5 דרכים יצירתיות לשווק את החנות שלך

זיכרון עממי מהטירונות: כיתת טירונים, כולם באותם מדים ירוקים טריים, עומדים בדום מתוח, מסופרים ומגולחים טיפ טופ. אבל רק אחד זוכה לתשומת הלב של המ"כ- הג'ינג'י. "גינג'י! " הוא קורא לו- "בוא הנה!"


מה החלום של רוב העסקים? לבלוט כך שהלקוח יראה אותו, יתעניין בו ויקרא גם לו- בוא הנה… לרוב העסקים יש את אותן בעיות: הרבה מתחרים באותו תחום, רובם קונים מאותם ספקים, באותם מחירים, לרוב יש אותם מוצרים, ואז העסק מגיע לשאלת השאלות : למה שיבחרו לקנות אצלי? ואיך אוכל לבלוט מעל כולם?


אחת הדרכים שאציג כאן היא דרך אמצעי שיווק יצירתיים. נכון, יש חברות משתמשות כבר באמצעים האלו- אבל רוב הקמעונאים בגודל בינוני-קטן- לא.


בתחום הקמעונאות משאבי הפרסום מושקעים בדרך כלל בטלוויזיה, עיתונות ארצית ומקומית, רדיו, פרסום על אוטובוסים, פייסבוק, אתר אינטרנט ופרסום באינטרנט, יחסי ציבור, פלאיירים לאוכלוסייה המקומית, לפעמים גם אפליקציות לסלולר.


זה רק ממחיש כמה הקונה שלנו היום הוא רב ערוצי, הוא פוגש את המותג שלך בערוצי הפרסום האלו גם לצד המותגים המתחרים, ותשומת הלב שלו מפוזרת גם לכל שאר המופיעים במדיות האלה. אם תפתחו את מוסף תל אביב בסוף שבוע תראו שיש שם 30 עמודים בהתחלה רק של פרסומות. באינטרנט יש המון באנרים מתחלפים. בקיצור, צינורות הפרסום מפציצים, עמוסים, ולפעמים מעייפים. מי שיפרסם בצורה חדשנית ושונה בענף שלו- יבלוט וימשוך תשומת לב.


חמישה אמצעי שיווק אחרים לחברה קמעונאית:


1.


YOUTUBE אנשים מעדיפים לראות וידאו מאשר לקרוא טקסט. בווידאו אפשר להראות יותר מחוויית הקניה בחנות- מראה, צליל, קול, והרבה יותר מכל יתרונות המוצר. הצעות? צלמו כמה לקוחות שקנו את המוצר, ואהבו, מספרים עליו ומדגימים אותו.
צלמו מוצר חדש מעניין שהגיע לחנות ולהראות שימושים בו.
צלמו את מנהל החנות מספר על איך הוא עוזר ללקוחות למצוא פתרונות בתחום החנות. בונוס: יוטיוב הוא להיט וגוגל מקדם אותו בטירוף.



1. אירועים – כל יום יש סיבה למסיבה ואם לא כל יום אז לפחות כל חודש יש איזשהו אירוע מעניין שאפשר לחגוג. ישראלים אוהבים סיבות לצאת ולהתרועע, ואוהבים עוד אנשים סביבם. רק תנו להם סיבה. אירוע בחנות, למשל טעימות של גבינות ויין לצלילי מוסיקת ג'אז במעדניה או מסיבת סטיילינג בחנות אופנה או סדנת בישול בסופר יביא לחנות לקוחות שמחים ומתעניינים ובדרך כלל הם לא יבואו לבד, כי ישראלים נעים בחבורות.


2. צילום– תמונות ייחודיות של המוצר או החנות, בקונספט ייחודי, יביאו תשומת לב של אנשים.
את התמונות מעלים בפייסבוק או דרך יחסי ציבור או במגזין שמדבר על עולם תוכן קרוב, בחלון ראווה ועוד.
למשל תערוכת צילומים בנושא "אליס בארץ הפלאות" הסבה הרבה תשומת לב לעמותה "משאלת לב". היתרון הוא שהתמונות יכולות להגיע לשלל ערוצי מדיה שאילולא תקציב שמן אי אפשר היה להגיע אליהם.



3. שיתופי פעולה– כל קמעונאי יכול לעשות שיתופי פעולה עם עסקים שנותנים שירותים לקהל הלקוחות שלו. מספרה יכולה לעשות שיתוף פעולה עם בית קפה. הקאנטרי המקומי יכול לעשות שיתוף פעולה עם מכון יופי וספא. היתרון הגדול- מוצר משולב עם ערך מוסף גדול יותר ללקוח, והגעה ללקוחות חדשים של השותף העסקי.


