נתוני סקר TGI* בוגרים 2007 (המשקף את התקופה יולי 2006 – יוני 2007), שפורסמו היום, מצביעים על יציבות ברמת קריאת עיתונים בישראל על פי הכיסוי (reach) היומי של 5 העיתונים הארציים היומיים: ידיעות , מעריב,ישראלי הארץ , גלובס) במחצית האחרונה (ינואר-יוני 2007 )לעומת החציון שלפניו (יולי-דצמבר 2006, זאת בניגוד לעלייה בכיסוי היומי שנרשמה בין התקופות ינואר-יוני 2006 לעומת יולי-דצמבר 2006, מ-55.3% ל-59.5%, עקב כניסתו לשוק של העיתון "ישראלי".
בהקשר לההאזנה לרדיו, העלייה בהאזנה שנרשמה בתחנות הרדיו המתמקדות בתוכן חדשותי ('רשת ב", "גלי צה"ל') בחציון השני של 2006 לעומת החציון הראשון של 2006 (ככל הנראה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה) נבלמה ותחנות אלו חזרו לרמות האזנה דומות למצבם לפני המלחמה.
עוד עולה מהסקר כי חדירת מוצרי טכנולוגיה כגון נגני MP3/MP4 ממשיכים לגדול והיום קרוב לכשליש (32%) מאוכלוסייה מדווחים על בעלות מכשיר מעין זה וזאת לעומת 18% ביוני-דצמבר 2005. מתוכם, כ-13% מציינים כי בבעלותם המותג iPod או נגן בעל זיכרון מעל 20Gb וזאת לעומת (לעומת כ-8% ביולי-דצמבר 2005). בנושא תקשורת סלולארית כ-14% מדווחים על בעלות של טלפון סלולארי דור 3 לעומת כ-4% ביולי-דצמבר 2005 (ו-11% במחצית הקודמת, יולי-דצמבר 2006).
בדומה לתוצאות סקר TIM של TNS טלסקר שהתפרסם השבוע, חשיבות האינטרנט ממשיכה לגדול ובמיוחד כמקור מידע המתחרה עם המדיה הותיקה. 47% טוענים היום כי המקום הראשון בו הם מחפשים מידע הוא באינטרנט וזאת לעומת 39.1% שדיווחו על כך ביולי-דצמבר 2005.
עוד עולה מהסקר כי המודעות של הצרכן לנושא בריאות גדלה, משמעותית, בשנים האחרונות. התמקדות התקשורת בנושאי הבריאות ואיכות החיים גדלה וגרמה להגדלת השקעות של גופים ציבוריים ביוזמות הקשורות לבריאות נותנת את אותותיה גם בעמדות הציבור בנושאים אלו. בהסתכלות היגדי סגנון החיים, ניתן לראות השפעת המאמצים אלו בעמדות והתנהגויות הקהל לאורך זמן. היום כ-60% מדווחים על התעסקות בפעילות ספורט כלשהי לפחות פעם בשבוע לעומת כ-56% ביולי-דצמבר 2005. כ-50% היום מוכנים לשלם יותר עבור מוצרים שאינם מכילים חומרים מלאכותיים לעומת כ-46% ביולי-דצמבר 2005. בנוסף, היום אנשים מוכנים לסמוך יותר על טיפולים הומיאופתיים מאשר בעבר ו-17.7% מדווחים על כך לעומת 16.5% ביולי-דצמבר 2005.
איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל אמר היום כי "שינוי מגמות באורח החיים מוצא את ביטויו בהמשך בהתנהגות הצריכה והעדפות בין המותגים השונים לצורכך איתורם ומציאת הקשר בינם לבין המותגים השונים נדרשים כלים מקצועיים מסוג סקרי TGIהמאפשר כחלק מתוך התהליך השיווקי לאפין בצורה אופטימאלית את המדיה שצורכים צרכני המותגים השונים ו/או הצרכנים הפוטנצאלים למותג . תופעות מעין אלא שוב מעידות על החשיבות של כלי מדידה מקצועי ואובייקטיבי המשקף את המגמות והתהליכים בעולם השיווק והמדיה. מאגר TGI ממשיך להוות את הכלי העיקרי של ענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק".
* מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.72 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-19 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.