4 דברים שצריך לדעת לפני שעושים קידום אתרים

טבעי שחלק לא קטן מן העסקים בוחרים באפיק של קידום אתרים אורגני (SEO)
כאסטרטגיה המרכזית שלהם לשיווק העסק. קידום אתרים אורגני הוא למעשה תהליך שבו
באמצעות טכניקות שונות משפר בית העסק את הנראות של העמודים השונים של האתר עבור
חיפושים רלוונטיים שמבצעים גולשים במנועי החיפוש. כדי לייצר תהליך קידום מוצלח
בעסק, נדרשת התמקצעות אמיתית, ניסיון, התמדה וחריצות.

במאמר הזה ננסה להציג 4 עובדות שכדאי לכל מי שבוחר לקדם את
האתר שלו בצורה אורגנית לדעת, לפני שהוא יוצא לדרך.

עובדה מספר 1: להיסטוריה של הדומיין
יש השפעה על הסיכוי לקדם את האתר

נתחיל בשורה התחתונה: למנועי החיפוש השונים, בפרט לזה של
גוגל, יש אינטרס להציג לגולשים אתרים שהם כמה שיותר סמכותיים בתחומם, שהם בטוחים
לשימוש, מהימנים, שאין יותר מידי ביקורות שליליות עליהם וכו'. הסיבה לכך היא
שהחברות שעומדות מאחורי מנועי החיפוש רוצות שהגולשים יחזרו לעשות שימוש עתידי
במנוע החיפוש, ומעוניינות שהאמון שנותנים הגולשים במנוע החיפוש יתחזק.

באילו מקרים כדאי לשקול את ביצוע הקידום האורגני תחת אותו שם
דומיין שעליו פועל האתר? מתי תהליך הקידום האורגני יהיה לא מאוד אפקטיבי?

ובכן, אם האתר נענש בעבר וננקטה כנגדו פעולה ידנית של מנוע
החיפוש על הפרה כזו או אחרת, כמו הצגת מידע אחד לגולש ומידע אחר למנוע החיפוש,
שימוש מוגזם במילות מפתח באתר, פרופיל קישורים שנראה ספאמי, פרצת אבטחה חמורה
שחשפה פרטי גולשים ועוד – לא בטוח שתהליך קידום של אתר כזה יהיה מאוד אפקטיבי.

נכון יהיה להגיד, שלאורך תקופה ממושכת, בתנאי שננקטות כלל
הפעולות הדרושות, ניתן יהיה לשפר את המוניטין של האתר בעיני מנועי החיפוש, אך
בראיית עלות תועלת, לא תמיד הדבר הזה ישתלם, ולכן כדאי יהיה לשקול במקרים כאלו
אופציות נוספות, כמו הקמת האתר מחדש על דומיין אחר.


עובדה מספר 2: אם התהליך יצליח,
תקבלו את הטראפיק האיכותי ביותר

תנועת גולשים המגיעה מחיפוש והקלקה על תוצאות טבעיות בדפי
תוצאות החיפוש היא התנועה הטובה ביותר שיכול בעל אתר לבקש לעצמו. מדוע? בעיקר משום
שמדובר כאן בתצורת שיווק במשיכה ולא בדחיפה. כאשר גולש פונה אל בית העסק שלכם
בעקבות חיפוש שביצע במנוע החיפוש, הוא עושה זאת בזמן שנוח לו ומתאים לו, ונמצא
בסטייט אוף מיינד שבו הוא קשוב למסרים של העסק.

יתרה מכך, התוצאות הטבעיות בדפי תוצאות החיפוש נתפסות לרוב
כתוצאות המייצגות אתרים סמכותיים ומהימנים. התפיסה היא שאם מנוע החיפוש בחר להציג
את התוצאות האלו, סביר להניח שהוא ביצע את הבדיקות הדרושות.

זאת, בניגוד לתוצאות ממומנות המוצגות בדפי תוצאות החיפוש, שם
ברור שבית העסק שילם באופן ישיר על מנת להופיע באותן תוצאות החיפוש. תוצאות כאלו
נתפסות כפחות אמינות על ידי הגולשים, ובדרך כלל מובילות לפחות רכישות והמרות
בשיעור נמוך יותר.


עובדה מספר 3: תהליך קידום אורגני
יעזור לכם לבנות תשתית עבור חיפושים שלא חשבתם עליהם

בעולם קידום האתרים נהוג לחלק את ביטויי החיפוש לשתי משפחות עיקריות:
ביטויים כללים וביטויי זנב ארוך. ביטויים כלליים הם ביטויים קצרים יחסית
המתאפיינים בנפח חיפוש גבוה, בעוד שביטויי
זנב ארוך הם נפוצים פחות, אולם יש רבים מהם.

לרוב, בכל פרויקט קידום אתרים, מתקיים המתח שבין הרצון שהאתר
יהיה מדורג גבוה על ביטויי החיפוש הכלליים ומנגד הרצון שהוא יותאם גם לחיפושים של
ביטויי זנב ארוך.

תהליך קידום אורגני אפקטיבי יסייע לכם לקדם את עמודי האתר גם
עבור ביטויים שלא חשבתם עליהם מראש. מדובר בביטויי זנב ארוך, עם כוונה ספציפית,
שמבצעים גולשים, ואשר מנועי החיפוש חושבים שעמודי האתר שלכם יכולים לתת להם מענה איכותי.

מעבר לכך, יתרון נוסף של תהליך קידום אורגני הוא היכולת שלו
לייצר לכם ערך גם עבור חיפושים של גולשים במנועי חיפוש אחרים. עובדים רבים
בארגונים גדולים עושים שימוש במנוע החיפוש של בינג, שמסופק להם כחלק מן ההתקנה של
עמדת העבודה ומהווה את מנוע החיפוש ברירת המחדל שלהם. במקרים כאלו, עסקים שמשווקים
לעסקים, יוכלו ליהנות בתהליך האופטימיזציה שלהם, גם מתנועה שתגיע אליהם ממנועי
חיפוש אחרים, שבהם קהל היעד שלהם נוטה לעשות שימוש.


עובדה מספר 4: אם אתם לא מתכוונים
להתמיד, אין טעם שתיכנסו להרפתקה הזו

קידום אורגני הוא תהליך שיכול לייצר תוצאות לבית העסק רק אם
מתמידים בו. בניגוד לתהליך שיווקי שמתבסס על פרסום, שם התוצאות הן לרוב מיידיות,
תהליך קידום אורגני דורש השקעה מתמשך בהיבטים שונים כמו תוכן, אופטימיזציה של
עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, בניית פרופיל קישורים איכותי, שיפור חווית המשתמש
באתר, פעילות בערוצי שיווק משלימים כמו רשתות חברתיות ועוד.

לא מעט עסקים מתניעים תהליך של קידום אורגני בעסק, אולם
בפועל מתייאשים זמן קצר לאחר התחלת הקידום משום שאינם רואים תוצאות. העובדה הזאת
יכולה לייצר לא מעט יתרונות דווקא לעסקים שבוחרים כן להתמיד בתהליך הזה, שכן הם
פועלים בסביבת תחרות מצומצמת יותר.

יתרה מכך, קידום אורגני הוא תהליך שכפוף לשינויים רבים
בסביבה הטכנולוגית שבה פועל העסק, ובפרט לעדכונים של אלגוריתם החיפוש של מנועי
החיפוש השונים, שינויים בדרך בה מנועי החיפוש בוחרים להציג את תוצאות החיפוש, וכן
שינויים בהרגלי הצריכה של המשתמשים עצמם במנועי החיפוש.

כדי לייצר ערך מוסף בתהליך של קידום אורגני, מוטלת החובה על
בית העסק או המקדם מטעמו, להיות מעודכן כל העת בתחום, לעקוב אחר שינויים ומגמות,
ולייצר תוכנית אסטרטגית שתדע לתת מענה איכותי לדרישות משתנות.

אולי יעניין אותך

שיווק דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

pizza_box
דר נועה בן -ארויה מילשטיין
משתתפים בתנועת ''לינק 20'' מבית ''שותפויות אדמונד דה רוטשילד''. קרדיט צילום - ''לינק 20''