קמפיין ווטסאפ זו אומנות בפני עצמה אם אתם שואלים אותי.
יש המון פרמטרים שמשפיעים על קבלת ההחלטה של המשתמש אם לשלוח הודעה או שלא, אני אציין את כללי הברזל העיקריים ע"פ מאות קמפיינים לווטסאפ עם תכנים שונים שיצא לי לעשות.



1. תוכן הקמפיין/הנעה לפעולה
התוכן חייב להיות ברור וקשור להודעה האוטומטית שמייצרים בלינק, ההנעה לפעולה חייבת להיות ברורה ואנשים חייבים להבין שהם הולכים להגיע לווטסאפ אחרת הם סוגרים וחוזרים לפלטפורמה.



2. נוסח ההודעה
גיליתי שנוסח ההודעה משפיע באופן עצום על קבלת ההחלטה, הניסוח חייב להיות מנוסח בשפה שבה כל אדם באשר הוא ירגיש בנוח להיות "מזוהה" עם התנסחות מהסוג הזה.
אתן דוגמה קיצונית לצורך ההמחשה: "היי נשמה, אני רוצה לקבל פרטים על המוצר".
רוב האנשים לא היו רוצים להתבטא באופן הזה ולרשום "נשמה" כי הם מרגישים שזה מגדיר אותם.


אגב, זה תופס גם לגבי אימוג'יז למיניהם, אם בהודעה מוכנה יש אימוג'י זה יכול לגרום לכך שאנשים שלא משתמשים באימוג'יז בדרך כלל – לא ישלחו את ההודעה, הם אפילו לא יטרחו למחוק אותו – פשוט ינטשו.


פורמט הודעה מוכנה שעובד לי טוב –
"אשמח לקבל פרטים לגבי ____"
"אשמח לקבל קוד הטבה לרכישת ____"




3. תמונת ווטסאפ
תמונת ווטסאפ רלוונטית וטובה לנישה בהחלט משפרת את אחוז שליחת ההודעה.



4. מיקום המודעה/מטרת הקמפיין
מניסיון, קמפיין תנועה עובד טוב עם קמפיין ווטסאפ, אבל יש כאן טריק, כאשר משתמשים בקמפיין תנועה/המרות במיקום של פיד פייסבוק עם סרטון אז דף הפניה לווטסאפ נפתח בתחתית הסרטון ומפנה אוטומטית לווטסאפ גם אם הלקוח בכלל לא רצה להגיע לשם, זה יוצר כמות קליקים "פיקטיבית" ויכול להטעות אותך כמנהל הקמפיין.


לכל מיקום בפייסבוק/אינסטגרם יש יחס המרה לליד שונה אל מול כמות הקליקים, סטורי למשל, הוא אחד המיקומים החזקים יותר מבחינת יחס המרה מקליק לליד, גם קרוסלת פייסבוק עובדת לא רע בכלל.



5. אוטומציה
אחרי שתבינו איך לייצר הודעות שנכנסות, אתם תצטרכו לטפל ביחס ההמרה, אחת הדרכים הטובות לשפר יחס המרה בקמפיינים של ווטסאפ היא דרך אפליקציית מענה אוטומטי להודעות שנשלחו אליך מלקוחות, אני בדרך כלל נותן השהייה של 7 שניות כדי לתת הרגשה של מענה אנושי ולא רובוטי.
כמו כן, גם ההודעה שתישלח ללקוח מנוסחת כך שתתאים גם לזכר וגם לנקבה.
אני ממליץ על
autoresponder שעובד רק באנדרואיד, לא ידוע לי על אפליקציה מהסוג הזה לאייפון.
אתם תצטרכו לקנות את גרסת הפרימיום בעלות של כ-50 ש"ח חד פעמי אבל זה שווה את זה ואי אפשר בלי זה בגלל סיבות רבות שלא אכנס אליהן כרגע.

קצת נתונים
אחוז שליחת הודעה על קליק שהוא טוב מבחינתי זה 1 ל4 שזה 25% שליחת הודעה.
הכי טוב שהיה לי זה 75% שליחת הודעה.



אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח