47% מהציבור: המקום הראשון בו הם מחפשים מידע הוא באינטרנט


נתוני סקר TGI* בוגרים 2007 (המשקף את התקופה יולי 2006 – יוני 2007), שפורסמו היום, מצביעים על יציבות ברמת קריאת עיתונים בישראל על פי הכיסוי (reach) היומי של 5 העיתונים הארציים היומיים: ידיעות , מעריב,ישראלי הארץ , גלובס) במחצית האחרונה (ינואר-יוני 2007 )לעומת החציון שלפניו (יולי-דצמבר 2006, זאת בניגוד לעלייה בכיסוי היומי שנרשמה בין התקופות ינואר-יוני 2006 לעומת יולי-דצמבר 2006, מ-55.3% ל-59.5%, עקב כניסתו לשוק של העיתון "ישראלי".



בהקשר לההאזנה לרדיו, העלייה בהאזנה שנרשמה בתחנות הרדיו המתמקדות בתוכן חדשותי ('רשת ב", "גלי צה"ל') בחציון השני של 2006 לעומת החציון הראשון של 2006 (ככל הנראה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה) נבלמה ותחנות אלו חזרו לרמות האזנה דומות למצבם לפני המלחמה.



עוד עולה מהסקר כי חדירת מוצרי טכנולוגיה כגון נגני MP3/MP4 ממשיכים לגדול והיום קרוב לכשליש (32%) מאוכלוסייה מדווחים על בעלות מכשיר מעין זה וזאת לעומת 18% ביוני-דצמבר 2005. מתוכם, כ-13% מציינים כי בבעלותם המותג iPod או נגן בעל זיכרון מעל 20Gb וזאת לעומת (לעומת כ-8% ביולי-דצמבר 2005). בנושא תקשורת סלולארית כ-14% מדווחים על בעלות של טלפון סלולארי דור 3 לעומת כ-4% ביולי-דצמבר 2005 (ו-11% במחצית הקודמת, יולי-דצמבר 2006).



בדומה לתוצאות סקר TIM של TNS טלסקר שהתפרסם השבוע, חשיבות האינטרנט ממשיכה לגדול ובמיוחד כמקור מידע המתחרה עם המדיה הותיקה. 47% טוענים היום כי המקום הראשון בו הם מחפשים מידע הוא באינטרנט וזאת לעומת 39.1% שדיווחו על כך ביולי-דצמבר 2005.




עוד עולה מהסקר כי המודעות של הצרכן לנושא בריאות גדלה, משמעותית, בשנים האחרונות. התמקדות התקשורת בנושאי הבריאות ואיכות החיים גדלה וגרמה להגדלת השקעות של גופים ציבוריים ביוזמות הקשורות לבריאות נותנת את אותותיה גם בעמדות הציבור בנושאים אלו. בהסתכלות היגדי סגנון החיים, ניתן לראות השפעת המאמצים אלו בעמדות והתנהגויות הקהל לאורך זמן. היום כ-60% מדווחים על התעסקות בפעילות ספורט כלשהי לפחות פעם בשבוע לעומת כ-56% ביולי-דצמבר 2005. כ-50% היום מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים שאינם מכילים חומרים מלאכותיים לעומת כ-46% ביולי-דצמבר 2005. בנוסף, היום אנשים מוכנים לסמוך יותר על טיפולים הומיאופתיים מאשר בעבר ו-17.7% מדווחים על כך לעומת 16.5% ביולי-דצמבר 2005.



איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר היום כי "שינוי מגמות באורח החיים מוצא את ביטויו בהמשך בהתנהגות הצריכה והעדפות בין המותגים השונים לצורכך איתורם ומציאת הקשר בינם לבין המותגים השונים נדרשים כלים מקצועיים מסוג סקרי TGIהמאפשר כחלק מתוך התהליך השיווקי לאפין בצורה אופטימאלית את המדיה שצורכים צרכני המותגים השונים ו/או הצרכנים הפוטנצאלים למותג . תופעות מעין אלא שוב מעידות על החשיבות של כלי מדידה מקצועי ואובייקטיבי המשקף את המגמות והתהליכים בעולם השיווק והמדיה. מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".



* מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.72 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-19 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

אולי יעניין אותך

 וקס צילום עדו לביא (Large)
 צוואר הרחם - האגודה למלחמה בסרטן
 חיים בריא מפחית משמעותית את הסיכון לסרטן - תמונה אילוסטרציה - האגודה למלחמה בסרטן-022
cpgr-sm-key-visual-1920x1080

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח