43% ממנהלי השיווק: מלחמות השיווק החריפות ביותר יהיו ברשתות המזון והדבר יביא להורדת מחירים

87% ממנהלי השיווק בישראל מעריכים, כי בשנה הקרובה יגדל שיעור הרכישות באמצעות רשת האינטרנט. כך עולה מסקר חדש שיזם איגוד השיווק הישראלי באמצעות מכון מחקרי הגל החדש. הסקר ביקש לזהות מהן המגמות העיקריות שיובילו את עולם השיווק בישראל בשנה הקרובה, ונערך בקרב 55 מנהלי שיווק, שמהווים מדגם מייצג של אוכלוסיה זו.



לשאלה באיזה ענף צפוי הגידול המשמעותי ברכישות באינטרנט השיבו 43%, כי ענף התיירות יזכה בקפיצת המדרגה המשמעותית ביותר. בנוסף, 25% מהנשאלים מעריכים, כי ענף האלקטרוניקה ייהנה מגידול ו-12% צופים עלייה ברכישות אונליין ברשתות השיווק.



מאבק שיווקי בין רשתות המזון יוביל לירידת מחירים


מנהלי השיווק באיזה ענף צפוי להתקיים תחרות שיווקית אגרסיבית. 43% צופים, כי רשתות המזון ובעיקר שופרסל, מגה, ורמי לוי, ינהלו מאבק חריף על ליבו של הצרכן וכתוצאה מכך 69% ממנהלי השיווק סבורים, כי הדבר יוביל לירידת מחירים. בנוסף, הסקר מלמד על ציפייה להתחזקות המותגים הפרטיים; 78% ממנהלי השיווק מניחים, כי תהייה השנה עלייה משמעותית בנתח השוק של המותגים פרטים בענף המזון ו-20% מהם צופים עלייה בנתח השוק של מותגי הטואלטיקה הפרטיים.



הטרנד הירוק צובר תאוצה – בעיקר בזכות התקשורת


לשאלה האם הטרנד הירוק יצבור תאוצה מחצית ממנהלי השיווק סבורים שכן ומחצית סבורים שלא, כאשר 41% מניחים כי לסיקור התקשורתי בנושא יש השפעה גבוהה על השיח הציבורי בנושא וכתוצאה על התנהלות המותגים.


48% מהנשאלים מאמינים שהמגמה הדומיננטית בתחום תהיה מיזעור ניירת, משמע תשלום וקבלת חשבונות באמצעות הרשת. 33% מהנשאלים צופים עלייה ברכישת כלי רכב פחות מזהמים ו29% מאמינים שהמגמה הירוקה תבוא לידי ביטוי בשימוש בחומרי ניקוי אקולוגים (29%).

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח