5 הפרסומות המנצחות של הסופרבול

המנצחת הגדולה של הסופרבול, משחק הגמר של ליגת ה- NFL, הייתה השנה דווקא הליגה עצמה. עם קאמבק עצום ברבע הרביעי והארכה במשחק, לשם שינוי המשחק גבר על כל העניין שמסביב. תוסיפו לזה הופעה מרהיבה של ליידי גאגא, ותשומת הלב לפרסומות הייתה בהחלט קטנה יותר.



אך גם אחרי זה, נראה שהשנה הפרסומות עצמן היו קצת חיוורות יותר. פחות נועזות, פחות מוחצנות, פחות משוגעות, פחות מגה סלבריטאים (חוץ מאחת). זאת למרות שהמחיר רק עולה. כיום תוכלו להרשות לעצמכם פרסומת במחיר ממוצע של 5 מיליון דולר ותקבלו חשיפה ללמעלה מ- 110 מיליון זוגות עיניים. אירוע טלוויזיוני שמשאיר כל אירוע אחר הרחק מאחור.




אך לפני ה- 5 המנצחות, נתחיל עם הזווית המקומית של Wix.com. הפרסומת המרכזית זכתה ללמעלה מ- 4 מיליון צפיות ביוטיוב, עם יותר ממיליון צפיות לפרסומת המשך ולגרסת הבמאי. גל גדות גדות וג'ייסון סתטהאם כנראה השאירו רושם על הקהל, למרות שהפרסומת המושקעת מעלה שאלות לגבי קידום המוצר והזכירות שלה. בכל מקרה, לפי חברת Taykey (הישראלית) השיח ברשת סביב גדות עצמה הופך אותה למנצחת משנה של האירוע. היא זוכה לציון 97 ברמת השיחה ברשת, קצת לפני מליסה מקארתי, וג'סטין ביבר – גם הם כוכבי פרסומות השנה.




המקום הראשון: הטובה והמעצבנת


אאודי לחצה על כפתור הרגש, ויותר מזה, לחצה על כפתור המסר החברתי. מונולוג של אבא על שיוויון ההזדמנויות והשכר שהוא רוצה שהבת שלו תזכה לו בחיים, לא משאיר את קהל היעד אדיש. "מה אגיד לבת שלי?" היא כנראה שאלה אוניברסלית, והמסר בסיום הפרסומת על מחויבות החברה לשיוויון שכר גם הוא אמור להיות כזה. כרגע הפרסומת עם 8 מיליון צפיות ביוטיוב. אבל הפרסומת הצליחה לגעת בקהל כל כך טוב, שהיא אפילו עבדה בכיוון ההפוך…והצליחה לעצבן. כרגע ביוטיוב היא זוכה באופן מפתיע ל- 55 אלף לחיצות "אני לא אוהב את זה" לעומת 41 אלף לייקים בלבד. שיעור מדהים של חוסר שביעות רצון עבור כל מותג. על פי חברת המחקר Networked Insights התגובות השליליות התמקדו (25% מכלל התגובות) בכך שהפרסומת פוליטית או צבועה לאור חוסר ההתייחסות של המותג לנושא השיוויון בשכר בעבר. נושא השיוויון בשכר היה אחד מהנושאים המרכזיים שעלו בקמפיין לנשיאות.







במקום השני: אקטואליה ישר לפנים


אם לאאודי עשו חיים קשים על מסר אוניברסלי, מה התגובות לחברת מוצרי הבניין 84 Lumber שטיפלה בנושא הבוער ביותר באווירה הפוליטית המתוחה של ארה"ב. האמת שהפרסומת כה בוטה, שרשת פוקס סירבה לשדר את גרסתה המלאה מכיוון שהיא פוליטית מידי. החברה החליטה להסתפק בגרסה חלקית ושלחה את הצופים כדי לצפות בסיכום באתר החברה. אם וביתה עוזבות את ביתן במקסיקו לכיוון ארה"ב, ולאחר שהן עוברות תלאות שמכירים פליטים ומהגרים רבים, הן מגיעות לגבול ארה"ב רק כדי לגלות חומה בצורה. לאחר כמה שניות הן מוצאות את השער הגדול שהושאר שם. הכתוביות מציגות את המסר "אנו תמיד מקבלים בברכה את הרצון להצליח". הפרסומת זוכה כרגע ל- 5 מיליון צפיות ביוטיוב, ולאחוז שלילי נמוך. היא גם עונה בצורה נחושה וברורה למבקרים אותה בטוויטר, וכדאי לכל מנהל מדיה חברתית ללמוד איך עושים את זה נכון. (עם זאת, נכון ליום שני, מנכ"ל החברה כבר התנערה ממסר התומך בהגירה ותמכה בחומה של טראמט)





במקום השלישי: המצחיקה


אין הרבה מה להגיד על הפרסומת של קיה – הומור נקי ומשעשע שזכה לדירוג הגבוה ביותר של USA Today וקרוב ל- 7 מיליון צפיות ביוטיוב.


במקום הרביעי: דו קרב יש כאן דילמה קשה בין שתי פרסומות שהולכות בקו די מוכר ובטוח – האחת משתמשת בשיטת הסלבים – הונדה מציגה את תמונות המחזור של כל מיני ידוענים כשהם מדברים על הרצון והנחישות להצליח בכל מה שתרצו. והשניה, פטריוטיזם אמריקאי במיטבו מבית היוצר של באדווייזר, כמו שראינו כבר בכל סופרבול אחר, ועם זאת היא עשויה היטב.





והנה הפרסומת שחולקת את המקום הרביעי





במקום החמישי: לייב


החידוש בפרסומת הוא בכך שהיא צולמה במהלך המשחק ושודרה מיד בסיומו. חיילים בבסיס מעבר לים מצולמים צופים במשחק ביחד, כשחלק מהם נכנסים לתא מיוחד שכולו מסכים, בתוכו הם מתקשרים עם אהוביהם. נראה שהכח של השידור החי או הכמעט חי, רק הולך ומתעצם בעולם האיטרנט.



לצפיה



הבונוס


לא פרסומת גדולה, אבל בהחלט נוגעת בעצבים רגישים כאן בישראל. אבא עם שני ילדים דוחף מכונית עם בובה בדמותו מעבר לצוק. "זהו אבא, מת". אדם שעובר בסביבה אומר לו: "תן לי לנחש, מזייף את מותך כדי לצאת מהחוזה שלך עם ורייזון". אחרי שנים של פרסומת אגרסיבית אחת נגד סוכני הביטוח, נקווה שבקרוב נראה אצלנו חברות נלחמות באגרסיביות על שירות טוב יותר. מוקדש לכל הלקוחות שניסו להתנתק ולא הצליחו.


לצפיה




אולי יעניין אותך

danon10
allmarketing83
shilot1
torgi7
torgi1
annyt7

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

מוקאפ
חנויות ספורט
שולחן קינוחים