87% ממנהלי השיווק בישראל מעריכים, כי בשנה הקרובה יגדל שיעור הרכישות באמצעות רשת האינטרנט. כך עולה מסקר חדש שיזם איגוד השיווק הישראלי באמצעות מכון מחקרי הגל החדש. הסקר ביקש לזהות מהן המגמות העיקריות שיובילו את עולם השיווק בישראל בשנה הקרובה, ונערך בקרב 55 מנהלי שיווק, שמהווים מדגם מייצג של אוכלוסיה זו.
לשאלה באיזה ענף צפוי הגידול המשמעותי ברכישות באינטרנט השיבו 43%, כי ענף התיירות יזכה בקפיצת המדרגה המשמעותית ביותר. בנוסף, 25% מהנשאלים מעריכים, כי ענף האלקטרוניקה ייהנה מגידול ו-12% צופים עלייה ברכישות אונליין ברשתות השיווק.
מאבק שיווקי בין רשתות המזון יוביל לירידת מחירים
מנהלי השיווק באיזה ענף צפוי להתקיים תחרות שיווקית אגרסיבית. 43% צופים, כי רשתות המזון ובעיקר שופרסל, מגה, ורמי לוי, ינהלו מאבק חריף על ליבו של הצרכן וכתוצאה מכך 69% ממנהלי השיווק סבורים, כי הדבר יוביל לירידת מחירים. בנוסף, הסקר מלמד על ציפייה להתחזקות המותגים הפרטיים; 78% ממנהלי השיווק מניחים, כי תהייה השנה עלייה משמעותית בנתח השוק של המותגים פרטים בענף המזון ו-20% מהם צופים עלייה בנתח השוק של מותגי הטואלטיקה הפרטיים.
הטרנד הירוק צובר תאוצה – בעיקר בזכות התקשורת
לשאלה האם הטרנד הירוק יצבור תאוצה מחצית ממנהלי השיווק סבורים שכן ומחצית סבורים שלא, כאשר 41% מניחים כי לסיקור התקשורתי בנושא יש השפעה גבוהה על השיח הציבורי בנושא וכתוצאה על התנהלות המותגים.
48% מהנשאלים מאמינים שהמגמה הדומיננטית בתחום תהיה מיזעור ניירת, משמע תשלום וקבלת חשבונות באמצעות הרשת. 33% מהנשאלים צופים עלייה ברכישת כלי רכב פחות מזהמים ו29% מאמינים שהמגמה הירוקה תבוא לידי ביטוי בשימוש בחומרי ניקוי אקולוגים (29%).