4 נקודות מכנס האינטרנט השנתי

מתחיל מהסוף. ברכות לאיגוד האינטרנט הישראלי על ארגון יפה של כנס בתקופה לא קלה לאינטנרט. כולל פורמט הרצאות המדמה את הקצב המהיר של טד. היתרון המשמעותי של איגוד האינטרנט הוא היכולת להביא צדדים מעניינים שלא עולים בכנסים מסחריים יותר. להלן כמה כאלה:



1. אני איש שיווק לא מהנדס! בהרצאה מרחיבת אופקים של ענב גנד גלילי, מייסדת TVK Strategies Online , היא מתארת עתיד אפל קמעה (או בהיר, תלוי את מי שואלים) בו הנדסה חברתית משמשת כלי משמעותי בפעילות של ארגונים כדי הלגדיל מכירות ובידי ממשלות כדי לקבוע דעת קהל.



גלילי תיארה את בני האדם כבעלי באגים – עם פגמים בקבלת החלטות הנובעים מחוסר ידע, תמימות, סקרנות ומאפיינים אנושיים אחרים. את הפגמים האלה מנצלים מהנדסים חברתיים כבר כיום כדי להוציא מידע. במקרים שליליים כדי לשכנע אדם למסור את מספר האשראי שלו לאדם זר בטלפון. במקרה הטוב, גלילי תיארה כיצד כיום היא השתמשה בכלים של הנדסה חברתית כדי לאתר נפגעות הטרדה מינית מצד עורך דין מוביל. החברה של גלילי פרסמה בפורומים סיפורים דומים לעדויות שנתנו עובדות באותה משרד, הסיפורים הצליחו למשוך נפגעות נוספות להזדהות עם הסיפור ולהגיב. באמצעות הצלבת נתונים אומתה זהות המגיבות ונעשתה אליהן פניה.



לדברי גנד גלילי, ככל שאנו מחוברים יותר למכשירים אלקטרוניים (מדברים על כך שעוד 10 שנים נוכל לשמור את הזכרונות שלנו במחשב), כך נהיה חשופים יותר להנדסה חברתית. האם בעוד 50 שנה כולנו נישלט על ידי המידע שאנו מקבלים מצד ארגונים וממשלות או שנדע לשמור על מחשבה חופשית? קצת סבלנות ונגלה.



2. לא לילדים! האנימציה עברה בשנים האחרונות תחיה מחדש. עידו אמין, כותב ספרים ומאייר, הציג כיצד האנימציה שנחשבה בעבר כאפיק תקשורת ילדותי, פרצה למרכז הבמה התקשורתית ככלי להעברת מסרים.



אמין, הציג כמקרה בוחן את הרצאה של דניאל פינק, על מוטיבציה. לראשונה זכה פינק לחשיפה כאשר הרצה בכנס TED . סרטון ההרצאה שעלה לרשת ונהנה מהפלטפורמה הפופלארית של טד זכה לכ- 5 מיליון חשיפות. לאחר כשנה הופקה ההרצאה בליווי אנימציה של ארגון RSA . הסרטון זכה ל- 9 מיליון חשיפות. אמין גם הצביע על ההבדל בהשקעה הנדרשת בכנס טד – להקים את הבימה, התאורה, העזרים – לבין ההשקעה הנדרשת לסרטון האנימיציה – אדם אחד שמצייר על לוח (בערך).



אמין גם הציג את סרטון ההסבר הראשון שהשיקה אפליקציית דרופבוקס המצליחה. הסרטון שמבוסס על אנימציה פשוטה יחסית, יצר בידול בין דרופבוקס לבין שירותים דומים שהושקו באותה התקופה, ופרץ את הדרך לסרטוני הסבר רבים אחרים מבוססי אנימציה.



קמפייני הבחירות האחרונות בישראל לא פסחו על המגמה וכמעט כל אחת מהמפלגות הגדולות הציגה סרטון אנימיציה אחד לפחות.



3. משחקים. ברצינות.



אחרי שהוצג כיצד האנימציה מאפשרת להעביר מסרים ביעילות בכך שהיא לוכדת את העין בזמן ההסבר. ניעה ארליך, חוקרת אנימציה תיעודית, הציגה כיצד משחקים מאפשרים להעביר מסרים מורכבים בזכות היכולת ללכוד את כל התודעה של האדם. ניעה מסתמכת בדבריה על ההזדהות העמוקה שנוצרת בין השחקן האנושי לבין הדמות על המסך. לדברים היא שמה לב כאשר חברות שלה פרסמו בעמוד הפייסבוק שלהן, המייצג את התפיסה העצמית של המשתמש, תמונות מתוך משחקים – חברה אחת פרסמה את דמותה הפשוטה מבחינה גרפית על רקע השדה שבנתה מהמשחק פארמוויל, ואילו אחרת דמות מורכבת יותר בהתאמה אישית מהעולם הוירטואלי סקנד לייף. את ההזדהות העמוקה שנוצרת רואים גם בעליית אנדרלין בגוף בעת משחק.



לאור העובדה כי הגיל הממוצע של גיימרים הוא 35, ו-97% בגילאי 20 ומטה מוגדרים כגיימרים, ניתן לנצל את החיבור העמוק הזה כדי להעביר מסרים מורכבים לקהלים רחבים.



ארליך הציגה כדוגמא, סימולציה שנבנתה בעולם סקנד לייף ונועדה לדמות את חוויית המאסר בגוואנטנמו ביי. כדי להמחיש את המצב במאסר, המשתמשים נכנסים לסימולציה באמצעות הדמויות הקיימות שלהן בסקנד לייף, ובעת הכניסה הם מאבדים שליטה על הדמויות ורואים אותן עוברות את תהליך המאסר. דוגמא נוספת הוא המשחק "דרפור גוועת", בו המשתמש שולט בחייו של פליט במחנה פליטים, ואמור להגן על חייו מצד הסכנות. כאשר הדמות נופלת למעשה אכזריות נוסף, הוא מוסר מרשימת הפליטים בהם השחקן יכול לבחור ולגלם.



4. אמור לי מי חבריך ברשת



אחרי המשחקים והאנימציות, מפאנל "ממותגים ברשת" עולה שהמשחק האמיתי הוא למצוא את העיתונאים ברשת. בפאנל השתתפה ליאת ורדי-בר, מובילת מחאת העגלות של קיץ 2011 ומתן צור, חבר בהרכב הקומי אנדרדוס, שהפך לשם דבר במגזר הדתי. שניהם סיפרו על המהירות העצומה בה עיתונאים מהמדיה המסורתית זיהו את התכנים שהעלו – וסיפקו את התנופה האמיתית ליוזמות שלהם. ליאת ורדי ציינה כי לעובדה כי בין חבריה בפייסבוק יש הרבה עיתונאים תרם להצלחה של המחאה, וגם חזרה והדגישה כי מדובר בטיימינג מוצלח.








המאמר בחסות פורטיסמו סמארט מדיה – שיווק אינטרנטי המנצח על המותג שלך.

אולי יעניין אותך

 דיגיטלי
sandi-bar(3)
da1
yostore1
yael7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח