השנה הוגשו 49 עבודות לתחרות המצויינות ביחסי ציבור ודוברות, "האריה השואג 2009", לקמפיינים שבוצעו במהלך 2008. זהו שיא חדש במספר העבודות לתחרות השנתית, הנערכת זו השנה החמישית.
יו"ר האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, סילביה בית הלחמי, מסרה כי השנה קיימים מאפיינים שונים בנושאים שבהם עסקו הקמפיינים לעומת שנים עברו וכן גיוון רב של נושאים. קיים דגש מיוחד על קמפיינים שבוצעו עבור מוסדות ממלכתיים, לאומיים וממשלתיים לעומת פרוייקטים הנוגעים להשקעות, פיננסים והייטק שבלטו בשנים האחרונות. כמו כן הגיעו לא מעט עבודות העוסקות בתחום ניהול משברים, מאבקי עובדים, תיירות ותחבורה, תרבות ואופנה ועוד.
יו"ר חבר השופטים – ד"ר לאה מנדלזיס, מנכ"ל קבוצת 'יפעת' -גבי בגאס ומרכז השיפוט מטעם האיגוד – רענן רוגל, כבר סיווגו את הקמפיינים ל- 14 קטגוריות, כאשר בכל קטגוריה יתחרו לפחות 3 קמפיינים.
ד"ר מנדלזיס, המלווה את תחרות האריה השואג זו השנה השלישית, ציינה כי מספר השיא של העבודות שהוגשו השנה והגיוון הרב של הפרוייקטים המתחרים, מוכיחים כי תחרות "האריה השואג" מטעם האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, זוכה למעמד מוביל בשוק התקשורת והשיווק.
חבר השופטים המורכב מאנשי יחסי ציבור, אנשי אקדמיה, עיתונות, פרסום ותקשורת אלקטרונית, יחל בשבוע הבא בשיפוט השלב הראשון של התחרות.
טקס הענקת הפרסים לזוכים בקמפיינים על פי קטיגוריות, וקמפיין השנה, – ייערך ביום ששי, 24 ביולי 2009 באולם הקאמרי ב תל אביב.