4. חלון הראווה – הכי מובן מאליו והכי לא מטופל ! אם נגרום לאנשים לעשות ווינדואו שופינג, נוכל גם לגרום להם להיכנס. מתי ראיתם לאחרונה חלון מיוחד שגרם לכם להיכנס פנימה?
מתי גרמתם לאנשים ממש להיעצר ליד חלון הראווה שלכם? דוגמאות- לשים בימים הכי עמוסים בחודש, בשעות הפיק של התנועה מחוץ לחנות דוגמנים/דוגמניות או אנשים שמציגים את המוצר, לשים מסך אינטראקטיבי שהלקוחות יכולים לשחק בו, לשים דיג'יי שעושה שמח בחנות, שפית שמדגימה הכנה של מנה ועוד.


יש הרבה דוגמאות של עסקים קטנים שהתבלטו על פני הגדולים כי השתמשו ביצירתיות,
שם המשחק- אינו כסף אלא דמיון ויצירתיות. וכמו שאמר סקוט אדאמס :
"יצירתיות היא להרשות לעצמך לעשות טעויות. אומנות היא לדעת אילו מהן לשמור"


גלית מור – יועצת שיווק וקמעונאות–
retailmarketing4u@gmail.com
https://www.facebook.com/Retailmarketing4u

אולי יעניין אותך

 זהבי במילואים - צילום פרטי (1)
-ברכה-בעלים-שותף-חברת-MOXIE-צילום-גיל-זבלודובסקי
 נהיגה
 שמול - מנכל חברת שניר
 של 06

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

BOSE - מחיר מומלץ לצרכן - 1490שח צילום באדיבות המותג (1)
 גלידה נינג'ה צילום יחצ
 ביבר הררי - למייל - צלמת לילך רז(5)
בכיר בחברה גדולה שעבר אירוע מוחי חמור יזכעובד בכיר בחברת גדולה נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות אירוע מוחי קשה שפקד אותו. עקב האירוע החלה חברת הביטוח שביטחה אותו בביטוח אובדן כושר עבודה, להעביר לו תגמולים חודשיים גבוהים. אך כעבור תקופה, ומבלי שחל שיפור במצבו של הבכיר, קבעה חברת הביטוח כי הוא יכול לשוב לעבודתו, והפסיקה באחת את תשלום התגמולים. בצר לו, פנה הבכיר לעורכת הדין לירון ביבר-הררי ממשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, אשר הגישה תביעה נגד חברת הביטוח לביהמ"ש השלום בבת ים. על פי התביעה, התובע עבר אירוע מוחי שהותיר אותו עם מגבלות רפואיות משמעותיות. הוא סובל משיתוק חלקי בפנים, הפרעות בשמיעה ובראייה, כאבים והגבלות בתנועה, חוסר שיווי משקל, נפילות וקשיי דיבור, שפגעו ביכולתו לעבוד בתפקידו הקודם ולתקשר עם הסביבה. חרף המגבלות הקשות, חברת הביטוח הכירה באובדן כושר העבודה שלו רק במשך כשנה וחצי. לאחר מכן דחתה את תביעתו להמשך תשלום התגמולים, בטענה כי מצבו השתפר והוא מסוגל לחזור לעבודה. אל התביעה צורפה חוות דעת של מומחה ברפואה תעסוקתית, אשר בדק את התובע וקבע כי הוא אינו מסוגל לשוב לתפקידו הקודם וכי הוא סובל מאובדן כושר עבודה לצמיתות. לדברי עו"ד ביבר הררי, התנהלות חברת הביטוח מנוגדת לחוזה הביטוח ונעשתה שלא בתום לב. "התובע רכש כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה, וכעת, כשהוא זקוק לתגמולים המגיעים לו על פי הפוליסה, החברה מסרבת לשלם לו", ציינה. לאחר הגשת התביעה לבית משפט השלום בבת ים, הגיעו הצדדים להסכם פשרה. על פי ההסכם, ישולמו לתובע תגמולים בסך כ- 850 אלף שקלים, הכוללים פיצוי בגין אובדן כושר עבודה והוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. כבוד השופטת אידית קליימן-בלק מבית משפט השלום בבת ים אישרה את ההסכם ונתנה לו תוקף של פסק דין. לדברי עו"ד לירון ביבר-הררי: "אני שמחה על הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לאחר שנאלצנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. הפיצוי לו יזכה מרשי ודאי יסייע לו בהתמודדות עם המגבלות הקשות שנגרמו לו בעקבות האירוע המוחי בו לקה. מקרה זה מדגיש את החשיבות העליונה של העמידה על זכויות המבוטחים מול חברות הביטוח, במיוחד כאשר אלה בוחרות להתנער מחובותיהן". עו"ד לירון ביבר-הררי https://www.biber-law.co.il / עוסקת בתביעות סיעוד וביטוח, ומייצגת מבוטחים מול חברות הביטוח השונות. היא שותפה במשרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי, העוסק בתביעות ביטוח, נזקי גוף ודיני עבודה.ה בפיצויי עתק לאחר מאבק ארוך מול חברת הביטוח