זיכרון עממי מהטירונות: כיתת טירונים, כולם באותם מדים ירוקים טריים, עומדים בדום מתוח, מסופרים ומגולחים טיפ טופ. אבל רק אחד זוכה לתשומת הלב של המ"כ- הג'ינג'י. "גינג'י! " הוא קורא לו- "בוא הנה!"
מה החלום של רוב העסקים? לבלוט כך שהלקוח יראה אותו, יתעניין בו ויקרא גם לו- בוא הנה… לרוב העסקים יש את אותן בעיות: הרבה מתחרים באותו תחום, רובם קונים מאותם ספקים, באותם מחירים, לרוב יש אותם מוצרים, ואז העסק מגיע לשאלת השאלות : למה שיבחרו לקנות אצלי? ואיך אוכל לבלוט מעל כולם?
אחת הדרכים שאציג כאן היא דרך אמצעי שיווק יצירתיים. נכון, יש חברות משתמשות כבר באמצעים האלו- אבל רוב הקמעונאים בגודל בינוני-קטן- לא.
בתחום הקמעונאות משאבי הפרסום מושקעים בדרך כלל בטלוויזיה, עיתונות ארצית ומקומית, רדיו, פרסום על אוטובוסים, פייסבוק, אתר אינטרנט ופרסום באינטרנט, יחסי ציבור, פלאיירים לאוכלוסייה המקומית, לפעמים גם אפליקציות לסלולר.
זה רק ממחיש כמה הקונה שלנו היום הוא רב ערוצי, הוא פוגש את המותג שלך בערוצי הפרסום האלו גם לצד המותגים המתחרים, ותשומת הלב שלו מפוזרת גם לכל שאר המופיעים במדיות האלה. אם תפתחו את מוסף תל אביב בסוף שבוע תראו שיש שם 30 עמודים בהתחלה רק של פרסומות. באינטרנט יש המון באנרים מתחלפים. בקיצור, צינורות הפרסום מפציצים, עמוסים, ולפעמים מעייפים. מי שיפרסם בצורה חדשנית ושונה בענף שלו- יבלוט וימשוך תשומת לב.
חמישה אמצעי שיווק אחרים לחברה קמעונאית:
1.
YOUTUBE– אנשים מעדיפים לראות וידאו מאשר לקרוא טקסט. בווידאו אפשר להראות יותר מחוויית הקניה בחנות- מראה, צליל, קול, והרבה יותר מכל יתרונות המוצר. הצעות? צלמו כמה לקוחות שקנו את המוצר, ואהבו, מספרים עליו ומדגימים אותו.
צלמו מוצר חדש מעניין שהגיע לחנות ולהראות שימושים בו.
צלמו את מנהל החנות מספר על איך הוא עוזר ללקוחות למצוא פתרונות בתחום החנות. בונוס: יוטיוב הוא להיט וגוגל מקדם אותו בטירוף.
1. אירועים – כל יום יש סיבה למסיבה ואם לא כל יום אז לפחות כל חודש יש איזשהו אירוע מעניין שאפשר לחגוג. ישראלים אוהבים סיבות לצאת ולהתרועע, ואוהבים עוד אנשים סביבם. רק תנו להם סיבה. אירוע בחנות, למשל טעימות של גבינות ויין לצלילי מוסיקת ג'אז במעדניה או מסיבת סטיילינג בחנות אופנה או סדנת בישול בסופר יביא לחנות לקוחות שמחים ומתעניינים ובדרך כלל הם לא יבואו לבד, כי ישראלים נעים בחבורות.
2. צילום– תמונות ייחודיות של המוצר או החנות, בקונספט ייחודי, יביאו תשומת לב של אנשים.
את התמונות מעלים בפייסבוק או דרך יחסי ציבור או במגזין שמדבר על עולם תוכן קרוב, בחלון ראווה ועוד.
למשל תערוכת צילומים בנושא "אליס בארץ הפלאות" הסבה הרבה תשומת לב לעמותה "משאלת לב". היתרון הוא שהתמונות יכולות להגיע לשלל ערוצי מדיה שאילולא תקציב שמן אי אפשר היה להגיע אליהם.
3. שיתופי פעולה– כל קמעונאי יכול לעשות שיתופי פעולה עם עסקים שנותנים שירותים לקהל הלקוחות שלו. מספרה יכולה לעשות שיתוף פעולה עם בית קפה. הקאנטרי המקומי יכול לעשות שיתוף פעולה עם מכון יופי וספא. היתרון הגדול- מוצר משולב עם ערך מוסף גדול יותר ללקוח, והגעה ללקוחות חדשים של השותף העסקי.
4. חלון הראווה – הכי מובן מאליו והכי לא מטופל ! אם נגרום לאנשים לעשות ווינדואו שופינג, נוכל גם לגרום להם להיכנס. מתי ראיתם לאחרונה חלון מיוחד שגרם לכם להיכנס פנימה?
מתי גרמתם לאנשים ממש להיעצר ליד חלון הראווה שלכם? דוגמאות- לשים בימים הכי עמוסים בחודש, בשעות הפיק של התנועה מחוץ לחנות דוגמנים/דוגמניות או אנשים שמציגים את המוצר, לשים מסך אינטראקטיבי שהלקוחות יכולים לשחק בו, לשים דיג'יי שעושה שמח בחנות, שפית שמדגימה הכנה של מנה ועוד.
יש הרבה דוגמאות של עסקים קטנים שהתבלטו על פני הגדולים כי השתמשו ביצירתיות,
שם המשחק- אינו כסף אלא דמיון ויצירתיות. וכמו שאמר סקוט אדאמס :
"יצירתיות היא להרשות לעצמך לעשות טעויות. אומנות היא לדעת אילו מהן לשמור"
גלית מור – יועצת שיווק וקמעונאות–
retailmarketing4u@gmail.com
https://www.facebook.com/Retailmarketing4u